مهمان‌پرست: صالحی وزیر خارجه می شود :     سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان ...



 

وزیر امور خارجه عراق , سخنگوی وزیر خارجه , ایورسیه قایم مقام وزیر خارجه سوییس،

 

سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان گفت: مذاكرات ایران و كشورهای ١+۵ در تاریخ ٢١ و ٢٢ ژانویه مصادف با اول و دوم بهمن در استانبول برگزار می شود و این زمان مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

 

به گزارش ایسنا، رامین مهمان پرست ـ سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان ـ كه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران سخن می گفت، با اعلام این خبر درخصوص حضور كشورهای دیگر نیز در این نشست گفت: این موضوعی است كه تا كنون توسط هیچ كدام از طرفین به آن اشاره ای نشده است.

وی هم چنین درخصوص برخی اعتراضات كه در مقابل سفارت كشورمان در افغانستان برگزار شده بود نیز گفت: متاسفانه جریانی كه به شدت در جهت تخریب روابط ایران و افغانستان در حال فعالیت است به صورت یك حزب و یك فرد تلاش های زیادی انجام داده است. این تلاش ها هیچ گونه تاثیری در روابط خوب دو ملت ایران و افغانستان نخواهد داشت. این اقدامات از سوی این جریان مسبوق به سابقه است و به نظر می آید ماموریت این فرد و جریان جز تخریب روابط دو كشور نیست.

مهمان پرست تاكید كرد: موضوع ترانزیت سوخت مورد نیاز مردم افغانستان موضوعی است كه در دستور كار مقامات دو كشور قرار داشته است. این مساله حل شد و هفته ی گذشته نیز سوخت به داخل افغانستان منتقل شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر دستگیری جاسوسی غیرایرانی در مرزهای ایران گفت: این خبر موضوع قابل توجه و مهمی نبود. به همین دلیل آن زمان كه این خبر منتشر شد هیچ موضع گیری از سوی مقامات رسمی كشور مان صورت نگرفت. موردی در حد مرزبانی بود كه به آن رسیدگی شده بود و بعد هم به دلیل این كه مساله اهمیت چندانی نداشت خاتمه یافت.

وی هم چنین درخصوص تعیین وزیر امور خارجه كشورمان گفت: به احتمال زیاد آقای صالحی به عنوان وزیر امور خارجه منصوب خواهد شد. پس از تعیین وزیر خارجه راجع به وضعیت سازمان انرژی اتمی نیز تصمیم گیری خواهد شد.

مهمان پرست در مورد وضعیت دو تبعه آلمانی كه در تبریز بازداشت شده بودند و اظهارات صالحی مبنی بر عذرخواهی ناشر آنها و كمك آن به حل مساله گفت: پرونده این دو نفر رویه كاملا حقوقی و قضایی را طی می كند. بر اساس اطلاعاتی كه از تبریز كسب كرده ایم مراحل آخر بازجویی و تحقیق از این دو نفر در حال انجام است و باید منتظر اعلام نتیجه نهایی مقامات قضایی باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ی كشورمان افزود: اظهار تاسف و عذرخواهی قطعا می تواند تاثیر داشته باشد اما نتیجه نهایی را مقامات قضایی و حقوقی روشن می كنند.../خبرگزارى ایسنا


ویدیو : مهمان‌پرست: صالحی وزیر خارجه می شود