موج چسب های افتخار امیز بر روی بینی های جوانان ایرانی! : با قدم زدن در خیابان ...



جوانان ایرانی , نظر ایت الله قرایتی در مرد جوانان ایرانی , پر افتخار ترین مربی ایرانی

با قدم زدن در خیابان های تهران و دیگر شهرهای ایران، دختران و پسران بسیاری را می بینید که به شکلی افتخارآمیز چسبی روی بینی خود گذاشته اند. این نشانه آن است که آنها جراحی زیبایی انجام داده اند. این افراد متعلق به گروه بزرگ "بینی‌های عمل شده" هستند که الگویی از تمول در جامعه ایران محسوب می شود.

لوموند نوشت: با قدم زدن در خیابان های تهران و دیگر شهرهای ایران، دختران و پسران بسیاری را می بینید که به شکلی افتخارآمیز چسبی روی بینی خود گذاشته اند. این نشانه آن است که آنها جراحی زیبایی انجام داده اند. این افراد متعلق به گروه بزرگ "بینی‌های عمل شده" هستند که الگویی از تمول در جامعه ایران محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، خانواده ها برای تشویق فرزندان خود به تحصیل بیشتر و موفقیت در کنکور ورودی دانشگاه تا آنجا پیش می روند که به فرزندان خود وعده انجام یک جراحی زیبایی بینی را می دهند. این مسأله آنچنان در جامعه ایران رواج یافته که باعث شده این کشور رتبه اول جهان را به لحاظ تعداد عمل های جراحی زیبایی به خود اختصاص دهد.

طی سال های اخیر، افزایش حجم لب و گونه نیز در میان طبقات متوسط و مرفه به یک عادت رایج تبدیل شده.

برای مقابله با پدیده "بینی عمل شده"، چند روز پیش کمپینی تحت عنوان "بینی طبیعی من" در فیس بوک آغاز شده. در این کمپین از کاربران اینترنتی خواسته شده تا تصاویری را از بینی طبیعی خود که متحمل هیچ گونه جراحی زیبایی نشده ارسال کنند.

عاملان این کمپین در صفحه فیس بوک خود نوشته اند: "چه درصدی از دختران و زنان ایرانی در برابر این معیارهای زیبایی شناسی [ازسوی جامعه] زانو نزده  و هنوز زیر تیغ جراحی نرفته اند؟ لطفاً تصاویر بینی خود را برای ما ارسال کنید تا علیه این معیارهای جا افتاده برای زیبایی مقابله کنیم."

مریم، یکی از اعضای این کمپین، می پرسد: "چرا در ایران چنین احساسی برای تغییر ظاهر وجود دارد؟ چند ایرانی این کار را با تمایل شخصی و نه تحت فشار اطرافیان انجام می دهند؟ به همین خاطر تصمیم گرفتیم کاربران اینترنتی را به مباحثه دعوت کنیم."


صدها عکس شخصی تاکنون در این صفحه منتشر شده. به گفته عاملان این کمپین، روزانه ده ها عکس دراین رابطه دریافت می شود.

 

 اخبار  اجتماعی  -  تیک 


ویدیو : موج چسب های افتخار امیز بر روی بینی های جوانان ایرانی!