ملک کلنگی از چشم سازنده‌ها افتاد؟ : ملک کلنگی از چشم سازنده‌ها افتاد؟ اغلب ...



ملک کلنگی از چشم سازنده‌ها افتاد؟

اغلب بنگاهداران مسکن اظهار می‌کنند که این روزها اکثر سازنده‌ها مشارکت در ساخت را به خرید ملک کلنگی برای ساخت و ساز ترجیح می‌دهند.

نوسان قیمت املاک کلنگی طی یکی دو سال گذشته باعث شده است تا سازنده‌ها با پیشنهاد مشارکت در ساخت با صاحبان املاک، همکاری کنند.

یکی از دلایل اصلی سازنده‌ها برای حضور در پروژه مشارکت در ساخت، معاف شدن از پرداخت مبلغ ارزش زمین است.

یکی از فعالان بازار مسکن در خیابان مختاری ( منطقه 11 ) در رابطه با وضعیت فعلی بازار خرید و فروش املاک کلنگی به «دنیای اقتصاد» گفت: معاملات املاک کلنگی در بازار فعلی در رکود به سر می‌برد  زیرا در خیابان مختاری از یک سو به دلیل ساخت و سازهای فراوان به یکباره از تعداد املاک کلنگی کاسته شده است و از سوی دیگر تعداد ملک های کلنگی مرغوب شاید کمتر از تعداد انگشتان دست باشد.

مقدم همچنین تصریح کرد: ارزش هر متر مربع این دسته از املاک حدود 5 میلیون تومان برآورد می‌شود اما کلنگی‌هایی که به هر لحاظی ارزش ساخت ندارند به طور تقریبی متری 3 میلیون و 800 هزار تومان تعیین می‌شوند.

علاوه براین، بازار خرید و فروش املاک کلنگی در خیابان جمالزاده شمالی هم از رونق بهره مند نیست چراکه قیمت کلنگی، قبل از سال به شدت افزایش یافت.

وی افزود: در حال حاضر قیمت هر متر مربع کلنگی بین 6 تا 7 میلیون تومان تعیین می‌شود و این موضوع یکی از علت‌هایی است که باعث شده تا سازنده‌ها به ساخت مشارکتی رو بیاورند.جورابچی تاکید کرد: سازنده‌ها معتقدند که از این طریق می‌توانند یک گام جلو باشند، چرا که دیگر مجبور به هزینه کردن بودجه‌ای برای خرید زمین نیستند.

همچنین در خیابان مهرآباد هم بازار املاک کلنگی در خواب به سر می‌برد و سازنده های واقعی نمی‌توانند خرید موفقی از بازار مسکن داشته باشند.

مشاور املاکی واقع در خیابان مهرآباد در این باره عنوان کرد: نبود فایل کلنگی ارزشمند در بازار مسکن به دلیل حضور دلالان در بازار است و این دسته از افراد، به سراغ فروشنده‌ها می‌روند و با چانه زنی مالکان را راضی به فروش ملک شان می‌کنند.رزاقی قیمت حدودی هر متر مربع ملک کلنگی در خیابان مهرآباد را بین 3 میلیون و 800 هزار تا 4 میلیون تومان اعلام کرد.

نیمه شب اتفاق افتاد , مواد سازنده شامپو , مواد سازنده قهوه

 

دنیای اقتصاد

 

 

 


ویدیو : ملک کلنگی از چشم سازنده‌ها افتاد؟