مهار حریق گسترده در جنوب تهران : سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ...



سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران جزئیات حریقی را که در یک انبار 10 هکتاری جعبه و چوب در جنوب غرب تهران رخ داد، تشریح کرد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این حادثه گفت: وقوع حریق در یک انبار بزرگ جعبه و چوب حوالی ساعت 16 امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش نشانان 8 ایستگاه را به همراه تانکر آب و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در خلازیل در جنوب غرب پایتخت اعزام کرد.

وی با بیان اینکه محل حادثه قطعه زمینی به مساحت 10 هکتار بود که در آن به فواصل چند ده متری تکه‌های چوب، جعبه و لوازم قابل اشتعال دیگر روی هم چیده یا تلنبار شده بود گفت که به نوعی از این محل به عنوان یک انبار روباز استفاده می‌شد.

ملکی با بیان اینکه شعله‌های آتش از قسمتی از این انبار آغاز شده و با توجه به وزش باد و باز بودن فضا طی مدت چند دقیقه حدود بیش از یک هکتار از این فضا را دربرگرفته و در حال سرایت به بخش‌های دیگر بود افزود: آتش‌نشانان بلافاصله از چند جهت وارد عملیات شده و مهار حریق را در دستور کار خود قرار داده و مدتی بعد موفق به جلوگیری از پیشروی آتش شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه بیش از 100 آتش‌نشان با 30 دستگاه خودرو عملیات خود برای اطفای حریق را ادامه دادند گفت: با گذشت بیش از یک ساعت از وقوع حادثه سرانجام شعله‌های آتش در این مکان اطفاء شد.

مصدومیت 4 آتش‌نشان

وی با بیان اینکه وزش باد عملیات اطفاء را با سختی‌هایی روبه رو کرده بود گفت: چهار آتش نشان در جریان عملیات اطفای حریق دچار دودگرفتگی شدند که به عوامل اورژانس تحویل شدند.

ملکی ادامه داد: در جریان این عملیات عوامل شهرداری، عوامل اورژانس، عوامل پلیس و عوامل ستاد بحران در منطقه حضور داشتند و آن‌طور که اسناد نشان می‌دهد پیش از این چندین بار آتش‌نشانی تهران و همین طور عوامل شهرداری نسبت به ناامن بودن این منطقه و آسیب‌پذیری آن در مقابل حوادث هشدار داده بودند.

وی همچنین با بیان اینکه این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشت گفت که میزان خسارات برجای مانده نسبتا بالا بوده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: در حال حاضر عملیات لکه‌گیری و ایمن‌سازی در محل ادامه دارد و یک ایستگاه نیز تا ساعت‌ها پس از اطفای حریق با توجه به گستردگی آتش‌سوزی در محل حضور خواهد داشت.

وی درباره علت وقوع این حادثه نیز گفت: پس از اتمام عملیات اطفای حریق کارشناسان آتش نشانی عملیات خود را برای یافتن علت قطعی بروز این حادثه آغاز خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، شدت این حریق به حدی بود که دود ناشی از آن در مناطق مرکزی تهران و تا شعاع 20 کیلومتری از آن نیز به راحتی قابل رویت بود.

 

اخبار حوادث -ایسنا

 


ویدیو : مهار حریق گسترده در جنوب تهران