منصوریان: با پرسپولیسی‌ها دشمن نیستم : سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: بعضی ...


سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: بعضی از باشگاه‌های دولتی ۳۰ میلیارد تومان هزینه کردند اما یک باشگاه دولتی مثل نفت تهران زیر ۱۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند و این تناقض اصلا خوب نیست. خبرگزاری فارس: علیرضا منصوریان درخصوص دیدار نفت تهران مقابل پرسپولیس، شرایط این تیم برای بازی مقابل راه‌آهن، تقابلش با حمید استیلی، انتشار رقم قرارداد بازیکنان و مربیان و... صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

چند روزی از دیدارتان مقابل پرسپولیس می‌گذرد. از این بازی صحبت کنید و اینکه از نتیجه به دست آمده رضایت دارید یا نه؟

در بازی مقابل پرسپولیس ما دو خواسته داشتیم اول اینکه با یک امتیاز از زمین بیرون بیاییم دوم این بود که بتوانیم پرسپولیس را شکست دهیم و 3 امتیاز را بگیریم که موفق شدیم خواسته اولمان را انجام دهیم. البته پرسپولیس حریف دست و پا بسته‌ای نبود و دو موقعیت خوب روی دروازه ما ایجاد کرد اما در نهایت زور ما و این تیم در زمین برابر بود و امتیازات تقسیم شد.

و این هفته هم باید به مصاف راه‌آهن بروید.

راه‌آهن و دیدار با این تیم برای ما متفاوت است چراکه من بازی راه‌آهن مقابل استقلال را دیدم و نوع بازی آنها هجومی و خطرناک است. گروه فنی ما 6بار دیدار راه‌آهن مقابل استقلال را تماشا کرده و اطلاعات لازم را از این بازی کسب کردیم و می‌دانیم که بازی آسانی در پیش نداریم. از زمانی که لیگ 16 تیمی شده این مسابقات فشرده‌تر از قبل برگزار می‌شود چراکه دو تیم از لیگ برتر سهمیه آسیایی می‌گیرند و یک تیم هم از جام حذفی به این رقابت‌ها راه پیدا می‌کند و نصف سهمیه هم برای پلی‌آف به حساب می‌آید و اگر بخواهیم منطقی‌تر به این موضوع نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در لیگ 18 تیمی 6 تیم برای گرفتن سهمیه و قهرمانی می‌جنگند، 6 تیم برای سقوط نکردن بازی می‌کنند و این میان 6 تیم در وسط جدول حاشیه امنیت دارند که همین موضوع کار را سخت می‌کند و بازی با راه‌آهن هم چنین شرایطی دارد و من بارها اعلام کردم که قبل از هیچ بازی‌ای در لیگ شما ضمانت ندارید. به بازیکنانم بعد از بازی با پرسپولیس هم گفتم که حلاوت تساوی در اولین بازی لیگ همان‌شب برای ما تمام شد و از فردای همان روز باید به بازی با راه‌آهن فکر کنیم و نهایت تلاشمان را بکنیم تا در بازی فردا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

خیلی‌ها عنوان می‌کنند که راه‌آهن به دلیل مشخص نشدن وضعیت مالکیت‌اش شرایط خوبی ندارد و راحت می‌توان این تیم را شکست داد. شما این موضوع را قبول دارید؟

اصلا موافق موضوع نیستم. در بازی راه‌آهن مقابل استقلال هیچ نشانی از راحت شکست خوردن این تیم ندیدم و بازیکنان راه‌آهن نشان دادند که شرایطشان بحرانی نیست چراکه وقتی یک فوتبالیست وارد زمین می‌شود به این مسائل فکر نمی‌کند و با همه وجود بازی خواهد کرد. راه‌آهن مقابل استقلال عملکرد خوبی داشت و روی دو اتفاق گل خورد. به نظر من این موضوع هیچ تاثیری برای روی عملکرد شاگردان استیلی ندارد و بلکه شاید همین موضوع برای ما دردسرساز هم بشود.

تقابل شما و وحید طالب‌لو که در راه‌آهن بازی می‌کند هم جالب است چراکه شما زمانی در استقلال با هم هم‌بازی بودید.

وحید هم‌بازی من در استقلال بود و از کودکی در استقلال حضور داشت و از دوستان خوب و خانوادگی من است و فکر می‌کنم اگر در شاهین بوشهر آسیب نمی‌دید روند صعودی فوق‌العاده‌ای داشت اما به دلیل آن مصدومیت یک سال عقب افتاد و این روزها به نظرم به فرم ایده‌آلش رسیده است. او دروازه‌بان زحمت‌کشی است و به نظرم در بهترین شرایط قرار دارد.

البته تقابل اصلی را باید میان شما و حمید استیلی دانست که از دوستان صمیمی و هم‌بازی سابق در تیم‌ملی و باشگاه گیلانک سنگاپور به حساب می‌آیید.

حمید یکی از بهترین دوستان فوتبالی من است. من هفته قبل با علی دایی که او هم از دوستان صمیمی من به شمار می‌آید رقابت داشتم و این هفته با حمید استیلی. من، حمید استیلی و رضا رضایی‌منش در تیم گیلانک سنگاپور هم‌بازی و حتی هم‌خانه بودیم و دوستان خیلی خوبی برای هم به شمار می‌رویم. حمید مربی محبوب و محجوبی است و ایده‌های خوبی هم در مربیگری دارد و تقابل ما جالب است اما فارغ از هر نتیجه‌ای که به دست بیاید دوستی من و حمید استیلی پابرجا خواهد بود.

 از شرایط حاکم در فوتبال نفت تهران رضایت دارید؟

من از 3 چیز در باشگاه نفت تهران راضی هستم که این موضوع برای هر مربی‌ای می‌تواند مهم باشد؛ اول شرایط سخت‌افزاری خوب که شامل زمین، امکانات و... می‌شود. دوم مسئله مدیریت در این باشگاه است که خوشبختانه مدیران باشگاه نفت تهران ایده‌های حرفه‌ای دارند و مسئله سوم بازیکنان این تیم به حساب می‌آیند که بخش اعظمی از آنها در تیم‌ملی امید از شاگردانم بودند و همین موضوع باعث می‌شود که از وضعیت نفت تهران راضی باشم. مدیران باشگاه نفت تهران برای من دست‌انداز نیستند و با اینکه بودجه زیادی نداریم اما با 3 موردی که اشاره کردم می‌توان به شرایط خوبی رسید.

این روزها فوتبال ایران درگیر مسائل مختلفی است که یکی از آنها بحث افشای مبالغ قرارداد بازیکنان و مربیان محسوب می‌شود. نظر شما در این‌باره چیست و آیا معتقدید که باید ارقام اعلام شود یا نه؟

باید بگویم که افشای مبالغ قرارداد در رسانه‌ها اصول غیرحرفه‌ای است چراکه شما در اسپانیا نمی‌توانید از باشگاه بارسلونا بخواهید ریز قرارداد بازیکنان و مربیانش را منتشر کنند اما از آنجایی که در فوتبال ما به جز یکی دو تیم همه تیم‌ها دولتی هستند و به نوعی بدهکار به بیت‌المال به حساب می‌آیند این موضوع انجام شده چراکه صدای همه در آمده که باشگاه‌ها چقدر درآمد دارند؟ چقدر هزینه می‌کنند؟ چقدر به بازیکنانشان پول می‌دهند؟ و... که این مسائل به دلیل شفاف نبودن رقم قرارداد در فوتبال ایران به حساب می‌آید و به این دلیل مبالغ اعلام شد که این خودش فضای آسیب است اما در بحث دوم بحث سقف بودجه وجود دارد که بعضی از تیم‌ها آن را رعایت نکردند و من می‌توانم این موضوع را ثابت کنم که خیلی از باشگاه‌ها خیلی راحت این قانون را دور می‌زنند. من اگر باشگاه‌دار خصوصی بودم امکان نداشت رقم قرارداد باشگاهم را اعلام کنم چراکه از جیب خودم خرج می‌کنم و نمی‌خواهم کسی ریز قرارداد عواملم را بداند.

رقم قرارداد شما با نفت تهران 350 میلیون تومان اعلام شد. آیا این رقم صحیح است و یا قرارداد شما هم تبصره‌ای دارد؟!

در ابتدا باید بگویم که یک تیم دولتی در لیگ برتر 30 میلیارد تومان هزینه می‌کند اما یک تیم دولتی دیگر مثل ما زیر 10 میلیارد تومان هزینه دارد و این تناقض اصلا خوب نیست. شفاف‌سازی می‌تواند به فوتبال ما کمک کند اما کار غیرحرفه‌ای است. درباره باشگاه نفت تهران هم باید بگویم که رقم بازیکنان و کادرفنی بدون ذره‌ای تغییر اعلام شد و مبلغ قرارداد من هم کاملا درست است. همانطور که گفتم 3 آیتم برای من در باشگاه نفت تهران مهم است که این خودش می‌تواند برای یک مربی بهترین دستمزد باشد. نگاه من به باشگاه نفت تهران یک نگاه حرفه‌ای است و شاید اگر مسائل مالی برایم مهم بود راهی تیمی می‌شدم که 3 برابر نفت تهران به من پول می‌داد اما شرایط و امکاناتی که نفت در اختیار من گذاشته را نمی‌توانست در اختیار من قرار دهد.

خیلی‌ها اعتقاد دارند فوتبالیست‌های ما بیشتر از حقشان پول می‌گیرند. شما در این‌باره چه صحبتی دارید؟

من به شخصه اعتقاد دارم سقف قرارداد فوتبال آسیا یک میلیون دلار است که این رقم در کشور ما می‌تواند نیم‌میلیون دلار باشد و اگر می‌خواهیم لیگی داشته باشیم که بتواند با تیم‌های شرق آسیا و حوزه خلیج فارس رقابت داشته باشد باید به سقف آسیا نزدیک شویم. فوتبال ایران در حال حاضر از شرایط 50 درصدی فوتبال آسیا در حال گذر است و باید در نظر گرفت که با پیشرفت مالی فوتبال نمی‌توان مبارزه کرد. در 7 سال گذشته تورم 210 درصد افزایش داشته و طبیعتا مبلغ قرارداد بازیکنان هم بالا رفته است.

در پایان اگر صحبتی دارید بگویید!

باید بگویم که در بازی قبل مقابل پرسپولیس بلیت‌فروشی الکترونیکی اجازه نداد هواداران استقلال به استادیوم بیایند و از ما حمایت کنند اما دیدیم که هواداران پرسپولیس را بدون بلیت اعتباری وارد ورزشگاه کردند اما امیدوارم که آنها در دیدار مقابل راه‌آهن به استادیوم بیایند و از ما حمایت کنند هرچند که بلیت 20 هزار تومانی خریدش برای هواداران فوتبال سخت است و تمهیداتی با باشگاه نفت بیاندیشیم و بخشی از بلیت را در اختیار هواداران استقلال قرار دهیم تا به استادیوم بیایند. البته آن دسته از هواداران پرسپولیس هم که قصد حمایت از ما را دارند قدمشان روی چشم ما چراکه ما دشمن نیستیم و در زمین رقیب به حساب می‌آییم وگرنه رفیق هستیم.


ویدیو : منصوریان: با پرسپولیسی‌ها دشمن نیستم