«موج محرم» با صدای بنیامین و سهراب پاکزاد : قصه از اینجا شروع می شود: «می خوام ...


قصه از اینجا شروع می شود: «می خوام واسه محرمت بمیرم ...»؛ قصه ارادت بنیامین بهادری و سهراب پاکزاد که دیروز با هم قطعه ای را روانه فضای مجازی کردند به نام «موج محرم». تماشا: قصه از اینجا شروع می شود: «می خوام واسه محرمت بمیرم ...»؛ قصه ارادت بنیامین بهادری و سهراب پاکزاد که دیروز با هم قطعه ای را روانه فضای مجازی کردند به نام «موج محرم». درست در روز دوم محرم، کلیپی روی سایت mojemoharam.com قرار گرفت. کلیپی که در آن بنیامین وسهراب، ترانه ای از فرید احمدی را خواننده بودند.کلیپی که محرم در پاییز را احتمالا از این به بعد با آن به یاد خواهید آورد.

بنیامین از همان سال های اولی که به عنوان پدیده پاپ کشور مطرح شد، در گفت و گوهایش بارها ارادتش را به سالار شهیدان نشان داده بود. چند سال پیش با «بوی محرمش میاد» و سال گذشته هم با حضورش در هیئت بزرگ بازار تهران در ایام محرم، علاقه اش به امام حسین (ع) را نشان داد. هر چند هنوز هم خیلی ها محرم و صفرشان را با «آقام آقام» بنیامین می گذرانند.

امسال عشق قلبی و دلی سهراب پاکزاد هم به این علاقه بنیامین اضافه شده تا قطعه و کلیپ «موج محرم» متولد شود. این ویدئو، ساعت 4 بامداد یکشنبه در صفحات شخصی و سایت رسمی این دو خواننده منتشر شد و خیلی زود دست به دست در فضای مجازی چرخید تا به خبر دسته اول موسیقی کشور در روزگذشته تبدیل شود.

کلیپ این قطعه را مستانه مهاجر، تدوینگر نام آشنا در شهرک سینمایی ساخته است. کلیپی که دو دسته از عزاداران حسینی در آن از انتهای کوچه باغی قدیمی سینه زنان گذر می کنند. دسته اول مردان و زنان مسن هستند. نسل قدیمی عزاداران حسین که دقیقا با نوای «باز این چه شورش است» در این ترانه به جلوی دوربین می رسند، اما دسته دوم، جوان هایی هستندکه در رأس آنها بنیامین و سهراب با چترهایی مشکی و مزین به نام امام حسین (ع) پیش می آیند تا نسل های قبلی و بعدی بدانند، خوانندگان پرطرفدار موسیقی پاپ می توانند سردمدار اشاعه عشق عاشورایی در میان جوان ها باشند.

بوی محرم می اید شعر سهراب , اینستاگرام سهراب پاکزاد , محرم

بنیامین درباره این قطعه تازه منتشر شده در تماس تلفنی به تماشا می گوید: «همه چیز از مصرع «می خوام واسه محرمت بمیرم» و تصویر یک چتر شروع شد.» او می گوید این نقطه آغاز کلید خوردن این پروژه در ذهن او و فرید احمدی و سهراب بوده است.

سهراب پاکزاد حرف او را کامل می کند و می گوید: «چنین کارهایی، جریان دلی وقلبی است. مدت ها بود که من دلم می خواست به عشق امام حسین (ع) کاری بکنم. دیدم بنیامین هم همین فکر را دارد. به این ترتیب با هم این کار را انجام دادیم.» او ادامه می دهد: «به قول بنیامین، عشق به امام حسین (ع) تنها عشقی است که آدم دوست دارد آن را با دیگران شریک شود.»

بنیامین در مورد تفاوت جنس صدای خودش و سهراب و ریسک این همخوانی در کاری مذهبی و مناسبتی می گوید: «اینکه جنس صدای ما متفاوت است، یک حسن به حساب می آید. همین دو فرم مختلف بودن فضای صدای ما کمک می کند تا حسی که می خواهیم، منتقل کنیم. هر چند در این مورد مردم باید قضاوت نهایی را داشته باشند. ما در قطعه «گریه در ماه» هم که برای ماه رمضان بود، با هم همخوانی کردیم و این دومین تجربه ما بود.»

سهراب هم در این باره توضیح می دهد: «اینکه الان من و بنیامین با همیم، به دلیل این بوده که نقطه نظراتمان یکی است. ما می دانیم که رنگ صدایمان با هم فرق دارد ولی دوست داشتیم همین تفاوت در قطعه «موج محرم» هم به چشم بیاید.»

جالب اینجاست که روز فیلمبرداری این کلیپ در شهرک سینمایی، هوا بارانی بوده. سهراب توصیف جالبی از این حسن اتفاق دارد: «بغض آسمان هم همزمان با ما ترکید.»

به گفته این دو خواننده، کارهای این قطعه با اینکه خیلی فشرده پیش رفته است اما همه چیز خیلی دلی بوده. سهراب می گوید: «از نظر من وبنیامین انجام چنین کاری در فضای محرم، جرأت می خواهد. ریسک چنین کاری بالا بود ولی ما این ریسک را کردیم تا جوان ها بدانند ما خواننده های ایام دیگرشان نیستیم ودر این روزها هم در کنارشان به عشق امام حسین (ع) خواهیم بود.»

ترانه این قطعه را فرید احمدی سروده و خود بنیامین و سهراب ملودی را ساخته اند و «علی پاکدامن» هم آن را تنظیم کرده است.


ویدیو : «موج محرم» با صدای بنیامین و سهراب پاکزاد