مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (4) : با ما همراه باشید تا شهر محبوب ...


با ما همراه باشید تا شهر محبوب خود را در هر قاره ( آسیا، جنوب شرقی آسیا، شبه قاره هند، آفریقا و خاورمیانه) پیدا کنید و با جاهای دیدنی و تفریحات رایج آن آشنا شوید. وب سایت همشهری شش و هفت - فاطمه عسگری آزاد: گرفتاری‌ها و فشار کاری، اواخر اسفند به اوج خود می‌رسد، انگار در این ماه تنها چیزی که آدم را سر پا نگه می‌دارد رویای سفرهای نوروزی است؛ برای همین است که از اول اسفند دل مان لک می‌زند برای سفر.

مقاصد گردشگری مناسب برای فصل پاییز , مقاصد گردشگری , آرایشی متفاوت برای عروس ها

سفر، سین ثابت بسیاری از سفره‌های عید است و بسیاری از خانواده‌ها هر سال نوشدن طبیعت را با سفر و کشف ناشناخته‌ها جشن می‌گیرند؛ بعضی ها دوست دارند سفری سرشار از آرامش را تجربه کنند تا خستگی سالی که گذشت از تنشان بیرون شود، بعضی دیگر به دنبال ماجراجویی هستند و هدف‌شان از سفر هیجان است و بس، دسته سوم هم به دنبال تجربه‌ای جدید در فرهنگی متفاوت هستند. به هر حال هدف شما از سفر هر چه که باشد باید این روزها به فکر رزرو تور و انتخاب مقصد باشید.

از آنجایی که بهار فصل مناسبی برای جهانگردی است؛ بسیاری از مسافران در انتخاب مقصد سفر دچار سردرگمی می‌شوند علاوه بر این بسیاری از آژانس‌های مسافرتی هم تنها چند شهر و پکیج ثابت را برای عید معرفی می‌کنند که ممکن است برایتان تکراری یا غیر جذاب باشد. در این شماره قصد داریم شما را با بهترین مقاصد سفرهای نوروزی آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

مطالب مرتبط:

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (1)

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (2)

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (3)

با ما همراه باشید تا شهر محبوب خود را در هر قاره ( آسیا، جنوب شرقی آسیا، شبه قاره هند، آفریقا و خاورمیانه) پیدا کنید و با جاهای دیدنی و تفریحات رایج آن آشنا شوید.

در فصل بهار اکثر کشورهای آسیایی دارای آب و هوای مناسبی برای سفر هستند در این بین در برخی از این شهرها آیین نوروز با رسم و رسومات متفاوتی برگزار می‌شود که بسیار دیدنی است.

اتریش

پایتخت‌های موسیقی جهان

جاذبه های گردشگری ایران برای اروپایی ها , 10مقصد گردشگری زیبا برای سفر در تابستان , بهترین مقاصد گردشگری در مهر

اتریش با دو شهر زالتسبورگ و وین بین گردشگران مشهور است. فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از این دو شهر است پس فرصت‌تان را از دست ندهید.

شهری که از موتسارت، هایدن و جولی اندروز الهام گرفته به خودی خود مسحور کننده است اما اگر زیبایی خیره کننده ساختمان‌هایی با معماری سبک باروک را به آن اضافه کنید و مناظر خیره کننده کوه‌های آلپ را هم در نظر بگیرید، دیگر نمی‌توان از خیر سفر کردن به زالتسبورگ گذشت.

زالتسبورگ شهری است که نوای پیانو از هر گوشه آن شنیده می‌شود و قدم زدن در خیابان‌های آن مصادف با گذراندن درس‌های غنی موسیقی است. کلیساهای گوتیک، قلعه‌های زیبا، منطقه قدیمی و غذاهای لذیذ شهر هم برای هر توریستی جذاب است.

دوستداران شهرسازی زالتسبورگ را به خاطر معماری باروکش می‌شناسند و تاریخ‌دانان این شهر را پایگاه فلورانس و موسیقیدان‌ها هم آن  را به عنوان زادگاه محبوب‌ترین موسیقیدان جهان؛ موتسارت می‌شناسند. همه این موهبت‌ها در شهر زالتسبورگ جمع شده است.

 شهر وین حتی از آوازه‌اش هم زیباتر است؛ پایتخت اتریش در واقع بزرگ ترین شهر این کشور است و زرق و برق آن در میان تمام شهرهای اروپایی مثال زدنی است. ثروت شهر وین که از فرهنگ چند هزار ساله‌اش نشأت گرفته این روزها در تمام خیابان‌های شهر رخ می‌نماید.

 تاریخ، فرهنگ و موسیقی شهر در هم تنیده شده و این شهر را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی اروپا تبدیل کرده است. کافه‌های پر جنب و جوش، گالری‌های شلوغ و بازارهای خیابانی در وین بسیار دیدنی‌اند. موزه‌های معاصر، شب زنده داری و طبیعتی آرام که نیاز به کاوش دارد توصیف این شهر است.

گرچه عظمت امپراتوری وین این روزها کم رنگ شده است اما کاخ‌های مجلل و جواهرات ارزشمند یادگار آن دوران هنوز در شهر می‌درخشند. از سوی دیگر وین یکی از پایتخت‌های موسیقی جهان است و علت آن هم تولد آهنگسازان و نوازندگان بزرگ موسیقی در این شهر است. کاخ شونبرون، کاخ ریاست جمهوری، خانه هاندرتواسر و باغ بورگارتن از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند.



انگلستان

لندن همیشه ابری

نقاط دیدنی ایران در تعطیلات نوروزی , بهترین مقصد های گردشگری برای تابستان عکس , بهترین شهرها برای تعطیلات عید فطر

انگلستان شهرهای دیدنی بسیاری دارد اما اگر قصد دارید تنها یکی از این شهرها را ببینید باید حتما انتخاب‌تان لندن باشد.

سفر به لندن یکی از بایدهای لیست هر گردشگری است. اولین دلیل برای سفر به لندن دیدن جاذبه‌های این شهر است. بیگ بن، برج لندن، کاخ باکینگهام و چشم لندن از معروف‌ترین جاذبه‌های لندن هستند.

دومین دلیل قطعا مراکز خرید شگفت انگیز است؛ مهم نیست که با جیب پر پول راهی لندن شده‌اید یا دوست دارید فقط در فروشگاه‌ها گشتی بزنید؛ خیابان‌های «آکسفورد»، «نایتسبریج» و «کارنبی» هر کسی را شیفته خود می‌کنند. تاریخچه لندن و اینکه چگونه این شهر به یکی از مهم‌ترین شهرهای دنیا تبدیل شد هم در نوع خود بی نظیر است.

شاید کمتر کسی بداند که لندن فرهنگی امروز با صدها موزه و مرکز تاریخی در گذشته شهری مخوف با زندان‌های بسیار بوده است. چهارمین دلیل، غیر منتظره بودن این شهر است؛ علی رغم اینکه لندن شهر شلوغ و پر ازدحامی است اما در هر گوشه‌ آن فضاهای سبز و پارک‌ها می‌توانند خستگی را از تن به در کنند.

بنابراین کافی است  خود را برای گشتن در شهر آماده کنید تا لندن جادوی خود را نشان دهد. پنجمین دلیل هم به مردم شهر بر می‌گردد؛ درست است که به طور کلی مردم بریتانیا به رفتارهای دوستانه و مهمان نوازانه مشهور نیستند اما در واقع تنوع فرهنگی در لندن باعث شده این نگرش تغییر کند.

 وقتی در خیابان‌های لندن قدم می‌زنید، انگار در سازمان ملل راه می‌روید! زیرا شهر لندن جایی است که تمام ملیت‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند و با سفر به لندن می‌توانید از این تنوع فرهنگی لذت ببرید.



اسپانیا

شهر شب زنده داران

بهترین مقاصد گردشگری تابستان , بهترین مکان ها برای لذت بردن از مکانهای گردشگری چین , بهترین مکان های گردشگری جنوب شرقی برای سفر

از بین تمام شهرهای اسپانیا، مادرید در بین گردشگران محبوب‌تر است. در سفرتان به اروپا نباید این شهر را به هیچ وجه از قلم بیندازید.

پایتخت اسپانیا یک شهر پر جنب و جوش است که در تمام اروپا برای هنر، موسیقی و تاریخش مشهور است. مادرید پس از لندن و برلین بزرگ‌ترین شهر اتحادیه اروپاست و جدای از این که مرکز مالی و سیاسی اسپانیاست؛ مأمن هنر این کشور محسوب می‌شود.

 مادرید یک شهر پر انرژی  و خلاق است که تمام ویژگی‌های یک پایتخت مدرن اروپایی را در خود جای داده. میراث غنی و پیچیده اسپانیایی در گوشه گوشه شهر پیداست؛ کلیسای جامع، کاخ سلطنتی و ساختمان‌های تاریخی بی‌شمار تنها گوشه‌ای از شکوه و جلال این شهر را نمایان می‌کند. مادرید ترکیبی از هنر سنتی و معاصر است.

 از خیابان‌های تو در تو- که مربوط به قرون وسطی هستند- گرفته تا مرکز مدرن شهر، هر گوشه‌ این شهر دیدنی است. منطقه مرکزی ریل پالاسیو و پوئرتا سول همیشه سال مملو از گردشگر است اما واقعیت این است که هر کدام از محله‌های مادرید ارزش اکتشاف دارند.

مادرید شهر شب زنده داران است؛ اکثر رستوران‌ها و کافه‌های شهر تا پاسی از شب باز هستند و مردم در فضای باز گردهم می‌آیند تا به موسیقی شهر گوش بسپارند. از مشهورترین نقاط گردشگری شهر می‌توان به کاخ سلطنتی، موزه پرادو، معبد دبود، دروازه خورشید و خیابان گران اشاره کرد.

به عقب نگاه کنید

بهترین مکان ها برای لذت بردن از مکانهای گردشگری چی , آرایش های چشم متفاوت برای مدل چشم های متفاوت , راهنمای گردشگری برای اصفهان

بعضی عادت‌ها نه تنها در سفر بلکه در زندگی روزمره هم می‌توانند بسیار مفید باشند. عادت به عقب نگاه کردن و چک کردن تمام وسایل‌تان می‌تواند از همین نوع باشد. از آنجایی که غالبا در سفر ذهن‌مان درگیر مسائل متعددی است و هیجانات ناشی از محیط جدید بر ما قالب می‌شود احتمال فراموش کردن اجناس قیمتی و مهم هم افزایش می‌یابد. بهتر است قبل از ترک کردن رستوران، کافه یا هتل حتما نگاهی به عقب بیندازید تا مطمئن شوید که چیزی جا نگذاشته‌اید.



ایتالیا

موزه بی‌سقف

برترین مقاصد گردشگری ایران , یکی از بهترین جنبه‌های گردشگری برای کسانی که عاشق خوردن هستند، , انتخاب اسم برای سایت گردشگری

ایتالیا و جادوی شهرهای عاشقانه‌اش در تمام طول سال همراه گردشگران است. در فصل بهار می‌توانید به دیدن رم، میلان، ونیز و فلورانس بروید اما اگر فرصت‌تان محدود است رم و ونیز شهرهای ایده آلی برای آشنایی با ایتالیاست.

اگر هر شهری در دنیا به یک نشانه مشهور باشد قطعا ونیز با کانال‌های آبی و قایق‌هایش شناخته می‌شود. تصور شهری بدون اتومبیل شاید برای ما دشوار باشد اما ونیز تحقق زندگی وسط آب است؛ شهری که روی آب قرار گرفته و تنها وسیله ارتباطی آن قایق است.

 ونیز شهری است که تقریبا از 600 سال پیش تاکنون تغییر چشمگیری نکرده و تکنولوژی و وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر هیچ کاربردی ندارند. شهری که جمعیت توریست‌های آن دو برابر ساکنانش است و این توریست‌ها  همه به دنبال یك چیز در ونیز هستند؛ جادوی رمانتیک شهر.

ونیز پر است از رازهای سر به مهر، آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی و همه این نقاط مثبت، ونیز را یکی از جذاب‌ترین و دوست داشتنی‌ترین شهرهای دنیا کرده اند. در ونیز میدان سن مارکو، کاخ دوجز، گالری آکادمیا، کاخ سانتا صوفیا و جزیره مورانو را نباید از دست دهید.

معروف است که بازدید از رم بازدید از بزرگ‌ترین موزه بی‌سقف دنیاست و این جمله چندان هم خالی از معنا نیست چون در رم لازم نیست برای دیدن آثار باستانی به خودتان سختی دهید.کافی است سرتان را بالا بگیرید و به شهر خیره شوید.

هر نقطه‌ای از این شهر برای شما داستانی دارد؛ داستانی از تمدن رم یا زندگی هنرمندان بزرگی چون میکل آنژ و داوینچی. به همین دلیل است که رم در دنیا به شهر ابدی معروف است؛ شهری که حدود سه هزار سال قدمت دارد و هنوز در کوچه پس کوچه‌های آن می‌توانید صدای پای سم اسب سربازان ارتش رم را بشنوید. در رم باید به دیدن اوستیا آنتیکا، آمفی تئاتر رم، کلیسای سن کلمنته، تپه پالاتینو و موزه واتیکان بروید.


ویدیو : مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (4)