منصور برزگر: 300 سکه برای طلایی‌های المپیک هم شد جایزه؟ : عضو شورای فنی کشتی ...



جایزه برای المپیک , فرمول طلایی برای بچه دار شدن , جایزه مدال آوران المپیک

عضو شورای فنی کشتی آزاد تعیین 300 سکه جایزه برای قهرمانان المپیک 2016 را ناکافی دانست و گفت:مسئولان باید به فکر تامین خانه و کار این قهرمانان باشند تا انگیزه ورزشکاران بالا برود.

منصور برزگر در گفتگو با ایسنا، درباره عملکرد چهار آزادکار ایران در روز نخست تورنمنت پاریس که به یک مدال طلای اطری در وزن 57 کیلوگرم،نقره حسن یزدانی، عنوان پنجمی علیرضا قاسمی در 74 کیلوگرم و کسب مدال برنز توسط عباس طحان در 97 کیلوگرم انجامید اظهار کرد: این مسابقات در خلال تمرینات تیم ملی کشتی آزاد برگزار شد و تیم‌های شرکت کننده در آن بیشتر به منظور محک خوردن کشتی گیرانشان به این رقابت‌ها پا گذاشتند.

پیشکسوت کشتی ایران با اشاره به کسب مدال طلا توسط رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم گفت: هر چند کشتی‌گیران درجه یک دنیا معمولا در این تورنمنت حاضر نمی‌شوند و اگر هم بیایند در اوج آمادگی خود نیستند اما کسب این مدال توسط او می‌تواند نویدبخش این باشد که جانشین مناسبی در سبک وزن برای حسن رحیمی پیدا شده است. خوشبختانه در این وزن شاهد ظهور استعدادهای خوبی هستیم که دغدغه ما را برای آینده این وزن کم می‌کند.

وی درباره عملکرد حسن یزدانی در این رقابت‌ها نیز خاطرنشان کرد: یزدانی از کشتی‌گیران خوب و آینده‌دار ایران است و در صورتیکه اشتباهات خود را برطرف کند بدون شک می‌تواند یکی از بهترین‌های دنیا در وزن 74 کیلوگرم باشد. او در تمرینات بیشتر بر روی قدرت بدنی خود تکیه دارد و یکی از ایرادهای بزرگ او این است که مقابل هر کشتی‌گیری چه مبتدی و چه حرفه‌ای اصرار دارد فنون مورد نظر خود را پیاده کند که این مورد می‌تواند در کشتی مقابل حریفان قدرتمند در جهان کار دست او بدهد.

برزگر تصریح کرد: یک کشتی‌گیر باید این را بداند که نباید مقابل حریفان بزرگ به دنبال این باشد که فنون مختلف را اجرا کند چرا که این موضوع می‌تواند به ضرر او تمام شود. او باید بر اساس شرایط مبارزه اقدام به اجرای فن کند و بیشتر در فکر مدیریت درست مبارزه باشد تا در نهایت دستش به عنوان فرد پیروز بالا برود.

دارنده مدال نقره المپیک و طلای جهان با اشاره به باخت 8 بر صفر علیرضا قاسمی مقابل حسن یزدانی در تورنمنت پاریس گفت: پیروزی یزدانی مقابل نفر اول تیم ملی آن هم در شرایطی که او برای بار نخست در این وزن حاضر شده بود نشان از شایستگی‌های او دارد. قاسمی نیز باید بر تمرینات خود اضافه کند تا با تلاش بیشتر جایگاه خود را از دست ندهد و دست از رقابت نکشد.

وی درباره عملکرد طحان نیز عنوان کرد: با توجه به سطح این تورنمنت از او این انتظار را داشتیم که به مدال طلا برسد. البته کادر فنی با توجه به عملکرد او تصمیم گرفته او در رقابت‌های سنگین وزن این مسابقات نیز شرکت کند تا بهتر بتواند بر نقاط ضعف خود آگاهی یابد. با توجه به اینکه معمولا کشتی‌گیران ما در وزن 97 کیلوگرم در رقابت‌های سنگین وزن راحت‌تر کار کرده‌اند فکر می‌کنم طحان بتواند نتایج خوبی را در این وزن کسب کند.

عضو شورای فنی کشتی آزاد در ادامه گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه آماده‌ترین کشتی‌گیران به رقابت‌های المپیک اعزام می‌شوند افزود: ما به دنبال اسم کشتی‌گیران نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که آماده‌ترین ها را به المپیک بفرستیم و کسانی به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد که بیشترین شانس را برای کسب مدال داشته باشند.

برزگر با تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر تحرکات لازم در مدیریت کاروان ورزشی ایران در المپیک بوجود بیاید گفت: اینکه تصمیم گرفته‌اند فقط 300 سکه به قهرمانان المپیک 2016 بدهند واقعا عجیب است. آخر 300 سکه هم شد جایزه برای قهرمان المپیک؟ واقعا مسئولان توقع دارند ورزشکاران با 300 سکه جدا از انگیزه‌های معنوی و شوق شاد کردن دل مردم، انگیزه کافی برای تمرین و تلاش بیشتر را داشته باشند؟ مسئولان به جای سکه باید خانه و کار این قهرمانان را مهیا کنند تا آن ها بدون دغدغه و نگرانی از آینده خود فقط به فکر ورزش باشند. من سال 1352 قهرمان جهان شدم و سال بعد از آن نیز در بازی‌های آسیایی به مدال طلا رسیدم که با جایزه آن یک خانه 360 متری در تهران خریدم که ارزش آن الان بالای 4 میلیارد تومان است بنابراین اینگونه کارها می‌تواند ورزشکاران را دلگرم کند تا با تلاش بیشتر به دنبال کسب موفقیت باشند.


  اخبار  ورزشی   - ایسنا 


ویدیو : منصور برزگر: 300 سکه برای طلایی‌های المپیک هم شد جایزه؟