ملتى كه دیگر حاضر به گوشه نشینى نیست : قصد ندارم در اینجا تحلیل كنم كه چرا ...



هیچ دختری حاضر نیست با این پسران ازدواج کند , بابک زنجانی دیگر تنها نیست , در عمق 250 متری هم دیگر آب نیست


قصد ندارم در اینجا تحلیل كنم كه چرا حدادعادل، سر لیست اصولگرایان در كوپه ٣٠ نفره تهران جاى نگرفت و چرا مردم به فلان كاندیداى مجلس خبرگان راى ندادند و چرا هاشمى رفسنجانى با بیش از یك میلیون راى جلوتر از حسن روحانى رئیس جمهور قرار دارد، زیرا بى شك تا كنون تحلیلگران بسیارى به این موضوعات پرداخته‌‌اند و یا اصلا آن چیز كه عیان است چه حاجت به بیان است !در اینجا قصد دارم با نگاهى از بالا به فراتحلیل انتخابات بپردازم.


انتخابات اسفند ٩٤ یك چیز را عیان كرد و آن اینكه مردم هنوز از اصلاح امور كشور ناامید نشده اند.این انتخابات ثابت كرد كه مردم راه برقرارى ارتباط و تعامل و دیالوگ خود با حاكمیت را از طریق انتخابات آموخته‌‌اند و ثابت كرد كه مردم یاد گرفته‌‌اند كه دیگر خانه نشین و گوشه نشین نباشند.


مردم به حرف تحریم كنندگان داخلى و خارجى گوش ندادند این ثابت مى كند كه مردم اصلاح امور كشور به راه مسالمت آمیز و عدم انفعال در برقرارى دیالوگ با حاكمیت را انتخاب كرده اند.
ملت ایران نه دیگر از رسیدن به خواسته هایش ناامید مى شود و نه خانه نشین. به عبارت دیگر ملت انتخاب كرده است كه هركس را كه ناامیدشان مى كند و سد راهشان شود به آرامى كنار زند و نشان دهد كه هست و از آراى خویش دفاع مى كند و نیازى به قیّم ندارد.


این درسى است كه ملت از انتخابات هاى ریاست جمهورى ٨٤ تا انتخابات مجلسم نهم آموخته است. دروسى كه ملت موى خود را به پایش سفید كرده قطعا از یادشان نخواهد رفت.
مردم آموخته‌‌اند كه به جاى نشستن و نگاه كردن باید از حداقل امكانات و شرایط حداكثر بهره مندى را برد.طبیعتا نتیجه چنین روشى هم نشان این است كه نظر ملت متمایل به كدام طرف است.


فراموش نكنیم مشابه چنین وضعیتى در دوران دولت اصلاحات براى مجلس ششم پیش آمد اما در آن زمان كسانى كه مردم امور را در اختیارشان قرار دادند با بى تجربگى كامل فرصت هایشان را با آرمان گرایى و خودخواهى از دست دادند.
آیا كاندیداهاى ما نیز درسى را كه مردم گرفته‌‌اند در آن سو جهت از دست نرفتن این فرصت گرفته اند؟ این سئوالى است كه در سال آینده جوابش مشخص خواهد شد یعنى بعد از تشكیل مجلس دهم.تمام كسانى كه انتخاب شده‌‌اند و مردم به هر دلیلى به آنان براى رفع مشكلات كشور رجوع كرده‌‌اند حق ناامید كردن مردم را ندارند.مردم آنچه را كه وظیفه‌شان بود با حداكثر توان انجام دادند.اكنون نوبت راى آورندگان از یك سو و حسن روحانى به عنوان رئیس جمهور در سوى دیگر است كه به وعده هاى خود جامه عمل بپوشانند.
مردم ایران دیگر خانه نشین نمى شوند.


  اخبار سیاسی - روزان/ امیرحسین امیرفیض


ویدیو : ملتى كه دیگر حاضر به گوشه نشینى نیست