مواد مخدر صنعتی جدید و خانه خراب کن : مواد مخدر دیگر محدود به تریاک و هرویین ...


مواد مخدر دیگر محدود به تریاک و هرویین و شیشه نیست، امروزه مواد مخدر با اسامی و اشکال جدید به بازار می آیند که نه تنها برای مصرف امکانات خاصی نمی خواهند بلکه فاقد بو، دود و گاهی مزه هستند اما تاثیرات آن به شدت مخرب تر از مواد مخدر سنتی است.



روزنامه هفت صبح: مواد مخدر دیگر محدود به تریاک و هرویین و شیشه نیست، امروزه مواد مخدر با اسامی و اشکال جدید به بازار می آیند که نه تنها برای مصرف امکانات خاصی نمی خواهند بلکه فاقد بو، دود و گاهی مزه هستند اما تاثیرات آن به شدت مخرب تر از مواد مخدر سنتی است. کروکودیل، ماشروم، نخ، برنز و کاغذ اسامی هستند که در عرصه موادمخدر جدید به بازار آمده اند و مصرف کنندگان را برای مصرف هر چه بیشتر و متنوع تر به خود می خوانند.

تنوع محصولات

تنوع در نامگذاری مواد مخدر و توهم زا یکی از شگردهایی است که در چند سال گذشته بر بازار مواد حاکم شده است. از آنجا که حس تنوع طلبی یکی از نیازهای اساسی مشتریان را شکل می دهد گردانندگان بازار با توجه به این احساس خریداران با عوض کردن نام مخدر تلاش می کنند تا مشتریان را نسبت به ماده ای جدید مشتاق کنند.

انواع مواد مخدر صنعتی جدید , مواد مخدر جدید , مواد مخدر صنعتی

خریداران مواد مخدر گاهی با تکیه بر سابقه مصرف نوع خاصی از مواد، کیفیت آن را ارزیابی می کنند و چنانچه این نوع ماده را فاقد کارایی لازم بدانند بلافاصله محصول مورد نظر از چشم مشتریان می افتد و بازارش کساد می شود، در همین هنگام فروشندگان مواد برای اینکه بازار را از دست ندهند، نام جدیدی برای کالایشان دست و پا می کنند تا بازار را همچنان در مشت خود نگه دارند.

دروازه ورود به دنیای مخدرهای خطرناک

گل: یکی از رایج ترین مواد مخدری است که سرشاخه های ترد و جوان گیاه شاهدانه است و خشک شده این گیاه را در سیگار پیچیده و می کشند. از جمله عوارض این ماده اضطراب، حملات همراه با وحشتزدگی، خنده های بی مورد، خشکی دهان، ضربان قلب بالا، فراموشکاری، سندرم بی انگیزگی و اشتهای سیری ناپذیر است.

مواد مخدر گیاهی و صنعتی , مواد مخدر سنتی و صنعتی , انواع مواد مخدر جدید

برنز: ماده ای است که برای مصرف باید آن را روی یک قطعه یخ بگذارند. این ماده در تماس با یخ تصعید شده و به دود تبدیل می شود، استنشاق دود حاصل در فرد احساس سرخوشی کاذب پدید می آورد. خروج از حالت هوشیاری، اشتباه در محاسبه فاصله ها (دورها را نزدیک دیدن وبرعکس) از جمله عوارض برنز است.

نخ: ماده دیگری است که دور سیگار پیچیده و کشیده می شود یا ابتدا خراش هایی روی پوست بدن ایجاد می کنند و سپس این ماده را که شکل ظاهری اش چیزی شبیه نخ های خیاطی است درون خراش ها گذاشته و از این طریق جذب بدن می شود. اختلال های رفتاری و از دست دادن تعادل و کاهش سطح هوشیاری از جمله عوارض نخ است.

از نخ و کاغذ تا جیب و تینا


کاغذ: هم شبیه کاغذهایی در ابعاد دو در یک سانتیمتر است که فرد آن را روی سطح پوست خود قرار می دهد و معمولا در محل هایی که نبض بدن می زند جذب بیشتری دارد. این ماده هم شخص را دچار سرخوشی کاذب و گیجی می کند. عوارضی که نام برده شد تنها در ابتدای مصرف است و استفاده بلند مدت آن عوارض خطرناکی دارد.

برخی از این مواد دروازه ورود به استفاده از مواد مخدر قوی تر است و برخی از آنها خودشان آنقدر خطرناک هستند که ظرف چهار ماه جان مصرف کننده را می گیرند.

مواد مخدر صنعتی در مقابل , مواد مخدر جدید تبدیل انسان به زامبی , مواد مخدر جدید نبدیل انسان به زامبی

«جیب» و «تینا»:
اخیرا مواردی از شیوع مصرف مواد محرکی با نام های جدید «جیب» و «تینا» در برخی محافل شبانه به گوش می رسد که به گفته معاون آموزشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد همه این موادی که هر از گاهی با نام جدید در بازار شایع می شود، از نوع مواد محرک با عوارض مشابه است.

این مواد که به صورت تدخینی و با دود کردن استعمال می شود، شکلی از متامفتامین متبلور است که بدون بو و رنگ و مثل یک تکه یخ، سنگ نما یا سنگ کوارتز است. عوارض مصرف آنها مشابه آمفتامین ها خطرناک بوده و متاسفانه عمده مصرف کنندگان اعتیادآورهای جدید در سنین پایین هستند و اولین تجربه خود را می گذرانند، لذا مصرف کنندگان اعتیادآورهای جدید عمدتا کهنه کار و باسابقه نیستند.

بعد از اینکه انواع و اقسام مواد مخدر با نام ها و هویت های عجیب و غریب وارد بازار شد تا جیب قاچاقچیان را پر کنند، اکنون پای مخدرهای جدیدتری با قدرتی 20 برابر قوی تر از ماده مخدر مورفین و پنج برابر قوی تر از ماده مخدر هرویین به میدان باز شده است.

کروکودیل با کسی شوخی ندارد

کروکودیل: معتادان به این مواد یک سال بیشتر زنده نمی مانند، شدت تخریب این ماده مخدر جدیدبا نام تجاری «کروکودیل» به قدری است که شخص مصرف کننده را زودتر از ماده هیا مخدر قبل از پا درمی آورد. این ماده مخدر بسیار خطرناک در درون سلول های بدن افراد معتاد به صورت عمقی نفوذ کرده و باعث به وجود آمدن زخم هایی شبیه بیماری قانقاریا می شود.

تا قبل از اینکه کورکودیل ها وارد بازار شوند، «شیشه» در بورس مواد مخدر صنعتی جا گرفته بود و «کراک» ماده ارزان و بی بویی بود که اثراتی شبیه این ماده داشت اما حالا این ماده مخدر با شناسنامه ای جدید و خطرناک وارد ایران شده و شاید کمتر کسی از ورود آن خبر داشته باشد؛ جز معتادانی که می خواهند مرگ را بیش از پیش به چشم ببینند. در عین حال بسیاری از خانواده ها حتی نام این ماده مخدر جدیدرا هم نشنیده اند.

مواد مخدر جدید که انسان را زانبی میکند , مواد مخدر , کشف مواد مخدر

ماده مخدر کروکودیل که از سال 2002 میلادی در دو منطقه سیبری و خاور دور شناخته شده، در سال های اخیر افزایش چشمگیری در این کشور داشته است، به طوری که تا سال 2011 میلادی حدود 100 هزار نفر در روسیه به این ماده مخدر اعتیاد یافته اند.

بررسی افراد معتاد به این ماده مخدر نشان داده است که مخدر کروکودیل باعث می شود تا «پوست بدن» به رنگ سبز درآید و پس از مدتی گوشت بدن به طور کامل پوسیده شده و از بین برود.


ویدیو : مواد مخدر صنعتی جدید و خانه خراب کن