ممنوعیت فروش داروی لاغری در داروخانه‌ ها : دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو ...


دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو ها و سموم سازمان غذا و دارو گفت: داروخانه‌ها صرفا مجاز به فروش مکمل‌های داروی هستند که برخی از آنها می‌توانند منجر به لاغری شود، اما فروش داروهای لاغری به طور مستمر در داروخانه‌ها ممنوع است. خبرگزاری میزان: دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو ها و سموم سازمان غذا و دارو گفت:  داروخانه‌ها صرفا مجاز به فروش مکمل‌های داروی هستند که برخی از آنها می‌توانند منجر به لاغری شود، اما فروش داروهای لاغری به طور مستمر در داروخانه‌ها ممنوع است.

طلعت قانع درباره داروهای لاغری در داروخانه‌ها اظهار کرد:  داروخانه‌ها به هیچ عنوان مجاز به توزیع داروهای لاغری نیستند، به طوری که می‌توان گفت تمامی داروهای لاغری خارجی در داروخانه‌ها قاچاق محسوب می‌شود و اگر داروخانه‌ای اقدام به فروش این داروها کنند با آنها برخورد قانونی می‌شود.

وی در ادامه با بیان این مطلب که  داروخانه تنها مجاز به فروش مکمل‌‌های دارویی هستند، افزود: برخی از مکمل‌های دارویی می‌توانند منجر به لاغری شود، در واقع داروها تبلیغی در ماهواره و فضاهای مجازی برای مواردی همچون لاغری مورد تائید مجامع پزشکی نیست.

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو ها و سموم سازمان غذا و دارو به تبلیغ برخی داروهای گیاهی اشاره کرد و گفت: برخی داروها نه تنها گیاهی نبوده بلکه کاملا شیمیایی بوده و عوارض جبران ناپذیری برای مصرف کننده در پی خواهند داشت.

قانع در خاتمه تصریح کرد: سازمان غذا و دارو با داروخانه‌هایی اقدام به توزیع داروهای لاغری می‌کنند با جدیت برخورد می‌کنند، به طوری که می‌توان گفت در صورت مشاهد تخلف سهمیه داروخانه کم می‌شود، جریمه نقدی و درمواردی نیز پلمپ خواهد شد.


ویدیو : ممنوعیت فروش داروی لاغری در داروخانه‌ ها