مهمترین ابزار زندگی شما : عدم اعتماد به نفس و به خود اطمینان نداشتن، اغلب می ...



مهمترین نکات موفقیت در زندگی , مهمترین معیار زندگی , مهمترین مهارت های زندگی

عدم اعتماد به نفس و به خود اطمینان نداشتن، اغلب می تواند از اینکه ما فردی با روابط عمومی قوی باشیم ، جلوگیری کند و مانع شود که ما درجمع های عمومی حاضر شویم .مهارت های اجتماعی برای اینکه در شغلمان و  روابط شخصی فردی موفق باشیم ، حیاتی هستند. خوشبختانه، مهارت های اجتماعی قابلیت بهبود و ارتقاء دارند. یاد گرفتن اینکه  چگونه باید مهارت های اجتماعی ومهارت های ارتباطی را بهبود بخشید و مفیدتر در زندگی استفاده کرد ، نیازمند رعایت نکاتی است.
 
مکان خود را در جهان بشناسید
از تعامل ها و کنش های متقابل خود با افراد دیگر آگاه باشید. رفتارها و شرایطی که شما را ناراحت می کنند و شما با قرارگیری در آن موقعیت ها احساس راحتی نمی کنید، بشناسید. در مورد اینکه چگونه می توانید رفتارهای خود را تغییر دهید و این تغییرات را به تجربه ای مثبت تبدیل کنید، بیاندیشید .

یک لبخند ساده ، تقویت مهارت های اجتماعی و ارتقاء مهارت های ارتباطی بزرگ ترین و مهم ترین ابزار زندگی شما خواهند بود
 
انتقاد پذیر باشید
از دوستان خود بخواهید در خصوص رفتار شما با دیگران بازخورد صادقانه ای داشته باشند، اگر می خواهند شما در مهارت اجتماعی پیشرفت داشته باشید، کاستی های شما را گوشزد کنند. این همراهی دوستان با شما بسیار مفید است، به مرور زمان شما علاوه بر تغییرات مثبت، انتقاد پذیر خواهید شد. اینگونه می توانید در رفتارهایتان تغییرات قابل ملاحظه ای ایجاد کنید. معمولا اکثر افراد وقتی در مورد موضوعی اشتباه می کنند به سختی خود را مستحق عذرخواهی می دانند اما اگر این نکته را بپذیریم که شما به راحتی از دیگران عذرخواهی کنیم، شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین مهارتهای اجتماعی را به خوبی یادگرفته ایم و به زیبایی به آن عمل می کنیم.
 
خوب بدرخشید
زبان بدن در ارتباطات نقش پررنگ تری نسبت به کلمات ایفا می کند. موقر بودن،محجوب بودن وپرهیز از انجام حرکات و رفتارهای ناشایست در هنگام ارتباط با دیگران، جایگاه شما را نزد اشخاص مختلف مشخص می کند. لازم است در ارتباط با افراد دیگر از ارتباط غیر کلامی  مثبت و مناسب  استفاده کنید. توجه خود را نشان دهید ، اعتماد به نفس داشته باشید، از بی قراری یا بی توجه بودن هنگام صحبت کردن جلوگیری کنید. 

عجول نباشید،خوب گوش کنید
یاد بگیرید زمانی که با شخصی گفت و گو می کنید، خوب گوش دهید . ممکن است صحبت های طرف مقابل مطابق میل شما نباشد و شما حس کنید که اگر هر چه زودتر در مقابل او چیزی نگویید، پیروزی میدان از آن شما نخواهد بود اما سعی کنید در طول گفت وگوهای مختلف خود را تمرین دهید و این حس را کنترل کنید. اگر شما خوب گوش کنید مطمئنا پاسخ های بهتری خواهید داد اما عجول بودن باعث می شود شما بعد از ترک گفت وگو دریابید که پاسخ های شما مناسب نبوده است.  محترمانه گوش دادن را وظیفه خود بدانید و سپس پاسخ دهید ، پاسخ دهی حق شماست.
 
تغییرات زمان بر است، کوتاه نیایید
برای تغییر یک یا دو رفتار در یک زمان واحد تلاش کنید. اگر بخواهید و در این فکر باشید که  رفتارهای نامطلوب خود را یک شبه عوض کنید ، کاری طاقت فرسا و احتمالا غیر ممکن را هدف خود قرار داده اید. مواظب باشید که به دلیل این خستگی تمام آرزوها و اهداف تان روی زمین جا خوش نکنند چرا که اگر در میانه راه تغییرخسته شوید و نتوانید در کوتاه مدت تغییری را در رفتارتان اعمال کنید، ضربه خواهید خورد و شاید به نقطه اول بازگردید.
 
جعبه ابزاری به نام مهارت های اجتماعی
صفات مثبت شخصیت خود را پررنگ تر کنید و هر روز بر کیفیت آن در درجه اول و در مرحله دوم به کمیت آن توجه داشته باشید. از دوستان و خانواده تان در مورد ویژگی های رفتاری مثبت خود سوال کنید ، و اجازه دهید که آن ویژگی ها  در حالی که در تعامل با دیگران هستید ، خود را نشان دهند. یک لبخند ساده ، تقویت مهارت های اجتماعی و ارتقاء مهارت های ارتباطی بزرگ ترین و مهم ترین ابزار زندگی شما خواهند بود. یادتان باشد این جعبه ابزار را همیشه همراه خود داشته باشید.
منبع:تبیان


ویدیو : مهمترین ابزار زندگی شما