ممنوعیت برگزاری مراسم افطار با بودجه‌ دولت : ایرج عبدی ‌ با تایید اقدام وزیر ...


ایرج عبدی ‌ با تایید اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر ابلاغیه خود به دستگاه‌های مربوطه برای ممنوعیت برگزاری مراسم افطاری با بودجه‌های دولتی، گفت: این اقدام مثبتی است. خبرگزاری خانه ملت: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از اینکه در سال‌های گذشته در برخی موارد شاهد برگزاری مراسم افطاری در ماه رمضان با بودجه‌های دولتی بودیم،‌ گفت: برگزاری مراسم افطاری برای مدیران و استفاده از بودجه‌های دولتی کار مناسبی نیست زیرا این اقدامات تبعات منفی در جامعه ایجاد می‌کند.

ایرج عبدی ‌ با تایید اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر ابلاغیه خود به دستگاه‌های مربوطه برای ممنوعیت برگزاری مراسم افطاری با بودجه‌های دولتی، گفت: این اقدام مثبتی است زیرا متاسفانه در سال‌های گذشته اغلب شاهد برگزاری مراسم افطاری برای مدیران بودیم که علاوه بر استفاده از بودجه‌های دولتی، اسراف‌های زیادی در آن صورت می‌گیرد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برگزاری مراسم افطاری برای مدیران و استفاده از بودجه‌های دولتی کار مناسبی نیست زیرا این‌گونه افراد از قشر محروم جامعه نیستند و این اقدامات منجر به ایجاد تبعیض در جامعه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر ضرورت برگزاری مراسم افطاری در ماه مبارک رمضان برای قشر بی‌بضاعت و محروم جامعه،گفت: در ماه رمضان باید توجه بیشتری به این قشر شود اما متاسفانه طی سالیان اخیر با استفاده از بودجه‌های دولتی مراسم ها بیشتر با حضور مدیران برگزار می‌شد.

عبدی یادآور شد: قشرهای متوسط جامعه با نگاه به چنین مراسمی این برداشت در ذهنشان ایجاد می‌شود که با وجود مشکلات اقتصادی و نبود اشتغال در جامعه این مراسم‌ها با حضور مدیران برگزار و در عین حال از اعتبارات دولتی نیز استفاده می‌شود که این اقدامات تبعات منفی در بین آحاد مردم پدید می‌آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقدامی به معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه تحت امرش دستور داد تا از برگزاری مراسم افطاری در ماه رمضان از محل اعتبارات دولتی در ماه مبارک رمضان خودداری کنند.


ویدیو : ممنوعیت برگزاری مراسم افطار با بودجه‌ دولت