«ملك سلیمان» ؛ گامی مثبت در سینمای ایران :         یك منتقد گفت: به نظرم در ...



 

 

  سینمای ایران , اخبار سینمای ایران , پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران

 

یك منتقد گفت: به نظرم در مجموع فیلمنامه، ساختار و كارگردانی فیلم سینمایی «ملك سلیمان» گامی مثبت در كارنامه «شهریار بحرانی» و سینمای ایران است.

زهره یزدان پناه منتقد سینما در گفت و گو با فارس درباره فیلم سینمایی «ملك سلیمان» ساخته شهریار بحرانی گفت: اولین اتفاق مثبت در فیلم ملك سلیمان رویكرد و تكیه بر روایت قرآنی این فیلم، در مورد حضرت سلیمان است و تصحیح نگاه در مورد ایشان و تفاوت با آنچه در تورات آمده است.

وی در ادامه تاكید كرد: تاكید بر ولایت پذیری و تبعیت از ولی خدا بخصوص در هنگام هجوم فتنه های اشرار و همچنین برای رهایی از شر شیاطین و فراخوانان به بدی كه گریبانگیر همه اعصار بشری بوده است، مهم ترین اتفاق دیگری است كه در مضمون این فیلم افتاده است.

این منتقد در ادامه خاطر نشان كرد: فیلنامه از پشتوانه پژوهشی بسیار خوبی برخوردار بوده است كه باعث ارتقای سطح فیلمنامه شده است. زندگی حضرت سلیمان از دو بخش تشكیل شده است كه بخش اول زندگی حضرت سلیمان تا مبارزه اجنه و شیاطین و تسلط بر ایشان و بخش دوم از زمان تسلط و بر پایی ملك تا وفات ایشان است. فیلم ملك سلیمان فقط به بخش اول زندگی ایشان پرداخته است. گرچه بخش دوم زندگی حضرت سلیمان به علت وجود ضد قهرمان های رئال و نیز حوادث جذاب دیگری مانند موضوع ملكه سبا و موضوع های دیگر، قابلیت قصه پردازی و درام بیشتری را دارد. اما بخش اول زندگی اشان، به علت وجود ضد قهرمانانی از عالم دخان و ماهیت حوادث زندگی سلیمان نبی در این بخش، نوعی روایت را می طلبیده است كه نویسنده به علت وفاداری به آیات و روایات قرآنی، بخوبی از عهده روایت این بخش زندگی سلیمان نبی برآمده است.

یزدان پناه، تصریح كرد: به نظرم این فیلم را از جهات دیگر هم می شود مورد بررسی قرار داد. به عنوان نمونه، جلوه های بصری آن كه نیاز سینمای ایران بوده است و یا طراحی صحنه و لباس، موسیقی و ... كه گامی رو به جلو در كارنامه سینمای ایران و شهریار بحرانی بوده است.

یزدان پناه، در مورد بودجه اختصاصی به فیلم «ملك سلیمان» گفت: بودجه ای كه به این فیلم اختصاص داده شده است، در مقایسه با بودجه هایی كه برای آثار فاخر با آقار فاخر با پروداكشن بزرگ در سینمای غرب اختصاص داده می شود، بودجه چندان قابل توجهی هم نیست به هر حال اگر قرار است فیلم خوب ساخته شود، باید برای آن هزینه كرد.

این منتقد در ادامه بازی های این فیلم را مثبت ارزیابی كرد و افزود: گرچه این فیلم، بازیگران شاخص زیادی ندارد. اما در مجموع، بازیگران هم، بازی های خوبی داشته اند و از عهده كار برآمده اند.

زهره یزدان پناه در پایان گفت وگو نیز خاطرنشان كرد: در مجموع فیلمنامه، ساختار و كارگردانی «ملك سلیمان» گامی مثبت در كارنامه شهریار بحرانی و سینمای ایران است.... / جام جم آنلاین

)


ویدیو : «ملك سلیمان» ؛ گامی مثبت در سینمای ایران