ممنوع‌های چهارشنبه آخر سال : سوختگی چند دسته است؟ در موقع سوختگی چه باید کرد، ...



دانلود فیلم چهارشنبه , فیلم چهارشنبه , ورود ممنوع

سوختگی چند دسته است؟ در موقع سوختگی چه باید کرد، روی سوختگی آب باید ریخت یا پماد بر روی محل سوختگی زد، همه این موارد را در مطلب پیش رو مطالعه و فراگیرید.

به گزارش  تسنیم، چهارشنبه آخر سال نزدیک می‌شود و به طبع آن امکان بروز حوادث ناشی از سوختگی و انفجار مواد محترقه نیز وجود دارد. سوختگی‌های چهارشنبه آخر سال منوط به سن و جنسیت خاصی نیست و در سنین ما بین 15 الی 30 سال بیشتر است.

در این رابطه حبیب حسینقلی زاده - تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی اورژانس و مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی - تبریز به تسنیم توضیح می‌دهد: سوختگی‌ها به سه درجه تقسیم می‌شود، در سوختگی درجه یک, محل سوختگی حالت سرخی به‌خود می‌گیرد و دردناک است, و بهترین اقدام پیش بیمارستانی, سرد کردن محل با آب است تا هم درد محل سوختگی کاهش پیدا کند و سوختگی تبدیل به درجه بالاتر نشود.

سوختگی درجه 2 که در این سوختگی محل آسیب دیده جدا از سرخ شدن پوست, تاول نیز می‌زند و بهترین اقدام برای این سوختگی نیز سرد کردن محل با آب سرد است و از مالیدن مواد و کرم بایستی خودداری شود.

سوختگی درجه 3 که در آن پوست و گوشت محل دچار سوختگی و آسیب می‌شود و باید ضمن سرد کردن محل, حتماً به مرکز درمانی مراجعه شود و مراقب بود که بیمار دچار افت فشار خون نشود.

رویه اشتباهی که در بین مردم مرسوم است استفاده از پمادها است که بر روی محل سوختگی می‌زنند و در زمان درمان در مراکز درمانی, چون مجبور به تمیز کردن محل از این پمادها هستند, آسیب بیشتری وارد می‌شود, پس بهترین روش در این موارد سرد کردن محل سوختگی با آب و مراجعه به مرکز درمانی است.

در حوادث چهارشنبه آخر سال, به‌دنبال انفجار مواد محترقه, سوای سوختگی, آسیب به چشم نیز وارد می‌شود و در این آسیب‌ها حتماً باید هر دو چشم, چه چشم صدمه دیده و چه چشم سالم توسط پارچه یا لیوان کاغذی بدون فشار بسته شود, چون حرکت چشم سالم منجر به حرکت عضلات چشم دیگر و افزایش صدمه می‌شود.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی - تبریز در خاتمه عنوان کرد: در این ایام, هر چقدر کودکان, بیماران قلبی و مغزی و بانوان باردار در اینگونه مکان‌ها حضور نداشته باشند, در معرض خطرات و صدمات این حوادث قرار نمی‌گیرند.

 اخباراجتماعی  - تسنیم 


ویدیو : ممنوع‌های چهارشنبه آخر سال