مقاومت موجران برای دریافت رهن : بررسی میدانی فایل‌های موجود در بازار رهن و ...


بررسی میدانی فایل‌های موجود در بازار رهن و اجاره نشان می‌دهد: به دنبال کاهش نرخ سود بانکی طی یکسال گذشته و زمزمه کاهش دوباره آن برای سال جاری بسیاری از موجران برخلاف سال‌های گذشته برای دریافت رهن بیشتر مقاومت می‌کنند. روزنامه دنیای اقتصاد: بررسی میدانی فایل‌های موجود در بازار رهن و اجاره نشان می‌دهد: به دنبال کاهش نرخ سود بانکی طی یکسال گذشته و زمزمه کاهش دوباره آن برای سال جاری بسیاری از موجران برخلاف سال‌های گذشته برای دریافت رهن بیشتر مقاومت می‌کنند.

به گفته مشاوران املاک بازار مسکن با نزدیک شدن به فصل جا به جایی مستاجران، بسیاری از موجران قراردادهای یکساله اجاره واحد مسکونی خود را طوری پیشنهاد داده‌اند که سهم کمتری از اجاره به شکل رهن مسکن از مستاجران دریافت شود و در مقابل رقم اجاره ماهانه درخواستی خود را افزایش داده‌اند.

به گفته مشاوران املاک پیش‌بینی می‌شود در صورت کاهش دوباره نرخ سود سپرده‌های بانکی، تعداد اندک فایل‌های باقی مانده رهن کامل در بازار نیز نایاب شوند. به گزارش «دنیای اقتصاد» مطابق با آخرین گزارش رسمی بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن طی یک ماه اردیبهشت سال جاری، شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب 7/ 9 و 8/ 10 درصد رشد را نشان می‌دهد.

 این گزارش بیان می‌کند ماهیت قراردادهای اجاره مسکن که غالبا یک ساله تنظیم می‌شوند و نیز اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسکن از سیاست‌های کنترل و مهار تورم، سبب رشد متناسب اجاره بها با تحولات نرخ تورم در کشور شده است. همچنین در این گزارش آمده است که سهم هزینه مسکن در محاسبات شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی معادل 4/ 28 درصد است.

درخواست دریافت نشان تایید شده برای صفحه اینستاگرام , هزینه برای دریافت پروانه کسب , مراحل دریافت پروانه کسب برای چاپ و تکثیر


ویدیو : مقاومت موجران برای دریافت رهن