مقایسهٔ اینفینیتی Q70 و آئودی A6 : در این مطلب می‌خواهیم ببینیم که دیزل جدید ...


در این مطلب می‌خواهیم ببینیم که دیزل جدید اینفینیتی Q70 می‌تواند در کنار دیزل آئودی A6 قد علم کند و ادعای برتری خود را ثابت کند یا خیر؟ سایت پدال: در این مطلب می‌خواهیم ببینیم که دیزل جدید اینفینیتی Q70 می‌تواند در کنار دیزل آئودی A6 قد علم کند و ادعای برتری خود را ثابت کند یا خیر؟

کرایه خودرو نیسان اینفینیتی در کیش

اینفینیتی در سال 2009 به بریتانیا وارد شد و همواره تلاش خود را کرده است که حضور موثری در این کشور داشته باشد. این در حالی است که رقیب قدرتمندی همچون لکسس در این کشور به چشم می‌خورد و همین امر فروش خودروهای لوکس نیسان را به خطر می‌اندازد.

با این حال، اینفینیتی عقب‌نشینی نکرده است و در حال حاضر با به‌روزرسانی سالن لوکس خود، یعنی Q70، خود را در حد و اندازهٔ آئودی A6 دانسته و ادعای برتری هم دارد. این به‌روزرسانی شامل موتور 2.2 لیتری دیزلی چهار سیلندر خطی جدید و برخی اقدامات ظاهری می‌باشد که اینفینیتی امیدوار است خودرویی جذاب‌تر، مقرون‌به‌صرفه تر و با ارزش‌تر در مقابل پول پرداختی، به خریداران ارائه دهد.

آئودی A6 هم که بیش از پیش از همه لحاظ سابقهٔ درخشان خود را به همگان ثابت کرده و چه از نظر کیفیت و چه از نظر عملکرد فنی، امتحان خود را پس داده است. آئودی هم بروز رسانی‌هایی برای این مدل نسبت به سال گذشته انجام داده است که از جملهٔ آنها می‌توان به پیشرانهٔ 2.0 لیتری TDI دیزلی فوق‌العاده، که ادعای انتشار آلودگی کمتر و بهره‌وری بیشتر از هر زمان دیگری را دارد اشاره کرد.

شاخ به شاخ

اینفینیتی g37

فضای سرنشین

فضای عقب هر دو خودرو قابل قبول است، اما A6 احساس راحتی بیشتری را به ارمغان می‌آورد، همچنین شیشه‌های بزرگ‌تر و ویژگی کنترل دو منطقه‌ای تهویه در ردیف پشت، به‌عنوان آپشن استاندارد در A6 برتری به وجود می آورد. آئودی همچنین از تودوزی چرمی به رنگ خاکستری روشن برای صندلی‌ها بهره می‌برد که البته می‌توان بدون هیچ‌گونه هزینهٔ اضافی چرم مشکی را برای تریم داخلی جایگزین کرد.

مقایسهٔ اینفینیتی Q70 و آئودی A6

مقایسهٔ اینفینیتی Q70 و آئودی A6

آپشن های اضافی اختیاری

تنها آپشن اضافی موجود در Q70 اسپرت، رنگ متالیک به ارزش 680 پوند و سانروف به ارزش 950 پوند می‌باشد. در حالی که آئودی یک لیست طولانی از آپشن های اضافی اختیاری را ارائه می‌دهد؛ از جمله رنگ متالیک 655 پوند، چرخ‌های متنوع 630 تا 2500 پوند، یک مجموعه TV جلو و عقب 3645 پوند، صندلی‌های بادی ماساژور دار 1600 پوند، سیستم دید در شب 1750 پوند و سیستم صوتی حرفه ای Bang & Olufsen با 15 بلندگو به ارزش 6300 پوند در دسترس خریداران هستند.

مقایسهٔ اینفینیتی Q70 و آئودی A6

تغییرات اسپرتی

اینفینیتیQ70 در حالی که نام اسپرت را به دوش می‌کشد و انتظارات مردم را در بحث عملکرد بالا می‌برد و آرم قرمز S را بر روی درب صندوق خود حمل می‌کند، تنها تفاوتش با مدل‌های پریمیوم دیگر ضربه‌گیر جدید و چرخ‌های 20 اینچی می‌باشد و دیگر هیچ. تنظیمات A6 اسپرت جدای از اقدامات مدل SE اسپرت، به کیت بدنه، چرخ‌های 18 اینچی و به‌علاوه چراغ‌های جلوی LED به‌صورت استاندارد محدود گردیده است.



حکم

مقایسهٔ اینفینیتی Q70 و آئودی A6

جایگاه نخست: آئودی A6

پیدا کردن برنده در این آزمون آسان بود. آئودی کارآمدتر، سریع‌تر، و بهینه‌تر ساخته شده است و همچنین به عنوان یک سدان خانوادگی راحت‌تر است. سواری A6 به‌مراتب بهتر و تجربه رانندگی لذت‌بخش‌تر از Q70 می‌باشد، سیستم تعلیق پیشرفتهٔ استاندارد یک آپشن محسوب می‌شود که این هم بدون هزینه است. همهٔ این آپشن ها و مزیت‌های برتر نسبت به اینفینیتی، قیمت کل کمتری هم ارائه می‌دهد. کیت بدنه استاندارد آئودی هم یک مزیت است که اینفینیتی در سطح آن نیست، اما تنها آپشن حذفی که بارز است، کروز کنترل تطبیقی است که عدم وجودش خودنمایی می‌کند.

مقایسهٔ اینفینیتی Q70 و آئودی A6

جایگاه دوم: اینفینیتی Q70

در اینفینیتی دیزل قدیمی V6 اقتصاد بهتری برقرار بود که استثنائاً در مدل جدیدتر بازگشت یک گام به عقب کاملاً احساس می‌شود. در واقع می‌توان گفت، افزودن یک پیشرانه دیزل 2.2 لیتری در اینفینیتی Q70 جدید جهشی به جلو حساب نمی‌شود و این کار اصلاً نیاز نبوده است. موتور خشن است ولی آن طور که باید سریع و دارای عکس‌العمل سریع نیست، این در حالی است که جعبه‌دنده خودرو نیز تنبل و سنگین است که در کنار شاسی قدیمی و برخی وسایل کمکی رانندگی، اجازهٔ مانور زیاد را به خودرو نمی‌دهد و دسترسی کامل راننده به امور رانندگی را محدود کرده است. تنها نکتهٔ برجسته دربارهٔ رانندگی Q70، کروز کنترل تطبیقی پیشرفته با عملکرد روان آن است.


ویدیو : مقایسهٔ اینفینیتی Q70 و آئودی A6