مواضع حسن روحانی درباره روابط تهران و باکو : مواضع حسن روحانی درباره روابط ...



مواضع حسن روحانی درباره روابط تهران و باکو

بازتاب تغییر نرخ رسمی ارز توسط بانک مرکزی در ایران، برنامه ایران برای انجام مانورهای سایبری در چارچوب پدافند غیرعامل، نامه حسن روحانی برای الهام علی اف و مواضع وی درباره روابط تهران و باکو، ادعاهای شیخ سلفی لبنانی درباره ایران و برنامه ایران برای بهره برداری از پنج فاز پارس جنوبی تا ماه سپتامبر، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

 

روحانی دانشگاه تهران , شعر درباره شهر تهران , آخرین خبر درباره وضعیت تعطیلی مدارس تهران فردا دوشنبه 24 آبان 95

 

به گزارش «تابناک»، اخبار مربوط به تغییرات نرخ رسمی ارز در ایران، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز در شماری از مطبوعات و رسانه های بین المللی بازتاب یافته است.

خبرگزاری فرانسه در این زمینه می نویسد بانک مرکزی ایران روز شنبه به شکل شدیدی اقدام به تغییر نرخ ثابت و رسمی وجه رایج کشور در مقابل دلار کرد و این اقدام در شرایطی است که ایران برای بهبود اوضاع نامساعد اقتصادی خود تلاش می کند. این خبرگزاری با اشاره به حذف نرخ ارز مرجع و انجام مبادلات با ارز مبادلاتی، می نویسد در بازار آزاد نیز از اوایل سال 2012 که تحریم های شدید اقتصادی ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه ایران وضع شد، ارزش ریال بیش از دو سوم کاهش یافت. در این مطلب اشاره شده که با حذف نرخ ارز مرجع، نرخ رسمی مبادله ریال در برابر دلار، 102 درصد افزایش پیدا کرده است. 

 

سخنرانی روحانی در دانشگاه تهران , همه چی درباره ی باغ وحش تهران , درباره روابط زناشویی

 

تصمیم ایران برای برگزاری مانورهای سایبری، از جمله دیگر موضوعاتی است که امروز مورد توجه برخی مطبوعات قرار گرفته است. سایت شبکه خبری CNTV چین از جمله رسانه هایی است که به این موضوع پرداخته و به نقل از سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران می نویسد ایران قصد دارد در آینده ای نزدیک، به انجام تعدادی مانور سایبری اقدام کند. جلالی گفته دستورالعمل مانورهای سایبری آماده شده و در اختیار سازمان های ذیربط قرار خواهد گرفت و هدف از آن، ارتقای قابلیت های سایبری و جلوگیری از حملات سایبری است. این سایت چینی همچنین می نویسد سردار جلالی اشاره کرده سازمان وی، مقرراتی را برای تضمین امنیت زیرساخت های حیاتی کشور و حفاظت از آن ها در حوزه سایبری تدوین می کند. 

 

شرط برقراری روابط دیپلماتیک تهران با ریاض , نخستین اظهارنظر روحانی درباره ترمیم کابینه ریی , بیانیه وزارت اطلاعات درباره خنثی سازی عملیات انتحاری تهران

 

در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «ترند»، مرجع خبری رسمی جمهوری آذربایجان، اظهارات رئیس جمهور منتخب ایران درباره روابط تهران و باکو را مورد توجه قرار داده است. به نوشته این خبرگزاری، حسن روحانی در نامه ای که در پاسخ به پیام تبریک الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان ارسال کرده، اظهار نموده که روابط دو کشور بر پایه دوستی و اعتماد متقابل قرار دارد. روحانی گفته ایران از توسعه روابط با کشورهای دوست و همسایه و به ویژه توسعه و تحکیم روابط میان تهران و باکو استقبال می کند. وی همچنین ابراز اطمینان کرده که این روابط، در آینده نیز بیش از پیش توسعه خواهد یافت. الهام علی اف روز 16 ژوئن پیام تبریکی را برای روحانی ارسال کرده بود. 

 

گفتگوی پوتین و اردوغان درباره روابط شان , تکذیب ادعاهای غیر واقعی درباره میزان آلودگی هوای تهران , موضع روحانی درباره پیروزی دونالد ترامپ

 

اما در خبری از لبنان، سایت خبری- تحلیلی «میدل ایست آنلاین» اظهارات جدید شیخ سلفی تندروی لبنانی را بازتاب داده که ادعاهایی را درباره ایران مطرح کرده است. به نوشته این سایت، شیخ «احمد الاسیر» مدعی شده ارتش لبنان تحت نفوذ ایران قرار داشته و از سوی ایران هدایت می شود. وی گفته: «ارتش تنها در نام لبنانی است... اما توسط ایران کنترل می شود». وی همچنین ضمن درخواست از طرفداران خود برای ریختن به خیابان ها در حمایت از وی، درباره تحولات سوریه نیز اظهارنظر کرده و پس از محکوم کردن حضور حزب الله در این کشور، از نیروهای سنی خواسته به نبرد در سوریه به همراه شورشیان این کشور ملحق شوند. 

 

درباره محله فرحزاد تهران , جملات بزرگان درباره آموزش روابط عمومی , موضع روحانی درباره انتخابات امریکا

 

در نهایت، سایت تخصصی «گاز طبیعی آسیا» از بهره برداری از پنج فاز میدان گازی پارس جنوبی تا ماه سپتامبر خبر داده است. این سایت ضمن انتشار این خبر به نقل از رستم قاسمی، وزیر نفت ایران، اشاره می کند که میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارس و در محدوده مرز آبی مشترک ایران و قطر قرار داشته و تخمین ها حاکی از آن است که این میدان دربردارنده 14 تریلیون متر مکعب گاز و 18 میلیارد بشکه میعانات گازی است. این سایت همچنین اشاره می کند که احمد قلعه بانی، مدیرعال شرکت ملی نفت ایران اوایل ماه ژوئن اعلام کرد همه فازهای میدان پارس جنوبی در آینده نزدیکی به بهره برداری خواهد رسید./تابناک

 

 

تغییر نرخ رسمی ارز توسط بانک مرکزی در ایران


ویدیو : مواضع حسن روحانی درباره روابط تهران و باکو