مقاومت بازار اجاره در برابر کاهش قیمت : براساس پیش‌بینی کار‌شناسان همه ساله ...


براساس پیش‌بینی کار‌شناسان همه ساله نرخ اجاره بها درفصل پاییز روند کاهشی پیدا کرده ودر زمستان تا ۱۰ درصد اجاره بها نسبت به تابستان کاهش پیدا می‌کند. روزنامه دنیای اقتصاد: براساس پیش‌بینی کار‌شناسان همه ساله نرخ اجاره بها درفصل پاییز روند کاهشی پیدا کرده ودر زمستان تا ۱۰ درصد اجاره بها نسبت به تابستان کاهش پیدا می‌کند.

اما بررسی فایل‌های قطعی اجاره در سامانه بازار املاک ایران نشان می‌دهد هنوز کاهش قیمت‌های بازار اجاره در سال جاری آغاز نشده است. به طور مثال آپارتمانی ۱۳۵ متری در محله ستارخان ۱۱۰ میلیون تومان رهن کامل داده شده است که این نرخ مشابه نرخ تابستانی محله ستارخان است.

در محدوده ونک نیز آپارتمانی دو خوابه با متراژ ۷۸ متری، درهفته گذشته ۱۰۰ میلیون رهن و ۷۵۰ هزار تومان اجاره داده شد. در شرق تهران هم آپارتمانی 71 متری دو خوابه با اجاره بهای ماهانه یک میلیون و 200 هزار تومان و 20 میلیون رهن کامل اجاره داده شد. در محله دروس آپارتمانی ۷۵ متری، ۲۰ میلیون رهن و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای اجاره سپرده شده است. همچنین آپارتمانی ۶۸ متری در خیابان اشرفی اصفهانی ۷۳ میلیون برای اجاره سپرده شده است.

به گفته یکی از مشاوران املاک در غرب تهران، دراین محدوده نرخ اجاره بها کاهش یافته؛ اما این کاهش بسیار اندک است. این فعال بازار اجاره در منطقه جنت آباد معتقد است در ماه پایانی پاییز و اوایل زمستان کاهش نرخ اجاره بها تا ۱۰ درصد هم خواهد رسید. به اعتقاد وی، در این بازار هم فایل اجاره کاهش داشته و هم مستاجر به میزان بازار تابستانی نیست.

کاهش قیمت اینترنت , کاهش قیمت خودرو , قیمت بات تایلند در بازار تهران


ویدیو : مقاومت بازار اجاره در برابر کاهش قیمت