ملاقات های معاون صالحی با مخالفان اسد در ژنو : ملاقات های معاون صالحی با مخالفان ...



ملاقات های معاون صالحی با مخالفان اسد در ژنو

یک مخالف برجسته اسد: حمایت ایران از حکومت سوریه مطلق نیست

"ایران همچنین با تغییر رئیس جمهور سوریه از طریق انتخابات و با کاندیداتوری بشار اسد مخالفتی ندارند."

 

نیک صالحی , پرستو صالحی , صالحی امیری

 

یکی از چهره های برجسته مخالفان سیاسی بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت که ایران به صورت مطلق حکومت سوریه را تایید نمی کند.به گزارش عصر ایران، هیثم المناع از رهبران گروه های مخالف اسد به لوموند فرانسه گفت نمایندگانی از حکومت ایران به تازگی با شماری از سران سازمان های مخالف دولت سوریه دیدار کرده اند.

مناع که ساکن پاریس است و رهبری تشکلی به نام "هیئت هماهنگی ملی نیروهای تغییر دموکراتیک سوریه" از گروه های برجسته مخالف حکومت سوریه را برعهده دارد اضافه کرد: من در شهر ژنو سوئیس با حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران ملاقات کردم.

وی افزود: حکومت ایران مذاکراتی را با یکی از مقامات اخوان المسلمین سوریه به عنوان نماینده "شورای ملی سوریه " (از گروه های مخالف اسد) و یکی از اعضای گروه دیگری از مخالفان که برای سرنگونی حکومت بشار اسد تلاش می کند ملاقات وگفتگو داشته است.

مناع ادامه داد: ایرانی ها حکومت سوریه را به صورت کامل و مطلق، تایید نمی کنند. ایران نمی گوید یا اسد یا هیچ کس.

 آنها همچنین با تغییر رئیس جمهور سوریه از طریق انتخابات و با کاندیداتوری بشار اسد مخالفتی ندارند.مناع رهبری گروهی را برعهده دارد که ضمن مخالفت با بشار اسد و تلاش برای کناره گیری وی از قدرت، خواهان تلاش های صرفا سیاسی و دوری از بکارگیری خشونت است. 

در همین ارتباط دولت ایران روز یکشنبه هفته آینده میزبان نشستی با حضور گروه هایی از مخالفان دولت سوریه و نمایندگان بخش های مختلف مردم این کشور با عنوان نشست گفتگوی ملی  است. ایران در این نشست میزبان گروه های مخالفی است که ضمن فعالیت صرفا سیاسی و دوری از اقدامات مسلحانه، خواهان کناره گیری فوری اسد از قدرت نیستند. سوریه پس از 19 ماه ناآرامی هم اکنون شاهد جنگ داخلی گسترده ای میان مخالفان مسلح و ارتش این کشور است./عصرایران

 


ویدیو : ملاقات های معاون صالحی با مخالفان اسد در ژنو