مورینیو متواضع شده است! : سرمربی چلسی می‌گوید از شکست برابر وست برومویچ در ...


سرمربی چلسی می‌گوید از شکست برابر وست برومویچ در رقابت‌های لیگ برتر انگیس غافلگیر نشده است. او می‌گوید در فصل بعد به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در درجه نخست فکر خواهد کرد. خبرگزاری ایسنا: در آخرین بازی هفته سی و هفتم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس چلسی در خانه وست بروموویچ به میدان رفت و شکستی سنگینی را متحمل شد. آبی-پوشان لندنی در این دیدار با نتیجه سه بر صفر بازی را واگذار کردند اما این شکست هیچ تاثیری در جایگاه آنها در صدر جدول رده بندی نداشت چرا که آنها پیش از این عنوان قهرمانی خود را در فصل جاری نهایی کردند.

ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی چلسی در نشست خبری بعد از بازی تاکید کرد که اصلا از این شکست غافلگیر نشده است. او گفت: اصلا نمی توانم بگویم که از این شکست غافلگیر شده‌ام. من به خوبی از قانون فوتبال آگاه هستم. به خوبی می‌دانم که وقتی یک تیم چند دیدار قبل از پایان لیگ عنوان قهرمانی خود را نهایی می‌کند چه اتفاقاتی در انتظار این تیم است. بسیار سخت است که بتوان انگیزه پیروزی را برای همیشه حفظ کرد. چلسی بازیکنان آسیب دیده زیادی دارد و نتوانستیم مثل همیشه بازی را که دوست داریم به نمایش گذاریم. بازیکنان چلسی پیش از این قهرمانی خود را نهایی کرده بودند و طبیعی است که دیگر برای رسیدن به پیروزی خود را به آب و آتش نزنند.

او ادامه داد: نمی‌توانم بازیکنانم را به خاطر این شکست سرزنش کنم. اگر قرار باشد کسی را سرزنش کنم این خود من هستم چرا که بازیکنان بر اساس اندیشه‌های من در بازی به میدان می‌روند. چلسی قهرمانی خود را نهایی کرد است و دیگر طبیعی است که با آن روحیه قبلی خود به میدان نرود. به تیمی مانند بایرن مونیخ نگاه کنید. این تیم در سه بازی اخیر خود در رقابت های بوندسلیگا شکست خورده است اما این شکست ها هیچ تاثیری در قهرمانی این تیم ندارد چرا که پیش از این بایرن قهرمانی خود را نهایی کرده است اگر قرار باشد کسی را سرزنش کرد باید به سرزنش از منچستر سیتی، آرسنال و منچستر یونایتد پرداخت که اجازه دادند به راحتی ما قهرمان شویم.

هر چند تیم مورینیو توانسته که قهرمانی در رقابت های لیگ برتر انگلیس را به دست آورد و از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است اما سرمربی پرتغالی این تیم به نظر می رسد که کمی متواضع شده است چرا که می‌گوید هدف نخست تیمش در فصل بعد قهرمانی نیست بلکه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا است.

او گفت: هر پنج تیمی که در فصل جاری در رده‌های بالای جدول قرار گرفته‌اند فصل بعد نیز از شانس های قهرمانی هستند. البته باید این را بگویم که نمی‌دانم تکلیف تاتنهام در فصل جابجایی تابستانی چیست؟ در کل می توانم بگویم که هر پنج تیم چلسی، منچستر سیتی، آرسنال، منچستر یونایتد و لیورپول شانس قهرمانی دارند. هر کدام از این 5 تیم می‌توانند در رده اول تا پنجم قرار گیرد و این نشان می‌دهد که رقابت در لیگ برتر انگلیس تا چه اندازه حساس است.

مورینیو ادامه داد: در فصل بعد قرار گرفتن در بین چهار تیم نخست جدول رده بندی برای ما موفقیت بزرگی است. این گام نخست ماست چرا که یکی از این 5 تیم در جایگاه پنجم قرار می‌گیرد و دیگر شانس لیگ قهرمانان اروپا را ندارد. در فصل قبل منچستر یونایتد نتوانست سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و در فصل جاری نیز لیورپول. می‌خواهم تاکید کنم که فصل آینده این تیم چلسی نخواهد بود و ما حتما سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست خواهیم آورد.

مورینیو که سابقه مربیگری در رئال مادرید را نیز دارد درباره رقابت های لیگا و مقایسه آن با لیگ برتر انگلیس گفت: من در اسپانیا کار کرده‌ام اما اصلا از کاری که انجام می‌دادم لذت نمی‌بردم. بعد از کسب 100 امتیاز و زدن 121 گل قهرمانی را به دست آوردم. در حقیقت باید بگویم که در اسپانیا در طول فصل تنها سه چهار بار تیمی به صورت جدی محک می خورد.

او ادامه داد: در اسپانیا با وجود آنکه تیمم 92 امتیاز به دست آورده بود اما در نهایت به عنوان قهرمانی نرسید. در رئال همه از من انتظار داشتند که تیمم را در هر بازی پیروز کنم آن هم با نتیجه های پر گل چرا که شکست در هر دیداری باعث می شد تا عنوان قهرمانی به تیم دیگری برسد. در رقابت های لیگا دو تیم رئال مادرید و بارسلونا فاصله بسیار زیادی با دیگرتیم ها دارند. در بعضی از لیگ ها حتی می توان با استراحت دادن به چند بازیکن کلیدی خود به پیروزی رسید. در فوتبال اسپانیا و ایتالیا به راحتی تیمم را پیروز می کردم اما این در لیگ برتر انگلیس غیر ممکن است.

سرمربی پرتغالی چلسی در پایان سخنان خود گفت: در جام حذفی در دیدار برابر براتفورد به بعضی از بازیکنان استراحت دادم و همه دیدید که چگونه بازی را واگذار کردیم. این فوتبال انگلیس است و باید با آن کنار آمد. در اینجا اگر با دو گل پیش باشی و تیم شما یک گل دریافت کند دقایق کابوس واری در انتظار تیم شما است. در لیگ جزیره پیروزی در هر دیداری سخت است و باید با نهایت آمادگی به میدان رفت. نمی دانم آیا رئال مادرید و بارسلونا می توانستند در این لیگ به پیروزی برسند یا نه. چه بسا بله و چه بسا نه.


ویدیو : مورینیو متواضع شده است!