ممنوعیت اكران یک فیلم هالیوودی در مصر : وزارت فرهنگ مصر از ممنوعیت اکران فیلم ...


وزارت فرهنگ مصر از ممنوعیت اکران فیلم «خروج: خدایان و شاهان» بر اساس زندگی حضرت موسی (ع) به دلیل اشتباهات تاریخی خبر داد. خبرگزاری ایسنا: وزارت فرهنگ مصر از ممنوعیت اکران فیلم «خروج: خدایان و شاهان» بر اساس زندگی حضرت موسی (ع) به دلیل اشتباهات تاریخی خبر داد.

 فیلم تاریخی «خروج؛ خدایان و شاهان» ساخته جدید «ریدلی اسکات» که بازسازی روایت خروج حضرت موسی از مصر است، از برنامه اکران در سینماهای مصر و مراکش لغو شده است.

هیات ممیزی وزارت فرهنگ مصر این فیلم را توقیف کرده و دلیل آن را وجود "خطاهای مذهبی و تاریخی" در این فیلم دانسته است، سرنوشتی که پیش از این فیلم تاریخی «نوح» ساخته «دارن آرونوفسکی» با بازی «راسل کرو» نیز به آن دچار شده بود.

دانلود فیلم های هالیوودی 2016 , فیلم های هالیوودی , فیلم هالیوودی

در این فیلم یهودیان به عنوان سازندگان اهرام مصر معرفی می‌شوند و دریای سرخ برای فرار یهودیان از دست ارتش مصر به دو نیم می‌شود.

«گابر آسفور» وزیر فرهنگ مصر در این‌باره گفت: "به تصویر کشیدن برده‌های یهودی به عنوان سازندگان اهرام نادرست است چرا که بر اساس شواهد تاریخی این آثار باستانی حدود سال 2540 قبل از میلاد ساخته شده‌اند که 500 سال زودتر از یهودیت است و این کاملا با شواهد تاریخی در تناقض است".

وی در ادامه افزود: "این یک فیلم صهیونیستی است که شامل اشتباهات تاریخی فراوان است و به همین دلیل تصمیم به عدم اکران این فیلم گرفتیم".

به گزارش ورایتی، به مدیران سینماها در مراکش نیز به صورت شفاهی گفته شده که این فیلم را با وجود اینکه پیشتر مجوز اکران در سینماها را داشت، از برنامه اکران حذف کنند.

در فیلم «خروج؛ خدایان و شاهان» کریستین بیل نقش موسی را بازی می‌کند و علاوه بر وی بازیگران سرشناس دیگری مثل «جان تورتورو» در نقش فرعون، «بن کینگزلی»، «آرون پل» و «سیگورنی ویور» در این فیلم حضور دارند.

فیلم «خروج» در دو هفته آغازین اکران در سینماهای آمریکا به فروش 46 میلیون دلار دست یافته و در 39 کشور خارجی نیز 62 میلیون دلار فروش داشته است.


ویدیو : ممنوعیت اكران یک فیلم هالیوودی در مصر