مهدوی کیا: ایران برای صعود شانسی ندارد : کاپیتان اسبق تیم ملی ایران گفت: با ...


کاپیتان اسبق تیم ملی ایران گفت: با این شرایط شانسی برای صعود تیم ملی ایران به مرحله بعد رقابت های جام جهانی قائل نیستم. ایسنا: کاپیتان اسبق تیم ملی ایران گفت: با این شرایط شانسی برای صعود تیم ملی ایران به مرحله بعد رقابت های جام جهانی قائل نیستم.

مهدی مهدوی کیا که برای حضور در اردوی استعدادیابی فوتبالیست های جوانان هرمزگان به بندرعباس سفر کرده بود، افزود: از مدت ها پیش کارشناسان فوتبال کشور بر پیربودن فوتبال ایران اذعان و بارها نکاتی را گوشزد کرده کرده بودند و این که فدراسیون فوتبال باید به دنبال برنامه ای برای جوان کردن لیگ ما باشد.

وی با بیان اینکه همواره باید از وجود بازیکنان باتجربه بهره برد، اظهار کرد: اگر با بها دادن به بازیکنان جوان و اعتماد به آن ها بتوانیم به سوی فوتبال مدرن پیش برویم، به طور قطع فوتبال ایران در آینده ای نزدیک می تواند خود را به معیارهای جهانی نزدیک کند و این موضوع تنها با تغییر تفکر در بین مدیران و مربیان باشگاهی مان رقم می خورد.

کاپیتان اسبق تیم ملی ایران با اشاره به اینکه تفکر نتیجه گرایی در مدیران و مربیان باشگاهی بزرگترین آفت در عدم استفاده از بازیکنان جوان است، تصریح کرد: این دلیل سبب شده که مربی نتواند قدرت ریسک داشته و به خود اجازه استفاده از بازیکن جوان دهد و همانطور که شاهد هستیم هیچ یک از بازیکنان تیم ملی جوانان در تیم های لیگ برتری به میدان نمی روند و این خود یک عامل مهم در ضعف فوتبال ایران است.

مهدوی کیا در خصوص حضور جوانان در لیگ های یک و دو فوتبال کشور نیز خاطرنشان کرد: در تمامی کشورهای جهان باشگاه ها علاوه بر تیم اصلی از تیم های دوم بهره برده که وظیفه آن ها پرورش استعدادها و استفاده از بازیکنان جوانی است که در آکادمی باشگاه رشد یافته اند و معمولأ در لیگ های پایین تر به عنوان لیگ های بازیکن ساز فضا برای رقابت جوانان فراهم می شود که این موضوع در کشور ما وجود ندارد و امیدوارم با وضع قوانینی باشگاه ها مجبور به استفاده از بازیکنان جوان شوند.

کاپیتان اسبق تیم ملی در خصوص عملکرد تیم ملی ایران برابر گینه نیز عنوان کرد: به دلیل تداخل این دیدار با بازی تیم ملی جوانان متأسفانه امکان تماشای آن را نداشتم، به هرحال بازی دوستانه و نتیجه در آن مهم نیست اما باید بدانیم به هیچ وجه شرایط موجود شرایط مناسبی برای حضور پرقدرت در جام جهانی نیست و با این وضعیت نمی توان شانسی برای صعود به جمع 16 تیم رقابت های جام جهانی برای ایران قائل بود.

مهدوی کیا با بیان اینکه برگزاری بازی های دوستانه با تیم های بزرگ و هم تراز همگروه‌های ایران و برگزاری اردوهای مناسب از اولویت ها حضور در جام جهانی است، تصریح کرد: تیم ایران در گروهی قرار گرفته که هر سه تیم دیگر از مدعیان صعود هستند و می توان آرژانتین را بخت نخست صعود دانست و برای قرار گرفتن در رده دوم رقابت سختی با تیم های نیجریه و بوسنی و هرزگوین خواهیم داشت که با این وضعیت نامناسبی که در آماده سازی تیم ملی ایران می بینم نمی توان به آینده خوشبین بود، مگر اینکه در این مدت بتوان کاری انجام داد، هرچند زمان از دست رفته و فرصت مناسب برای مهیا کردن یک تیم برای حضوری درخشان در جام جهانی را از دست داده ایم.

مدیرفنی تیم ملی جوانان ایران در خصوص سفر به استان هرمزگان نیز به ایسنا گفت: تیم ملی جوانان متعلق به تمامی ایران است و برای اینکه هیچ بازیکنی از قلم نیفتد از مدت ها پیش به همراه علی دوستی مهر (سرمربی تیم ملی جوانان) به مناطق مختلف کشور سفر کرده و تمامی استعدادهای را زیر نظر گرفته و توانستیم بهترین های ایران را گلچین کنیم که با سفر به هرمزگان تقریبأ به تمامی ایران رفته و توانسته ایم نفرات موردنظرمان را بیابیم و خوشحالم که این جوانان با انگیزه را در هرمزگان مشاهده کردم.

وی با بیان اینکه در فرصت شش ماهه باقیمانده تا آغاز رقابت های جام ملت های جوانان آسیا برنامه ریزی اصولی برای آماده سازی هرچه بهتر نیز صورت گرفته است، اظهار کرد: برگزاری اردوهای منظم و دیدارهای دوستانه با تیم های مختلف داخلی و خارجی از مهمترین برنامه های تیم ملی جوانان تا پیش از آغاز جام ملت های جوانان آسیا در مهرماه است.

کاپیتان اسبق تیم ملی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه علاقه ای به ورود به دنیای مربیگری دارد یا خیر، بیان کرد: همه چیز باید پله پله و اصولی اتفاق بیافتد و به همین دلیل در اندیشه ام ورود به دنیای مربیگری وجود دارد و باید با گذراندن کلاس های مربیگری بتوانم به صورت برنامه ریزی شده به این مبحث وارد شوم و فعلأ عجله ای ندارم و حضور در تیم ملی جوانان وقتم را پر کرده است اما در برنامه های بلند مدتم حتمأ ورود به عرصه مربیگری قرار دارد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر حواشی پیش آمده در خصوص بدهی های مالی باشگاه پرسپولیس نیز خاطرنشان کرد: به هیچ وجه نمی خواهم در خصوص این اتفاقات صحبتی کنم زیرا هیچ علاقه ای به ایجاد حاشیه برای تیم محبوبم ندارم و در خصوص بنده هیچ اتفاق خاصی نیافتده و امیدوارم تمامی این حواشی برطرف شود تا پرسپولیس بتواند سه بازی باقیمانده را به خوبی پشت سر بگذارد.

مهدوی کیا در پایان در خصوص اینکه چه تیمی را بخت نخست قهرمانی در مسابقات لیگ برتر می داند، گفت: پیش بینی کردن سخت است اما تیم پرسپولیس اکنون در وضعیت مناسبی قرار دارد و پس از مدت ها می تواند به انتظارات هوادارانش پاسخ مثبت دهد زیرا از سایر تیم های مدعی، دیدارهای آسانتری روی کاغذ دارد که امیدوارم با حمایت مدیران باشگاه و هواداران شاهد گرفتن جشن قهرمانی قرمزپوشان در پایان فصل باشیم.


ویدیو : مهدوی کیا: ایران برای صعود شانسی ندارد