مناظره بر سر قیمت خودرو/قطعه سازان کشور روز یکشنبه اعلام ورشکستگی خواهند کرد :



قیمت خودرو در کشور المان , قیمت خودرو , قیمت روز خودرو

مناظره بر سر قیمت خودرو/ رییس کمیسیون اصل ۹۰: باید قیمت ها کاهش پیدا کند/عضو هیات مدیره قطعه سازان: ورشکست می شویم

قطعه سازان کشور اعلام کرده اند روز یکشنبه در هتل المپیک تهران همایشی را برگزار می کنند و در صورت ادامه وضعیت موجود، اعلام ورشکستگی خواهند کرد.

بازار خودرو - قطعه سازان کشور اعلام کرده اند روز یکشنبه در هتل المپیک تهران همایشی را برگزار می کنند و در صورت ادامه وضعیت موجود، اعلام ورشکستگی خواهند کرد.

محمدرضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان، در برنامه زنده تلویزیونی نمودار که از شبکه بازار پخش می شود به مناظره با رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در این برنامه نجفی منش گفت: ماجرای خودرو مانند داستان مسکن در ابتدای انقلاب شده است. آن روزها آیت الله خسروشاهی اعلام کرد به مردم خانه مجانی می دهند و خیلی ها رفتند و خانه شان را فروختند.

از همان تا کنون خانه یک ریال که ارزان نشده هیچ هر روز هم گران تر می شود. متاسفانه عزمی ایجاد شده تا صنایع خودروسازی را زمین گیر کنند و اشتغال یک میلیون نفر را با بحران مواجه سازند ولی بنده از همین جا اعلام می کنم، هیچ احتمالی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد و آنچه شورای رقابت اعلام کرده است یک تصمیم کاملا غیرتخصصی است. »

پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در همین برنامه در پاسخ به نجفی منش گفت: « آنچه اعلام شده تصمیم قطعی است و به طور حتم قیمت خودرو بین 15 تا 30 درصد کاهش می یابد. بنابراین گفت و گویی درباره کاهش نیافتن قیمت ها وجود ندارد.

قانونگذار دولت و شورای رقابت را مکلف کرده است تا فرمول جدید را ارائه بدهد و فرمول هم ارائه شده است. بنابراین کاهش قیمت باید رخ دهد. »

نجفی منش در پاسخ به او گفت: « این فرمول به هیچ عنوان کارشناسی و قابل اجرا نیست و قطعه سازان و خودروسازان زیربار کاهش قیمت ها نمی روند. سوال ما این است که چرا دولت سراغ بانک مرکزی نمی رود و آنها را برای افزایش قیمت ارز که منجر به رشد هزینه های تولید شده، جریمه نمی کند؟ 80 درصد مواد اولیه صنایع خودروسازی کشور از خارج وارد می شود و بنابراین در این شرایط کاهش سه برابری ارزش پول ملی و رشد هزینه های تولید به خودروسازان تحمیل شده است. »

همچنین یوسف رحمانی، مشاور کمیسیون اصل 90 در این برنامه زنده تلویزیونی با انتقاد از خودروسازان گفت:«  آنچه مسلم است اینکه خودروسازان هیچ استانداردی را رعایت نمی کنند. طی سال های گذشته کدام استاندارد ایرانی از سوی ایران خودرو یا سایپا اعلام شده است؟ کیفیت خودروهای داخلی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و مردم چرا باید مجبور به استفاده از این خودروها باشند. »

پور مختار نیز در ادامه گفت: « کجای قانون و منطق اعلام شده که خودروسازان از سود حاصل از فروش خودرو بروند، بانک بخرند یا ساختمان سازی کنند؟ این موضوع در تحقیقات مجلس مشخص شده است که خودروسازان اقدام به خرید بانک های خصوصی کرده اند.

نجفی منش نیز بیان داشت: باید به دوستانی که فرمول قیمت گذاری خودرو را اعلام کرده اند، نوبل اقتصاد داد. این فرمول اساسا اجرایی نیست و دولت و مجلس هم به جای فشار به خودروسازان بهتر است به سمتی بروند که موانع تولید را برطرف کنند. »/خبرآنلاین

 

 

 


ویدیو : مناظره بر سر قیمت خودرو/قطعه سازان کشور روز یکشنبه اعلام ورشکستگی خواهند کرد