منتظر آلبوم جدید محمد علیزاده باشید! : محمد علیزاده این روزها در تدارک آلبوم ...


محمد علیزاده این روزها در تدارک آلبوم جدیدش به‌سر می‌برد. آلبومی که امیدوار است بتواند بهار سال آینده روانه بازار کند. روزنامه صبا - نگار حسینی:‌ محمد علیزاده این روزها در تدارک آلبوم جدیدش به‌سر می‌برد. آلبومی که امیدوار است بتواند بهار سال آینده روانه بازار کند. او معتقد است در این اثر عاشقانه‌هایش بالغ‌تر شده‌اند چرا که صمیمی‌ترین دوستش را از دست داده و این موضوع باعث شده عشق در ترانه‌هایش پخته و سوزناک‌تر شود. با علیزاده درباره فعالیت‌های اخیرش گفت‌وگو کرده‌ایم. با ما همراه شوید:

آهنگ جدید محمد علیزاده , اهنگ جدید محمد علیزاده , دانلود آهنگ جدید محمد علیزاده به نام با فصل بهار

آقای علیزاده، بسیاری از طرفداران‌تان امسال منتظر شنیدن آلبوم جدیدتان بودند، اتفاقی که تا به امروز رخ نداد؟

در ابتدای نیمه اول سال حجم برگزاری کنسرت‌ها و برنامه‌های اجرایم زیاد بود و همین موضوع باعث شد آن‌طور که باید فرصتی برای جمع‌آوری آلبوم جدیدم پیدا نکنم. اما از اواسط مردادماه، کار روی آلبوم را شروع کردم. در قدم اول از مهرزاد امیرخانی و سیدمحمد کاظمی ترانه‌های خوبی گرفتم و کار ساخت ملودی را روی ترانه‌ها شروع کردم. از حضور میلاد ترابی و معین راهبر هم در مقام تنظیم‌کننده بهره بردم. اما از آبان ماه و با شدت گرفتن بیماری مرتضی، کار ساخت آلبوم را نیمه‌کاره رها کردم و همه وقتم را کنار او بودم. بعد از آن اتفاق تلخی هم که رخ داد تا دو ماه دل و دماغی برای کار کردن نداشتم اما بعد از آن تصمیم گرفتم خودم را دوباره پیدا کنم. چون عشق من و دوست صمیمی‌ام مرتضی، موسیقی بود و کار روی قطعات جدید بی‌تردید می‌توانست به من آرامش بیشتری بدهد. به همین خاطر همه توان و انرژی را برای کار جدید متمرکز کردم.

با این شرایط آلبوم چه زمانی منتشر می‌شود؟

اگر کارها با همین شرایط پیش برود بهار نود و چهار آلبوم جدیدم روانه بازار می‌شود.

آلبوم جدیدتان در راستای همان کارهای قبلی‌تان است؟

بله، در این آلبوم هم عاشقانه‌های محمد علیزاده ادامه دارد هر چند که فضای کارهای عاشقانه‌های به نوعی با شرایط روحی‌ام گره خورده است. چرا که من امسال سال سختی را پشت سر گذاشتم و همین موضوع بی‌تردید تاثیرش را روی کارهایم  گذاشته و باعث شده عاشقانه‌هایم پخته شود.

پخته‌تر یا سوزناک‌تر؟

نمی‌دانم پخته‌تر شده یا سوزناک‌تر اما آن چیزی که می‌دانم این است که این عاشقانه‌ها بالغ‌تر شده‌اند. همیشه کارهایم را دلی اجرا می‌کنم و  طبیعی است در چنین شرایطی حس خودم در کارهایم انعکاس بیشتری داشته باشد.

برای من جالب است که از ترانه‌هایتان با عنوان عاشقانه‌های محمد علیزاده یاد می‌کنید؟

 این موضوع برای بسیاری سوال است که چرا در ترانه‌هایم تنها از عشق می‌گویم. واقعیت این است که من تا نفس دارم دوست دارم از عشق بخوانم چون معتقدم عشق دلیل قرار گرفتن آدم‌ها در کنار یکدیگر است. به‌همین خاطر دوست دارم ترانه‌هایم به گونه‌ای باشد که باعث گرم شدن روابط بین افراد و خانواده‌ها شود. دوست دارم عاشقانه بخوانم.

شما در آلبوم جدیدتان با مهرزاد امیرخانی همکاری می‌کنید، حضور او باعث ‌می‌شود که ترانه‌هایتان رنگ بوی کارهای مرتضی را بگیرد؟

نه، چون مهرزاد این قابلیت را دارد که بر اساس توانایی صدا و ویژگی اخلاقی و شخصیتی هر خواننده‌ای برای او ترانه بگوید. بی‌تردید همین روانشناسی خوب او باعث موفقیتش شده است. قبل از این در سه قطعه «فکرش هم نکن»، «اشتباه» و «زخم» همکاری کردم.

برای این‌که ترانه‌ها به حال و هوای خودتان نزدیک شود به ترانه سراهایتان سوژه می‌دهید یا با آن‌ها وارد تعامل می‌شوید؟

هر دو حالت وجود دارد. گاهی  به آن‌ها سوژه می‌دهم، گاهی هم ساعت‌ها با یکدیگر در مورد مسئله‌ای صحبت می‌کنیم و در آن مورد به اتفاق نظر می‌رسیم. چون ترانه‌هایی که اجرا می‌کنم تفکر مرا تشان می‌دهد.

در بخش موسیقی به‌ویژه آهنگسازی شاهد تغییراتی در آلبوم جدیدتان هستیم؟

بله، در قیاس با گذشته تغییراتی در ملودی ایجاد کردیم که امیدواریم مورد توجه مخاطبان هم قرار بگیرد. در این بخش با امیر بهاری، همکاری کردم. یکی از تراک‌ها را هم  سینا شعبان‌خانی ساخته است.

 تنظیم آلبوم را هم به میلاد ترابی سپردید؟

تنظیم برخی از قطعات را به او سپردم. میلاد موزیسن توانایی است و در طول این سال‌ها همکاری بسیار خوبی با یکدیگر داشتیم. او  شناخت بسیار خوبی نسبت به من و فضای کاریم دارد و همین موضوع باعث می‌شود که همکاری‌های ما خاطره انگیز شود. در کنار میلاد، معین راهبر و حامد برادران  هم به‌عنوان تنظیم کننده در این آلبوم با ما همکاری می‌کنند.

در سالی که گذشت شما یکی از پر کارترین خواننده‌ها در برگزاری کنسرت بودید و به‌نوعی در این زمینه رکورددار بودید؟

خوشبختانه امسال، سال شلوغی را به لحاظ کاری پشت سر گذاشتم و اجراهای خوبی را در تهران و شهرستان‌ها برگزار کردم. برای من برگزاری کنسرت و هم‌نفس شدن با مخاطبان بسیار لذت بخش است و همواره به این کار عشق می‌ورزم. شاید به همین خاطر هم هست وقتی روی صحنه می‌روم سعی می‌کنم با همه وجودم این کار را برای مردم انجام بدهم و امکان ندارد از روی وظیفه برای آن‌ها بخوانم. وقتی شما با عشق برای مخاطبانتان می‌خوانید عشق را هم از آن‌ها دریافت می‌کنید. امیدوارم این حس شیرین و کم نظیر همیشه بین من و مخاطبانم برقرار باشد.

طی سال‌های اخیر این نقد نسبت به خواننده‌هایی که کنسرت زیاد برگزار می‌کنند وجود دارد که اجراهای زیاد باعث می‌شود آن‌ها در ذهن مخاطب تمام شوند و حرف جدیدی برای گفتن نداشته باشند؟

این  موضوع در مورد خوانندگانی صدق می‌کند که توانایی برگزاری کنسرت را ندارند و از صدای خوبی برای اجرای زنده برخوردار نیستند. طبیعی است در چنین شرایطی مخاطب وقتی یک‌بار به کنسرت آن خواننده می‌رود دیگر علاقه‌ای به پیگیری کنسرت‌هایش ندارد و ترجیح می‌دهد که به‌گوش دادن آلبوم‌هایش اکتفا کند. برگزاری کنسرت احتیاج به صدای خوب و توانایی کنترل استیج دارد. وقتی خواننده‌ای چنین توانایی را ندارد طبیعی است که بعد از برگزاری چند کنسرت تمام می‌شود اما این موضوع در مورد خواننده‌ای با صدای خوب و توانایی هدایت استیج وجود ندارد و اگر آن‌ها اجراهای زیادی هم داشته باشند باز هم مخاطب دوست دارد در کنسرت‌هایشان حاضر باشد.

منتظر پخش 4 سریال جدید ایرانی باشید , منتظر پخش سریال های ایرانی جدید باشید عکس سریال های جدید , محمد علیزاده

با این اوصاف معتقدید این موضوع ارتباط مستقیمی با توانایی خواننده دارد؟

صددرصد، بعضی افراد خواننده‌های استودیویی هستند. طبیعی است وقتی  مخاطب صدای واقعی آن‌ها را در کنسرت می‌شنود و عدم مهارت آن را صحنه می‌بیند تمایلی برای رفتن به کنسرت‌های آن خواننده پیدا نمی‌کند.

در سال‌های اخیر رفت و آمدهای زیادی در عرصه موسیقی پاپ وجود داشته و بسیاری از خوانندگان در مقطعی گل کردند و بعد از مدتی هم به فراموشی سپرده شدند، شما در این فراموشی نیستید؟

باید این نکته را در نظر داشت که هر خواننده‌ای بهاری برای شهرت و دیده شدن دارد و بعد از مدتی فصل خزان و زمستانش سر می‌رسد اما نکته‌ای که در این‌باره نمی‌توان نادیده گرفت این است که می‌توان این بهار در اوج بودن را طولانی کرد و  خواننده می‌تواند به‌جای یک بهار سه ماهه، بهاری نه ماه داشته باشد. اما این موضوع صرفا به توانایی  او در عرصه اجرا و دانش وی در زمینه موسیقی باز نمی‌گردد. برای ماندگاری بیشتر در این حوزه به  مجموعه‌ای از علم روانشناسی، ادبیات، اخلاق و... احتیاج هست. قلب خواننده باید برای کاری که می‌کند بتپد و با عشق و علاقه در این مسیر گام بر دارد.  

با این اوصاف شما بهار خوانندگی تان را چند ماهه می‌دانید؟

نمی‌دانم، ولی همه سعی خودم را می‌کنم که بهاری طولانی داشته باشم. در طول این سال‌ها تمام تلاشم را  به کار بستم تا گذشته‌ام را فراموش نکنم و همچنان با عشق و علاقه گام بردارم. اما ماندگاریم در این حوزه بستگی به انتخاب‌ها و نوع رفتارم در آینده دارد. امیدوارم بهاری نه ماهه در انتظارم باشد.


ویدیو : منتظر آلبوم جدید محمد علیزاده باشید!