مغنیه ها، پدر و پسری که در خاک سوریه به شهادت رسیدند : بعدها بارها نیز تصاویر ...



بعدها بارها نیز تصاویر مختلفی از پسر عماد مغنیه در مراسم های مختلفی در ایران و لبنان منتشر شد که از جمله مهمترین آن می توان به تصاویر حضور پسر عماد مغنیه (جهاد) در مراسم ختم درگذشت مادر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در تهران اشاره کرد.

بالگردهای ارتش اسرائیل در حمله روز یکشنبه به مناطقی از خاک سوریه، مجموعه ای از اعضای نظامی حزب الله لبنان را به شهادت رساندند که در میان آنها چهره های مهمی حضور داشتند اما شاید معروف ترین آنها پسر جوان "عماد مغنیه" بود.

به گزارش عصر ایران، حزب الله لبنان اعمال کرد جهاد پسر عماد مغنیه در حملات ارتش اسرائیل به منطقه قنیطره سوریه به شهادت رسید.

ده روز اول محرم چ کسانی ب شهادت رسیدند , امام حسین در کجا به شهادت رسیدند , مجروحیت در سوریه و شهادت

 
عماد مغنیه پدر این تازه شهید حزب الله لبنان نیز یکی از مهمترین فرماندهان نظامی - عملیاتی حزب الله لبنان به شمار می رفت که پس از سال ها اجرای عملیات های ضداسرائیلی در انفجار خودروی بمب گذاری اش در سال 2008 در دمشق شهید شد.


عماد مغنیه مشهور به حاج رضوان، در فهرست های افراد تحت تعقیب اتحادیه اروپا و آمریکا قرار داشت. او از اهداف اصلی اسرائیل و آمریکا به شمار می رفت. وی همچنین از فرماندهان اصلی جنگ حزب الله لبنان و اسرائیل در تابستان 2006 بود.

شهادت محسن خزایی خبرنگار در سوریه عکس و بیوگرافی , سردار ایرانی در سوریه به شهادت رسید , شهادت محسن خزایی خبرنگار حلب سوریه عکس


از عماد مغنیه به عنوان عامل اصلی فرماندهی عملیات ربودن دو نظامی اسرائیلی در سال 2006 یاد می شود. تا قبل از ترور عماد مغنیه در دمشق، تصاویر بسیار کم و محدودی از این فرمانده نظامی حزب الله لبنان منتشر شده بود.

حادثه ترور و شهادت عماد مغنیه در دمشق، حادثه ای شوک آور بود زیرا باعث شد امنیت و توانمندی های امنیتی اطلاعاتی دولت سوریه زیر سؤال برود. از سوی دیگر این اقدام به عنوان عملیات ارتش اسرائیل علیه حزب الله لبنان در خاک کشور سوم (سوریه) مورد اهمیت بود.

پس از شهادت عماد مغنیه، تصاویری از فرزندش (جهاد) منتشر شد که نخستین آنها مربوط به دیدار وی با سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بود.

بعدها بارها نیز تصاویر مختلفی از پسر عماد مغنیه در مراسم های مختلفی در ایران و لبنان منتشر شد که از جمله مهمترین آن می توان به تصاویر حضور پسر عماد مغنیه (جهاد) در مراسم ختم درگذشت مادر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در تهران اشاره کرد. این عکس ها نیز نشان دهنده عمق روابط میان این دو بود.

شهادت امام رضا , سوریه , شهادت حضرت رقیه

 

 اخبارسیاست  خارجی -  عصر ایران


ویدیو : مغنیه ها، پدر و پسری که در خاک سوریه به شهادت رسیدند