من یک معتادم، معتاد به کلش آو کلنز : کافی است به یکی از قهوه خانه های سطح شهر ...


کافی است به یکی از قهوه خانه های سطح شهر مراجعه کنید تا با تعداد زیادی از مشتری های دست به تلفن و تبلت روبرو شوید. برخلاف اکثر استفاده کنندگان از تلفن یا تبلت، تمام مشتری های قهوه خانه مشغول بازی کلش آو کلنز هستند.



روزنامه هفت صبح: ممنوعیت ارائه قلیان در قهوه خانه ها از آن دست مباحثی است که طی سال های اخیر به شدت مورد توجه بوده و البته بارها اجرا و متوقف شده است. در نهایت بعد از چالش های فراوان اکنون چند سالی است که اکثر قهوه خانه های تهران به راحتی سرویس قلیان داشته و مشکلی از این بابت ندارند.

نکته ای که این بار سعی داریم به بررسی آن بپردازیم چاشنی است که در کنار قلیان تبدیل به مسئله ای جدایی ناپذیر از اکثر قهوه خانه ها (در سفره خانه های سنتی کمتر این مسئله دیده شده) شده. بازی تحت عنوان «کلش آو کلنز»، بازی که به صورت رایگان در اختیار تمامی دارندگان تلفن های هوشمند و تبلت ها قرار دارد.

کلش اف کلنز , دانلود کلش اف کلنز , کلش آف کلنز

قهوه خانه، فرصتی برای بازی آنلاین


کافی است به یکی از قهوه خانه های سطح شهر مراجعه کنید تا با تعداد زیادی از مشتری های دست به تلفن و تبلت روبرو شوید. برخلاف اکثر استفاده کنندگان از چنین دستگاه هایی در ایران که از تلفن یا تبلت خود برای ارتباط با دیگران یا بررسی شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، تمام مشتری های قهوه خانه مشغول بازی کلش آو کلنز هستند.

نکته قابل توجه این است که بسیاری از مخاطبان این بازی به طور کلی به عنوان طرفدار بازی های ویدیویی شناخته نشده و تنها این بازی را روی تلفن همراه یا تبلت خود تجربه می کنند.

طبق بررسی هایی که در رابطه با علایق اینگونه افراد انجام دادیم به چند نکته مشترک دست پیدا کردیم. اولین مسئله مربوط به ساختار بازی می شود. هر چند کلش آو کلنز انند بازی های دیگر تلفن همراه همچون ساب وی سرف انتهای خاصی ندارد اما نوع پیشرفت و ارتقاء درجه در آن همواره به عنوان یکی از اصلی ترین نکات جذب کننده مخاطب ها شناخته می شود.

عامل بعدی که توانسته چنین دسته خاصی از جامعه که البته علاقه خاصی به قهوه خانه و قلیان دارند را جذب بازی کند، رقابت است. کسانی به اصطلاح معتاد کلش آو کلنز می شوند که همواره به دنبال چالش و رقابت هستند.

ساختار بازی و حضور جزییاتی که در آن مخاطب را مجبور به دفاع و حمله می کند، این حس را در او به وجود می آورد که برای پیشرفت و کسب نتیجه بهتر تلاش می کند.

خرید کلش اف کلنز , دانلود بازی کلش اف کلنز برای کامپیوتر , دانلود بازی کلش اف کلنز

بازار سیاه چند میلیونی


اکثر کسانی که تاکنون حتی یک بار به پاساژ علاءالدین مراجعه کرده باشند با فضای مقابل آن در حاشیه خیابان روبرو شده اند. تعداد زیادی از دست فروش ها در این منطقه حضور داشته و اقدام به خرید و فروش موبایل های کار کرده یا حتی در بعضی مواقع به سرقت رفته می کنند.

در کنار چنین فضایی هستند کسانی که به خرید و فروش اکانت کلش آو کلنز می پردازند. بررسی نرخ ها نشان می دهد که یک اکانت معمولی که در بازی امکانات آنچنانی ندارد با قیمتی در حدود یک میلیون تومان معامله می شود. در ادامه نیز دلال ها چنین اکانتی را با سود 200 هزار تومانی به فروش می رسانند.

اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که در این بازار غیررسمی معامله هایی با قیمت 5 تا 10 میلیون تومان هم انجام می شود. در کنار این موضوع، کلش آو کلنز قابلیتی در اختیاردارد که به وسیله آن کاربرها می توانند نیروهای موجود را به یکدیگر منتقل کنند.

هرچند این قابلیت تحت عنوان امتیازی برای کاربرها در بازی به وجود آمده اما حتی این موضوع نیز مورد سوءاستفاده قرار گرفته و تبدیل به فضایی برای درآمدزایی شده است. هرچند قیمت مشخصی در این زمینه وجود ندارد اما هستند کاربرهایی که به ازای دریافت مبالغ مختلف اقدام به انتقال نیرو می کنند.

روند توضیح داده شده که تا حدودی به گلدفارمینگ در دیگر بازی های آنلاین شباهت دارد، در خارج از کشور به عنوان یک جرم شناخته می شود. چند سال پیش بود که شرکت بلیزارد کسانی که دست به انتقال منابع اولیه بازی در ازای دریافت پول واقعی می زدند را به دادگاه کشانده و به زندان منتقل کرد. کاربرهای چینی در این زمینه دارای شهرت جهانی هستند.

پدیده ای از جنس رقابت

تب بازی های به اصطلاح موبایلی چند سالی است به شکلی جدی وارد کشورمان شدهع. بخشی از جامعه به بازی های ساده همچون کندی کراش علاقه دارند و برخی دیگر چند سالی است گرفتار کلش آو کلنز شده اند.

تمام توضیحات ارائه شده را در کنار اقتصادی قرار دهید که در پس زمینه بازی های اینچنینی به صورت غیررسمی در جریان است. در ابتدا توضیح دادیم که کلش آو کلنز و بازی های مشابه به صورت رایگان و کاملا قانونی در اختیار مخاطب ها قرار می گیرد.

سازنده بازی با ارائه محصولش به صورت رایگان در ابتدا سعی کرده تعداد بیشتری از کاربرها را به سمت ساخته اش جذب کند. در ادامه کافی است کمی پیشرفت کنید تا متوجه شوید برای انجام بسیاری از فعالیت ها نیاز به صرف زمان زیادی است؛ زمانی کحه با پرداخت پول از طریق سیستم آنلاین به کلی حذف می شود.

هر چند تعداد اندکی از کاربرهای کلش آو کلنز با دسترسی به کارت های اعتباری بین لامللی به شکل راحت تری در بازی پیشرفت می کنند اما عموم کاربرها در داخل کشورمان مجبور به تحمل کردن زمان ارائه شده برای پیشرفت در بازی هستند.

بازی کلش اف کلنز , هک کلش اف کلنز , کلش آو کلنز

اقتصاد سه میلیارد دلاری


در نهایت بد نیست نگاهی به کلش آو کلنز بیندازیم. بازی که در سبک بازی استراتژی قرار گرفته و همواره به صورت آنلاین قابل بازی است. در ابتدا کاربر پایاهی برای خود ساخته و وظیفه پیدا می کند که به وسیله امکانات مختلف و البته دریافت منابع اولیه آن را ارتقا دهد. از سوی دیگر کاربر می تواند نیروی نظامی تولید کرده و به جنگ با کاربرهای دیگر برود.

استودیوی سوپرسل که به عنوان سازنده این عنوان شناخته می شود، با ارائه به روزرسانی های هفتگی توانسته بعد از گذشت چند سال همچنان محصول خود را در صدر جدول های اپ استور و گوگل پلی نگه دارد.

کارشناس های اقتصادی با بررسی وضعیت بازار جهانی بازی ها به این نکته دست پیدا کرده اند که استودیوی سوپرسل در شرایط فعلی ارزشی بالغ بر سه میلیارد دلار دارد.

در کنار این موضوع، سازندگان بازی توضیح داده اند که سود روزانه آنها از کلش آو کلنز چیزی در حدود پنج میلیون دلار است. چندی پیش بیزنس اینسایدر به عنوان یکی از وب سایت های مطرح اقتصادی، گزارشی را از کلش آو کلنز منتشر کرد که طبق آن مشخص شد سوپرسل به عنوان سازنده بازی در کنار درآمدهای جانبی از طریق تبلیغات، سالیانه در حدود یک میلیارد دلار تنها از کلش آو کلنز درآمد دارد.

اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که سوپرسل دو بازی دیگر با نام هی دی و بوم بیچ را نیز در بازار آنلاین عرضه کرده؛ بازی هایی که هر چند در سطح و اندازه اصلی ترین عنوان این شرکت ظاهر نشده اند اما هر کدام درآمد فوق العاده ای را روانه شرکت سازنده می کنند.

توضیحات ارائه شده نشان می دهد که کلش آو کلنز در میان طیف گسترده ای از جامعه از قالب یک تفریح خارج شده و اقتصادی هر چند غیررسمی اما پردرآمد را شکل داده است.


ویدیو : من یک معتادم، معتاد به کلش آو کلنز