معروف‌ترین دایناسورهای جهان: آرژانتینوساروس : «سوسمار آرژانتینی»، تا به امروز ...


«سوسمار آرژانتینی»، تا به امروز بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین دایناسوری کشف شده است. مجله دیجی کالا - فرهنگ حشمتی: «سوسمار آرژانتینی»، تا به امروز بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین دایناسوری کشف شده است.

معروف ترین هتل های جهان , معروف ترین شخصیت های ایرانی در جهان , معروف ترین دانشمند کامپیوتر جهان

«آرژانتینوساروس» (Argentinosaurus)، اولین بار در سال ۱۹۸۷، توسط یک چوپان در آرژانتین کشف شد. این چوپان، یکی از استخوان‌های پای این دایناسور غول‌پیکر را با کنده‌ی درخت اشتباه گرفته بود. چند سال بعد و در اوایل دهه‌ی ۹۰ میلادی، این دایناسور توسط محققان آرژانتینی، رسما معرفی شد.

معروف ترین پیشگوهای جهان , معروف ترین پیشگوی جهان , معروف ترین رودخانه های جهان

آرژانتینوساروس نزدیک به ۹۵ میلیون سال پیش (اواخر دوره‌ی کرتاسه) در آمریکای جنوبی می‌زیسته. بزرگ‌ترین اسکلتی که از این دایناسور کشف شده، در موزه‌ی Museo Carmen Funes در آرژانتین نگهداری می‌شود که نزدیک به ۴۰ متر طول و ۷٫۳ متر ارتفاع دارد.

معروف ترین جاربه های جهان , معروف ترین افراد تاریخ جهان , معروف ترین دیتا سنتر های جهان
آرژانتینوساروس با رنگ قرمز مشخص شده است

با توجه به استخوان‌های کشف شده و مقایسه‌شان با دایناسورهای مشابه، وزن آرژانتینوساروس چیزی بین ۸۰ تا ۱۰۰ تن تخمین زده شده است. این دایناسور در تمام طول عمرش در حال رشد بوده و محققان اعلام کرده‌اند که هیچ‌گاه رشد بدن‌شان متوقف نمی‌شده. سایز یک آرژانتینوساروس بالغ، می‌توانست تا ۲۵ هزار برابر یک نوزاد تازه از تخم خارج شده، باشد.

معروف ترین پوسته ی جهان , معروف ترین کتابهای جهان , معروف ترین رمان های عاشقانه جهان

آرژانتینوساروس یک دایناسور گیاه‌خوار بود. گردن بسیار بلند آرژانتینوساروس کمک می‌کرد تا بتواند گیاهان بالای درخت‌های غول‌پیکر را خورده یا بر روی سطح زمین، در میان علف‌ها و بوته‌ها، به دنبال غذای مورد نظرش بگردد. غذا پس از جویده شدن، باید تمام مسیر گردن بلند آرژانتینوساروس را طی می‌کرد و پس از ورود به معده، توسط سنگ معده (Gastroliths) به قطعات بسیار ریز و نرم تبدیل می‌شد.

معروف‌‌ترین قاتل جهان , معروف ترین خبرگزاری های جهان , معروف ترین مدل های مرد جهان

در سال ۲۰۱۳، آرژانتینوساروس توسط چند محقق به‌صورت کامپیوتری شبیه‌سازی شد تا بتوانند نحوه‌ی حرکت این دایناسور را تشخیص دهند. ابتدا اسکلت کامل این دایناسور ساخته شد و سپس ماهیچه‌ها و عضلات هم بر روی این اسکلت سوار شد تا بتوانند سرعت و نحوه‌ی گام برداشتن آرژانتینوساروس را شبیه‌سازی کنند. طبق نتیجه‌ی این بررسی، آرژانتینوساروس می‌تواند با سرعت حداکثر ۸ کیلومتر بر ساعت گام بردارد.


ویدیو : معروف‌ترین دایناسورهای جهان: آرژانتینوساروس