مه آفرید: نام کسی که خاوری را فراری داد، فاش می کنم/ :   مه آفرید: نام کسی ...



فراری , خاوری , فراری از قصر

 

مه آفرید: نام کسی که خاوری را فراری داد، فاش می کنم/ چرا "ع.ب" نماینده مجلس در دادگاه نیست؟! / خاوری با پررویی تمام به من می‌گوید باید به من پول بدهید/می خواستند من را هم فراری دهند

امیرخسروی متهم اول فساد 3 هزار میلیاردی در دادگاه اعلام کرد: نام کسی که خاوری را فراری داد فاش می کنم.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  : مه آفرید امیرخسروی متهم اول فساد سه هزار میلیاردی در دادگاه اعلام کرد: نام کسی که خاوری را فراری داد فاش می کنم.

وی در مهمترین بخش از سخنانش به دو نکته کلیدی اشاره کرد. وی ابتدا پرسید که چرا "ع.ب" نماینده مجلس در دادگاه نیست و خواستار فراخواندن وی به دادگاه شد.

مه آفریاد در بخش دیگری از سخنانش، پرده از دیدار با یکی از مسئولان مجمع (م. ر) برداشت و گفت: آقای "م.ر" از مسولان مجمع تشخیص مصلحت نظام در منزلش، پارك لویزان، دفترش و در خیابان ظفر با من ملاقات و جلسه‌هایی را داشته است. من یك هشداری را در جلسه بعد به این افراد می‌دهم تا خودشان به دادگاه بیایند و همه چیز را بیان كنند./انتخاب

 

در بخش نخست از دفاعیات مه‌آفرید خسروی سردسته شبکه وقوع فساد 3 هزار میلیارد تومانی این فرد در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: من برای آنکه بتوانم درباره رشوه‌هایی که پرداخت کرده‌ام به طور دقیق توضیح بدهم باید هر کدام را مشخصا اعلام کنید تا من درباره میزان پرداخت و صحت و سقم آن صحبت کنم.

 

وی موضوع 117 شرکت تابع گروه آریا را نپذیرفت و عنوان کرد: من قبول ندارم که این 117 شرکت برای من بوده چه برسد به اینکه نیمه فعال و فعال بودن 48 تای آن را تأیید کنم.

بار دیگر توسط قاضی پرونده بخشی از کیفر خواست خسروی قرائت شد و بار دیگر به او تفهیم شد که شما متهم هستید به افساد فی‌الارض از طریق شرکت در اخلال نظام اقتصادی به مبلغ 2 هزار و 800 میلیارد تومان که البته با تشکیل یک باند و یک شبکه بوده است.

قاضی گفت: شما تاکنون به پرداخت 30 فقره رشوه اعتراف کرده‌اید که برای 16 فقره ان تاکنون پرونده تشکیل داده شده و مابقی آن نیز مفتوح است.

 

خسروی درباره پرداخت رشوه 2 میلیارد و 400 میلیون تومانی « س ـ ک» مدیر بانک صادرات گروه ملی فولاد گفت: من براساس درخواست آقای «س ـ ک» پولی را برای صرف در امور خیریه به این فرد داده بودم که منشأ آن هم از چک شخصی خودم بود و به هیچ وجه از نداشتن مجوز گشایش اعتبارات اسنادی توسط بانک صادرات اطلاعات نداشتم.

خسروی گفت: من هیچ وقت به دنبال مجوز نبودم آقای «س ـ ک» خودش به صورت شفاهی به ما داشتن مجوز را ابلاغ می‌کرد. ما هم درخواستمان را به شعبه ارجاع می‌دادیم و متقاضی بودیم بانک صادرات خودش باید سقف اعتباری ما را می‌سنجید و سپس به ما اعتبار می‌داد.

خسروی افزود: معاون شعبه بانک صادرات گروه ملی مدعی شده که از مسئله گشایش اعتبارات اسنادی بی‌خبر بوده اما من از شما می‌پرسم من به عنوان متقاضی باید از صدور مجوز باخبر باشم یا بانک صادرات که گشایش اعتبار می‌کند باید خبرداشته باشد.

وی گفت: من از شما می‌خواهم تا رئیس اتاق سویفت بانک صادرات را به عنوان شاهد بیاورید ببینید که برای سویفت زدن گشایش اعتبارات اسنادی از چه کسی دستور می‌گرفته است.

خسروی افزود: من از شما می‌خواهم آقای «الف » را به دادگاه بیاورید و از او بپرسید که در قبال گشایش‌ها من چه چیزی به او داده‌آم من صرفا به عنوان یک خریدار انجام وظیفه می‌کردم و در تنزیل گشایش‌ها هیچ دخالتی نداشته‌ام.

وی افزود: گروه ملی فولاد خریدار جنس بوده است در حالی که در گشایش 4 طرف وجود دارد ما فقط طرف گشایش‌کننده    بوده‌ایم من که نمی‌توانستم بروم بپرسم آیا در تنظیم اسناد به درستی انجام شده یا خیر.

وی تصریح کرد: من یک خرید مدت‌دار انجام داده‌ام و در طی خرید بحث تنزیل و دریافت تسهیلات به من مربوط نمی‌شده است.

در نهایت با درخواست متهم «س ـ ک» در جایگاه قرار گرفت تا درباره دریافت رشوه دو میلیارد و 400 میلیونی توضیحاتی ارائه کند. اما پیش از او قاضی خطاب به متهم گفت: انکار بعد از اقرار مسبوق نیست.

 

وی افزود: من از شما غیر از واقعیت چیزی نشنیده‌ام هر چند که شما دچار مشکل شده‌اید و در برخی از مواقع به شما گفته‌اند که انکار کنید و اعتراف نداشته‌ باشید اما این را بدانید که قطعا اظهار‌نظرهای صادقانه شما باعث می‌شود اگر جای دست قاضی باز باشد به نفع شما عمل کند.

 

خسروی ادامه داد: آقایان از همان زمانی كه گروه ملی را خریدند شروع به تحركاتی كردند كه ما كار را نكنیم. بنده در این زمان به رییس‌جمهور نامه‌ای نوشتم و در واقع آشنایی من با آقای «ع.ر» خواهرزاده‌ی آقای «م» از همین جا شروع شد و آقای «ع.ر» به من گفت كه وی دستور پی‌گیری این نامه را می‌دهد و من در آن نامه تقاضا كردم كه اگر آقایان نمی‌خواهند ما كار كنیم به ما بگویند كه بیت‌المال هدر نرود و در واقع از سال 88 این خطر را حس كردم كه آنها برعلیه ما توطئه می‌كنند.

 

وی تصریح كرد: مدیركل صنایع ایران و «ص.م» نماینده‌ی مجلس در جریان این كار بود. در واقع در آن زمان 25 میلیارد تومان در حساب آریا بود و كارخانه MDF را ما در همان زمان با نامه‌ای كه وزارت اقتصاد نوشته بودند در حال ضربه خوردن بود و باید بگویم كه از سال 80 ما كارخانه MDF را پایه‌ریزی كردیم و در زمان دستگیری من، ماشین‌آلاتی كه در حال نصب شدن بود، جلویش گرفته شد و آقایان با این كار می‌خواستند به تولید كشور ضربه بزنند.

 

این متهم با اشاره به این‌كه بیان می‌كنم من شركتی كاغذی ایجاد كردم، در صورتی كه من بزرگ‌ترین شركت MDF دنیا را ایجاد كردم، اظهار كرد: در واقع كارخانه‌ی من را آقای «س» مقایسه می‌كند، چرا این موضوع بررسی نمی‌شود؟

خسروی در رابطه با پول‌هایی كه بابت خرید ماشین‌آلات خارج شده بود، گفت: باید بیان كنم مگر آقای «ع.ر» مدیرعامل گروه ملی تمام خریدها را كنترل نمی‌كردند؟ ایشان باید بیایند بگویند كه خبر نداشتند؟ این درست نیست و باید بگویم كه وی در زمینه‌ی پول‌ها رییس بخش فولاد بوده و بر این كار نظارت می‌كرده است.

 

وی با اشاره به این‌كه من عین واقعیت را می‌گویم خاطرنشان كرد: در واقع شركت‌های من كاغذی نبوده و یك میلیون تولید آیا از نظر شما كاغذی است؟

این متهم ادامه داد: گوشتی كه كیلویی 8 هزار و 500 به وزارت بازرگانی به فروش می‌رفت چه كسی قراردادش را لغو كرد؟ مگر آقای «غ» یك میلیارد دلار در بانك مركزی سپرده نگذاشت؟ من در آن زمان با قائم مقام بانك مركزی رفیق بودم. هم‌چنین آقایانی از كمیسیون امنیت ملی مجلس،قوه قضاییه، كمیسیون برنامه و بودجه همگی باید در دادگاه حاضر شوند و بگویند كه چندین بار بنده به آنها اعلام كردم كه عده‌ای از من باج می‌خواهند.

مه آفرید با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس به من زنگ می زدند نه من به آنها، گفت: بروید پرینت تلفن های مرا را بگیرید. من به کدام نماینده زنگ زده ام؟ آقای «ل» نماینده‌ی مجلس چقدر به من تلفن زد؟ در واقع شما باید بدانید كه چه كسی به من زنگ زده است. من به نماینده‌ی مجلس یا برعكس.

وی تاكید كرد: چرا موضوع را امنیتی كردید كه كسی جرأت نمی‌كند جلو بیاید؟ چرا این‌قدر محدودیت؟ چرا شما نمی‌گذارید من در تلویزیون مصاحبه كنم؟ در واقع من 10 ماه در بازداشت هستم، آیا این درست است؟

این متهم ادامه داد: یكی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه‌ی امنیتی با من گذاشته و به من پیشنهاد كرد كه شركتی را خارج از كشور دایر كنید، چرا این مسائل را نمی‌گویید؟

خسروی تصریح كرد: یكی از نمایندگان مجلس در دفتر بنده می‌گویند شما چكار كردید كه آقای معاون وزیر اقتصاد آزاد است ولی من 10 ماه در زندان هستم. مگر 5 درصد سهام به نام این آقا نبوده است؟

قاضی سراج خطاب به این صحبت خسروی خواستار توضیح شد كه وی پاسخ داد: آقای معاون وزیر اقتصاد جزو نفرات هیات موسسه بوده و این را شورای پول و اعتبار تصویب كرده است. در واقع اگر لازم باشد همه‌ی آقایان باید بیایند و بگویند كه بانك آریا را برای بحث تحریم ایجاد كردیم. جلسه‌ی بعد باید این آقایان یا خودشان بگویند، اصلا به بالاترین مسوولان كشور بگویند كه ما بودیم دستور این كار را دادیم یا اگر این كار را نكنند من اسامی آنها را می‌گویم و اسامی همه‌ی این افراد را با مدارك مستند و دلیل و برهان دارم؛ چرا كه شرایط تحریم وجود دارد. در واقع آنها اصلا از من خواستند به دولت كمك كنم.

این متهم در پایان گفت: مگر این انسان‌ها آدم‌های دولتی نیستند؟ مگر آدم‌های تصمیم‌گیر كشور نیستند؟ بیایند و توضیح دهند.

 

مه‌آفرید امیرخسروی اظهار كرد: آقای خاوری با پورویی تمام به من می‌گوید برای اینكه سقف اعتبارات را بالا ببریم باید به من پول بدهید، این سوال اینجا مطرح می‌شود كه آقای خاوری را چه كسانی فراری داده‌اند؟ اگر در جلسه بعد این افراد به دادگاه نیایند و خود را معرفی نكنند، من قطعا نام آنها را فاش خواهم كرد.

 

وی ادامه داد: آقای "م.ر" از مسولان مجمع تشخیص مصلحت نظام در منزلش، پارك لویزان، دفترش و در خیابان ظفر با من ملاقات و جلسه‌هایی را داشته است. من یك هشداری را در جلسه بعد به این افراد می‌دهم تا خودشان به دادگاه بیایند و همه چیز را بیان كنند.

قاضی سراج گفت: آیا دو هزار و 800 میلیارد تومان از سیستم خارج شده است؟ متهم گفت: چرا وقتی اسم افراد شاخص می‌آید اجازه نمی‌دهید حرف‌مان را تمام كنیم. قاضی گفت: من چنین چیزی نگفته‌ام و وظیفه من فقط تفهیم اتهام است.

مه‌آفرید ادامه داد: جرم من افساد فی‌الارض است و باید دلایل آن را بازگو كنم. همچنین من از این مبلغ اطلاعی نداشتم.

این متهم افزود: كسانی كه یك میلیارد دلار به من معرفی‌نامه می‌دهند و به من می‌گویند كه بروم گوشت وارد كنم و تحریم را دور بزنم كجا هستند؟ قاضی سراج گفت: همه اسامی كه شما بیان كردید ممكن است علیه شما ادعاهایی را داشته باشند.

متهم در پاسخ گفت: اشكالی ندارد. متهم ادامه داد: آقای معاون وزیر اقتصاد در امور بانكی و بیمه از وزیر اقتصاد 300 میلیارد تومان معرفی‌نامه برای بانك صنعت و معدن گرفته است و همه این كارها برای این بوده كه سهامدار بانك آریا شود.

قاضی سراج گفت: میلیارد یا میلیون؟ متهم پاسخ داد: میلیارد. ما با مبلغ میلیون كاری نداریم.

متهم ادامه داد: من از هفت صبح تا 12 شب كار كردم و اینكه این آقایان خود را اینگونه كنار كشیدند كار خوبی نیست. همچنین به من گفتند كه تیم استقلال اهواز سقوط كرده و بیا برای اهواز تیمی خریداری كن. این افراد كه این پیشنهادها را به من می‌دادند كجا هستند. همچنین این افراد به من گفتند كه فولاد خرمشهر كه همه مدارك آن موجود است، بخرم و كار كنم و مشكل لوله اهواز را كه بدهكار است برطرف كنم. اگر من این كارها را انجام نمی‌دادم این شركت كلی به دولت بدهی داشت. همچنین گروه ملی را به اصرار آقایان دولتی خریداری كردم.

فراهانی نماینده دادستان گفت: چه كسی به تو گفت كه گروه ملی را خریداری كن؟ متهم پاسخ داد: در جلسه آینده می‌گویم. شما كه این همه مدت صبر كرده‌اید، یك هفته دیگر هم صبر كنید.

متهم افزود: در این پرونده هیچ چیز را نمی‌شود از هم منفك كرد و همه چیز به هم ربط دارد. من برای كشورم فعالیت كردم و همه در جریان كارهای من بودند كه من چه كارهایی را انجام می‌دهم. مدیركل صنعت وزارت اطلاعات آقای "ش" با من جلسه گذاشت و گفت ما از همه چیز مطلع هستیم و فعالیت‌های گروه امیرمنصور آریا مشخص است.

وی ادامه داد: من یك روز با رییس كل بانك مركزی آقای "ب" وقت ملاقات داشتم كه آقای "ك" در همان روز به من خبر می‌دهد كه LCها بدون مجوز است.

قاضی سراج گفت: آقای "ك" این موضوع را نمی‌دانسته و وقتی بازرسین این موضوع را به او می‌گویند، او گریه می‌كند. متهم با لبخند پاسخ داد: ما هم همه كودك هستیم و اینها را باور می‌كنیم.

 

مه‌آفرید افزود: بانك مركزی نامه‌ای به بانك ملی می‌زند و می‌گوید كه باید ظرف یك ماه تمام بدهی‌های خود را پرداخت كند. من به آقای "س" گفتم كه افرادی از من پول می‌خواهند اما این فرد فقط سرش را تكان داد. من در رابطه با این موضوع به هر مسئولی در این كشور گفتم كه از من پولی را می‌خواهند به جای اینكه به من كمك كنند، تنها سرشان را تكان می‌دادند.

مه‌آفرید تصریح كرد: آقای "الف" بیان كردند كه چهار ماه دیگر كار گروه امیرمنصور تمام است و زمین می‌‌خورد. آقای "الف" از كجا این موضوع را می‌دانسته، كسی جرات نمی‌كند به گروه آقای "الف" نزدیك شود و همه این حرفها بر این اساس بوده است كه یكسری از افراد پشت نظام سنگر گرفته‌اند و به اسم نظام دارند از نظام جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده می‌كنند، این افراد به اسم نظام پول می‌گیرند و رشوه می‌دهند و رشوه می‌گیرند.

 

وی افزود: از كجا اطلاع داشتم كه آقای "الف" با آقای خاوری چه ارتباطی داشته، در حالی كه وی رابط آقای خاوری در وزارت اطلاعات بوده است. در این قضیه به آقای "الف" می‌گویم كه نماینده شما در بانك مركزی اشكال ایجاد می‌كند و درخواست پول كرده ولی وی تنها به من می‌گوید كه ایشان آدم خوبی است. این اطلاعات را آقای حسن سلطانی به من داده است.

قاضی سراج پرسید: چرا «ح.س» فرار كرد؟ متهم پاسخ داد: من ضامن او نیستم.

 

این متهم افزود: روز جمعه 90/5/14 حكم بازداشت من صادر می‌شود و آقای "ش" كارمند سابق وزارت اطلاعات به من می‌گوید كه از كشور خارج شو و من برای احتیاط به آقای مهرگان گفتم كه از كشور خارج شود زیرا آقای مهرگان اشتباهی را مرتكب نشده بود. افرادی می‌خواستند كه ما فرار كنیم اما من این كار را نكردم و به كشورم افتخار می‌كنم.

قاضی با لبخند گفت: چقدر نیرو داشتی كه همه به تو اطلاع‌رسانی می‌كنن؟ متهم افزود: من نیرویی در هیچ جا نداشتم.

مه‌آفرید ادامه داد: تمام دوستان من در خارج از كشور مشغول به كار بودند اما من تا سال 86 حتی پاسپورت نداشتم چون به كشورم علاقه‌مند بودم و به آن ایمان داشتم.

متهم افزود: آقایانی كه در قوه قضاییه هستند اشكالاتی دارند.

قاضی سراج گفت: نام آنها را بگو، شما كه نام آقای "الف" را گفتید مابقی را نیز بگویید. متهم بار دیگر تكرار كرد كه هفته دیگر همه اسامی را خواهم گفت.

قاضی سراج بیان كرد: هفته دیگری وجود ندارد. امروز همه چیز را باید بگوی و تا شب هر چه می‌خواهی می‌توانی بگویی.

 

در وسط جلسه دادگاه، "الف. ج" با عصبانیت خطاب به مه‌آفرید گفت: امروز اگر حرفی را نگویی، اشتباه می‌كنی. تو را به روح پدرت قسم می‌دهم كه همه چیز را بگو. از هیچ چیز نترس و نام تمام افرادی كه را می‌شناسی بیان كن.

متهم با خونسردی ادامه داد: این افراد می‌خواستند من از كشور فرار كنم تا آقای خاوری فرار نكند زیرا اگر آقای خاوری در كشور می‌ماند خیلی از سرخط‌ها را می‌توانست روشن كند بنابراین نباید می‌ماند.

وی ادامه داد: در تمام این مدتی كه كار كردم هیچگاه هدفم خرابكاری نبوده است و در فكر كار بوده‌ام و سابقه من این حرف من مرا تایید می‌كند./انتخاب


ویدیو : مه آفرید: نام کسی که خاوری را فراری داد، فاش می کنم/