مقایسه دیدارهای روحانی و احمدی‌نژاد در نیویورک : اخبار سیاست خارجی - مقایسه ...



اخبار سیاست خارجی - مقایسه دیدارهای روحانی و احمدی‌نژاد در نیویورک

اگر احمدی نژاد در آخرین سفر خود به نیویورک تنها با سران بولیوی، کومور و سوارزیلند دیدار کرد، روحانی اما نخستین روز از دومین سفر خود به آمریکا را با دیدارهایی با مقام‌های سطح بالاتری آغاز کرد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در روز نخست از دومین سفر به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با روسای جمهور ترکیه، فرانسه، ونزوئلا و اتریش دیدار و گفت‌وگو کرد.

روحانی که پس از تماس تلفنی سال گذشته با رئیس جمهوری اوباما و توافق برای پیشبرد مذاکرات هسته ای توانست گام های مثبتی را در عرصه سیاست خارجی و پرونده هسته ای ایران بردارد، اکنون نیز در سفر به نیویورک پرونده های داعش و دستیابی به توافق نهایی با گروه 1+5 را بر روی میز خود دارد.

مقایسه آخرین سفر محمود احمدی نژاد رئیس دولت دهم به نیویورک در آخرین سال حضور در پاستور با سفرهای روحانی اما بیانگر تحولی عظیم در گفتمان و مشی سیاست خارجی ایران است؛ به نوعی که بیانگر تغییر رویکردها و نگاه‌ها، به جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرتی تاثیرگذار و بازیگری کلیدی در مسائل منطقه ای است.

احمدی نژاد در آخرین سفر خود به نیویورک تنها سه دیدار در سطح سران داشت که آن هم به دیدار با روسای جمهوری بولیوی، کومور و پادشاه سوازیرلند محدود می شد، دیدار با مقامات ارشد کشورهایی که نه در مناسبات جهانی جایی دارند و نه نقش و اهمیتی در تعاملات سیاسی و اقتصادی جهان بر ایران دارند.

روحانی، قرار است همچنین نخستین رئیس جمهوری ایران باشد که پس از 36 سال با نخست وزیر انگلیس دیدار کند. 

 

مقایسه منزل احمدی نژاد و حسن روحانی , تفاوت سفر روحانی و احمدی نژاد به نیویورک , روحانی جواب احمدی نژاد را داد

 

مقایسه دیدارهای احمدی‌نژاد و روحانی در نیویورک

شباهت احمدی نژاد و روحانی , گزینه رد صلاحیت همزمان حسن روحانی و احمدی نژاد , تلاش یاران احمدی نژاد برای کنار زدن روحانی

 اخبار سیاست خارجی - نامه نیوز

 


ویدیو : مقایسه دیدارهای روحانی و احمدی‌نژاد در نیویورک