ممنوعیت استفاده از ادکلن در دانشگاه! : راهنمای «پوشش حرفه‌ای» هیات‌ علمی، کارکنان، ...


راهنمای «پوشش حرفه‌ای» هیات‌ علمی، کارکنان، دستیاران و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران، استفاده از ادکلن، ناخن مصنوعی و زیور‌آلات برای کارکنان این دانشگاه را ممنوع اعلام کرد. روزنامه دنیای اقتصاد: راهنمای «پوشش حرفه‌ای» هیات‌ علمی، کارکنان، دستیاران و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران، استفاده از ادکلن، ناخن مصنوعی و زیور‌آلات برای کارکنان این دانشگاه را ممنوع اعلام کرد.

اقتصاد نیوز نوشت: بر این اساس استفاده از لباس‌های ساده، تمیز، متناسب با اندام، جلوبسته، مقنعه یا روسری از جمله ضوابط پوشش کارکنان این دانشگاه اعلام شده است. همچنین در این راهنما آمده است: «ظاهر افراد در محیط دانشگاه و محیط بالینی باید ساده، مرتب و در عین‌ حال بدون آرایش باشد.

 به‌ استثنای یک حلقه یا انگشتر ساده، استفاده از سایر زیورآلات آشکار مجاز نیست و ناخن‌ها باید کوتاه، مرتب و تمیز ‌بوده و داشتن لاک و ناخن مصنوعی مجاز نیست.» در این راهنما همچنین آمده كه بهداشت فردی شامل پاکیزگی مو‌ها و بدن الزامی است و استعمال عطر و ادکلن با بوی تند در محیط دانشگاه و محیط بالینی مجاز نیست.

علی جعفریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران هم با دفاع از ابلاغ این راهنما گفته «پوشش نامناسب در بیمارستان‌ها مانع دستیابی به اهداف درمانی می‌شود.»


ویدیو : ممنوعیت استفاده از ادکلن در دانشگاه!