ملوان در مرداب مشکلات : 16 بازی، 10 امتیاز. رتبه آخر جدول. هیچ چیز به اندازه ...


16 بازی، 10 امتیاز. رتبه آخر جدول. هیچ چیز به اندازه این نتایج برای یک تیم نمی‌تواند فاجعه بار باشد. خبرگزاری ایسنا: تیم فوتبال پرطرفدار ملوان که فصل پیش با عنوان هفتمی لیگ را به پایان رسانده بود، این روزها حال و روز مناسبی ندارد و کاندیدای نخست سقوط به لیگ دسته اول به شمار می‌رود.

ملوان تا هفته شانزدهم لیگ برتر با کسب 10 امتیاز در رده آخر جدول رده‌بندی قرار گرفته و یکی از بدترین فصول خود را سپری می‌کند و در این میان صدای هواداران ملوان نیز برای کسب این نتایج ضعیف بلند شده است.

انزلی‌چی‌ها در طول این فصل و تا هفته شانزدهم فقط موفق به کسب یک پیروزی شده‌اند و هشت باخت و هفت تساوی حاصل تلاش آنها اخیر بوده است. البته تغییرات چندباره در کادرفنی نیز نتوانست ملوان را به شرایط معمولی بازگرداند و حالا هم آنها باید منتظر حضور سومین سرمربی خود در طول این فصل باشند.

ملوانی که فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر را با 44 امتیاز و قرار گرفتن در رده هفتم به پایان رسانده بود، حالا این فصل به دنبال کسب حداقل امتیازات است تا از خطر سقوط دور شود. ناکامی ملوان فقط به رقابت‌های لیگ مختص نمی‌شود، آنها با شکست مقابل صنعت ساری در جام حذفی نیز حذف شدند تا مشکلات این تیم بیشتر شود. اما دلایل ناکامی‌های ملوان را می‌توان در چند بخش بررسی کرد.

دراگان اسکوچیچ سرمربی موفق فصل گذشته انزلی‌چی‌ها با 13 برد و 6 تساوی از 30 بازی خود یکی از بهترین نتایج را برای ملوان رقم زد. ملوان پس از اتمام فصل گذشته تغییراتی را در کادر فنی و بازیکنان خود انجام داد و همین تغییرات سبب صدمات زیاد به این تیم شد.

رفتن مهدی دغاغله، سعید عزت اللهی، امیرحسین فشنگچی و سرگئی پاشینکو از ملوان و تلاش نکردن برای حفظ آنها سبب شده تا این تیم‌ مهره‌های کلیدی خود را از دست دهد.انزلی‌چی‌ها فصل گذشته با وجود اصرار زیاد هواداران، قرارداد خود با اسکوچیچ را تمدید نکردند و با نصرت ایراندوست برای هدایت فصل 93 – 94 قرارداد بستند. ایراندوست در طول یازده هفته هدایت ملوان فقط هشت امتیاز را بدست آورد و پس از این نتایج ضعیف استیون مویسلویچ به عنوان سرمربی جدید ملوان از سوی مسولان باشگاه انتخاب شد.

سرمربی جدید هم در طول 5 بازی لیگ فقط دو امتیاز را بدست آورد و او هم نتوانست ملوان را از قعر جدول رها کند. هفته گذشته نیز این سرمربی به صورت توافقی از ملوان کنار گذاشته شد تا وضعیت مبهم ملوان همچنان ادامه داشته باشد. پس از جدایی مویسلویچ نام‌هایی چون خداداد عزیزی، فیروز کریمی،‌ فرهاد کاظمی، اکبر میثاقیان، محمود احمد زاده و فرهاد پورغلامی برای هدایت ملوان مطرح شد.

البته پس از رفتن مهره‌های تاثیر گذار ملوان، مسوولان این باشگاه در طول فصل نقل و انتقالات اقدام به خرید بازیکن مناسبی برای حضور در این تیم نکردند و همواره تاکید بر روی جوانگرایی یکی از موارد ثابت مطرح شده از سوی مدیران ملوان بوده است.

مطلبی که در توجیه دلایل ناکامی این فصل ملوان مکررا در مصاحبه‌ها اعلام شده بود و از سوی دیگر پیشکسوتان ملوان نیز با انتقاد از این صحبت‌ها اعتقاد داشتند که ملوان همیشه به جوان‌گرایی اهمیت می‌داده و مختص این فصل نیست. البته مالک باشگاه ملوان در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود، حاضر است 10 میلیارد تومان برای خرید بازیکنان جدید هزینه کند و این تیم را از خطر سقوط نجات دهد. اما سوال اصلی اینجاست اگر قرار به هزینه کردن چنین مبلغی است، چرا پیش از آغاز رقابت‌های این فصل تلاشی برای حفظ سرمربی و بازیکنان کلیدی صورت نگرفت؟

در این بین ملوانی‌های امید دارند در طول نیم فصل دوم بتوانند از بازیکنان سربازی که به تازگی به آنها اضافه شده، استفاده کنند و بتوانند رتبه خود را در جدول رده بندی ارتقا دهند. البته استفاده از این بازیکنان نیز منوط به تایید سازمان نظام وظیفه است.

حال باید دید باشگاه ملوان با قدمت 45 ساله خود به سرنوشت باشگاه‌هایی چون پاس، برق شیراز و یا فجر شهید سپاسی مبتلا می‌شود یا خیر. فصل گذشته داماش گیلان با 26 امتیاز و مس کرمان با 22 امتیاز به صورت مستقیم به لیگ دسته یک سقوط کردند و فجر شهید سپاسی هم با 29 امتیاز به مرحله پلی آف رفت. این بدین معناست که ملوان با شرایط مشابه فصل پیش باید حداقل از 14 بازی خود 19 امتیاز بگیرد که به نظر با این شرایط کمی بعید به نظر می‌رسد.


ویدیو : ملوان در مرداب مشکلات