منابع آمریكایی ازشكنجه متهمان تروریستی... :     منابع آمریكایی از شكنجه متهمان ...



 

 

منابع آمریكایی از شكنجه متهمان تروریستی در زندان‌های سری خبر دادند

جورج لیتل، سخنگوی CIA اظهار داشت: آن ‌چه كه موسوم به مقرهای سیاه و شیوه‌های شكنجه وحشیانه است براساس دستورات وزارت دادگستری بود.

منابع آمریكایی از اعمال شكنجه در زندان‌های سری آمریكا خبر دادند.

منابع آمریكایی اعلام كردند، چهار تن از متهمان تروریسم كه از رهبران القاعده هستند به طور سری در سال 2003 به گوانتانامو منتقل شدند، یعنی یك سال قبل از این‌ كه دستگیری آنها اعلام شود و در معرض انواع شكنجه‌ها در زندان‌های آمریكا قرار گرفتند.

رادیو صدای روسیه به نقل از منابع اطلاعاتی آمریكا اعلام كرد: این متهمان پیش از این كه دادگاه عالی آمریكا به آنها فرصت گفت‌وگو با وكیل را بدهد در مقرها و زندان‌های سری خارج از خاك آمریكا زندانی بودند.

منابع اطلاعاتی اعلام كردند:‌ سازمان اطلاعات مركزی آمریكا از این چهار متهم به مدت دو سال بازپرسی كرده است بدون این‌كه به آنها فرصتی بدهد تا با وكلا یا فعالان حقوق بشر یا ناظران دیدار داشته باشند و صحبت كنند حتی به آنها فرصت شكایت در خصوص بازداشت و محاكمه‌شان در دادگاه‌های آمریكا داده نشده است.

این منابع افزودند : در روز 24 سپتامبر 2003 یك فروند هواپیمای بوینگ 737 كه هیچ گونه علامتی برای مشخص بودنش نداشت در فرودگاه گوانتانامو فرود آمد كه چهار تن از اعضای القاعده به نام ابوزبیده ‌، عبدالعزیزی الناشری‌، رمزی بن الشیبه و مصطفی هوساوی در آن بودند.

الشیبه و الهوساوی متهم به همكاری در برنامه ریزی برای حملات 11 سپتامبر در آمریكا شده‌اند.

مسئولان ارشد كاخ سفید و وزارت دادگستری پنتاگون و CIA اعلام كردند برنامه انتقال زندانیان كاملا سری بود و حتی بسیاری كه به سازمان CIA‌ نزدیك بودند از انتقال آنها اطلاع نیافتند.

جورج لیتل، سخنگوی CIA اظهار داشت: آن ‌چه كه موسوم به مقرهای سیاه و شیوه‌های شكنجه وحشیانه است براساس دستورات وزارت دادگستری بود.

پایگاه اینترنتی المحیط گزارش داد: عبدالعزیز الناشری مغز متفكر انفجار ناو شكن آمریكایی "یو.اس.اس.كول" در سال 2000 بود . ابوزبیده امكان سفر رهبران القاعده را فراهم می‌كرد. این چهار تروریسم ماه‌ها در خارج از خاك آمریكا با بدترین شكنجه در بازپرسی روبرو شده‌اند.

در اواخر تابستان سال 2003 سازمان سیا اعلام كرده است كه این چهار متهم اسراری را كه از آن اطلاع داشتند افشا كردند و نیازی به بازداشت آنها در مقرهای سیاه نبود به طوری كه به تاسیسات دریایی آمریكا در خلیج گوانتانامو منتقل شدند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : منابع آمریكایی ازشكنجه متهمان تروریستی...