ممنوعیت فروش ماشین بنزینی در نروژ : در کشور نروژ، چهار حزب سیاسی اصلی از قانونی ...


در کشور نروژ، چهار حزب سیاسی اصلی از قانونی حمایت می‌کنند که به موجب آن از سال 2025 فروش ماشین بنزینی ممنوع می‌شود. مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: خودروهای برقی در جاده‌ها نسبت به سال‌های گذشته پررنگ‌تر شده است. بدیهی است که بعضی از کشورها و فرهنگ‌ها زودتر و راحت‌تر پذیرای این خودروها می‌شوند. یکی از این کشورها نروژ است. در این کشور، چهار حزب سیاسی اصلی از قانونی حمایت می‌کنند که به موجب آن از سال 2025  فروش ماشین بنزینی ممنوع می‌شود. اگر این قانون اجرا شود، نروژ اولین کشوری خواهد بود که کنار گذاشتن ماشین‌های بنزینی را اجباری می‌کند.

خرید و فروش ماشین , خرید فروش ماشین , فروش اقساطی ماشین

این در حالی است که براساس خبری از دولت این کشور، نروژ یکی از تولیدکننده‌های اصلی نفت است و سومین صادرکننده‌ی بزرگ گاز در کل جهان به حساب می‌آید. در سال 2015، نفت و گاز طبیعی به تنهایی 39 درصد کل ارزش صادرات این کشور را تامین کردند. با اینکه نروژ یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان سوخت فسیلی است، اما کاملا منطقی به نظر می‌رسد که این کشور در کنار گذاشتن خودروهای بنزینی پیشگام باشد.

تقریبا کل نفت و گاز نروژ به اروپا و عمدتا به آلمان، بلژیک، فرانسه و انگلستان صادر می‌شود. گاز طبیعی بیشتر برای گرمایش خانه‌ها، کارخانه‌ها، ساختمان اداره‌ها و تامین سوخت نیروگاه‌های تولید برق مصرف می‌شود.

نروژ تنها کشوری نیست که به طور جدی به خودروهای برقی فکر می‌کند. در کشور هلند هم پیشنهاداتی برای توقف فروش خودروهای بنزینی تا سال 2025 مطرح شده است. اما طبق گزارش Electrek، احتمال اینکه قوانین مطرح شده‌ی نروژ اجرا شوند، بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است. اگر این قانون تصویب شود، نروژ اولین کشوری خواهد بود که فروش ماشین‌های بنزینی را متوقف می‌کند.

بر خلاف اکثر کشورها، ماشین‌های برقی در نروژ چندان انقلابی یا غیرعادی نیستند. در حال حاضر، 24 درصد وسایل نقلیه‌ی جدید که در نروژ به فروش می‌روند، برقی هستند و این رقم بالاترین درصد در جهان است. ماشین‌های برقی ایده‌ی جدیدی برای نروژی‌ها نیستند که مردم‌شان را متعجب کند.

در حال حاضر، ماشین‌های تمام‌برقی زیادی در بازار موجود نیست. بنابراین مردم نروژ هم مثل هر جای دیگری گزینه‌های کمی پیش رویشان دارند. اما اگر کل جهان به سمت ماشین‌های برقی کوچ کند، در چند سال آینده تنوع این خودروها بیشتر می‌شود و حق انتخاب بیشتری خواهیم داشت.


ویدیو : ممنوعیت فروش ماشین بنزینی در نروژ