منتجب‌ نیا: آرام آرام فعال‌ تر می‌شویم : قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با ...


قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه "آقای کروبی پیغام داده‌اند که حزب فعالیتش را شروع کند و تاکید کرده‌اند اعتماد ملی در شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب نماینده داشته باشد"، گفت: جلسات متعددی برگزار شده و در حال فعال کردن شاخه‌ها و استان‌ها هستیم. جلسات شورای مرکزی حزب تشکیل می‌شود و در حال بررسی چگونگی فعالیت‌های آتی هستیم. خبرگزاری ایسنا: قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه "آقای کروبی پیغام داده‌اند که حزب فعالیتش را شروع کند و تاکید کرده‌اند اعتماد ملی در شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب نماینده داشته باشد"، گفت: جلسات متعددی برگزار شده و در حال فعال کردن شاخه‌ها و استان‌ها هستیم. جلسات شورای مرکزی حزب تشکیل می‌شود و در حال بررسی چگونگی فعالیت‌های آتی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در دیدار با اعضای شورای مرکزی شاخه‌ جوانان و دانشجویان حزب اعتمادملی، اظهار کرد: به گفته خانم کروبی، حاج‌آقا تاکیداتی داشتند از جمله اینکه حزب، همه نیروها را جذب کند و تا جای ممکن، کسی حذف نشود. نیروهای باسابقه رنجیده نشوند تا نارضایتی ایجاد نشود. اگر بنا بر تغییر کسی بود، با نظر جمع باشد و چتر حزب روی همه نیروها قرار بگیرد.

وی با اشاره به عزم حزب اعتماد ملی برای فعال‌تر شدن بصورت گام به گام، تاکید کرد: آرام آرام پیش می‌رویم. فعلا از صفر شروع کرده‌ایم، اما حزب دارای موقعیت اجتماعی خوبی است که می‌تواند فعال باشد. بسیاری از افراد در گروه‌های مختلف آمادگی دارند که با ما فعالیت کنند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: در رابطه با فعالیت حزب دو مسأله وجود دارد؛ اول اینکه وقتی یک حزب تأسیس یا فعال می‌شود، درست است که یک ساختار تشکیلاتی مثل همه احزاب دارد، اما هرکدام از احزاب یک هویت منحصر به فرد دارند. یک وجه امتیاز از سایر احزاب و تشکل‌ها در آنها وجود دارد.

منتجب‌نیا ادامه داد: وقتی حزب اعتماد ملی را تشکیل دادیم، در جلسات هیأت مؤسس گفتم ما باید اول هویتمان را مشخص کنیم. وجه تمایز ما با احزاب دیگر چیست؟ چرا به تشکیلات دیگری نرفتیم؟ به قول دکتر شریعتی ماهیت ما همان چیستی ماست.

وی با بیان اینکه "حزب اعتماد ملی دارای یک هویت منحصر به خود است و چارچوب‌هایی دارد که ممکن است برخی از احزاب نداشته باشند"، تصریح کرد: دبیرکل حزب اعتماد ملی شخصیتی است که در دیانت، تقوا و اعتقادش به تفکر امام و انقلابی بودن و خدمت به مردم کم‌نظیر است. حزب اعتماد ملی هم درون نظام و انقلاب بوده و هست و مصالح نظام را نادیده نگرفته و نمی‌گیرد؛ کاری به اتهاماتی که می‌زنند نداریم.

منتجب‌نیا در ادامه تاکید کرد: یک تار موی کروبی در خیلی از مدعیان انقلاب و انقلابی‌گری وجود ندارد. ایشان تمام وجودش در انقلاب و نظام و مردم خلاصه می‌شود. این‌طور نیست که بگوید به من ظلم کردند پس من ساختار را بشکنم؛ خیر. می‌گوید اینجا خانه خودم است. آنها ظلم کردند، غصب کردند، اما این دلیل نمی‌شود که از دایره انقلاب خارج شویم. ما پیشتاز انقلاب و نظام بودیم. آن زمان که ما برای انقلاب بحث و تلاش می‌کردیم، خیلی از این‌ها سر از تخم درنیاورده بودند.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی افزود: این تشکیلات وقتی محورش چنین افرادی هستند، با دیدگاه‌هایی که سران آن دارند، تصمیم داشته و دارد که حزبی فراگیر باشد. اعتماد ملی از ابتدا خواست که کادرسازی کند، آموزش دهد و گسترده باشد. البته هویت و مبانی خودش را دارد و ما باید مبانی حزب را در نظر داشته باشیم و کسانی که می‌خواهند وارد شوند، باید به این مبانی معتقد باشند. گاهی کیفیت، بر کمیت تقدم دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با بیان اینکه "حزب اعتماد ملی قبل از پیش آمدن شعار اعتدال، در مرامنامه و در عمل گفته بود که حرکات باید معتدل باشد"، گفت: تاکید ما این بود که افراط و تفریط نباشد و معتقدیم که حرکات ریشه‌دار و چارچوب‌دار بهتر از حرکات شتابزده‌ای است که آخرش ناپیداست.

منتجب‌نیا در پایان گفت: مسأله‌ای که آقای کروبی در پیغامشان تاکید کرده‌اند این بود که افراد در کنار هم کار کنند و بویژه کسانی که ضربه دیده‌اند، حذف نشوند. هنر این است که همه با هم کار کنیم. انرژی‌ها در حزب باید در چارچوب تشکیلات باشد و باید قواعد حزب‌گرایی را شناخت و خود را با قواعد وفق داد. در این چارچوب، درهای حزب به روی مشتاقان گشوده است.


ویدیو : منتجب‌ نیا: آرام آرام فعال‌ تر می‌شویم