معرفی مقصر اصلی سیل یکشنبه شب تهران : وحید نوروزی شهردار منطقه 18 تهران، یكشنبه ...



وحید نوروزی شهردار منطقه 18 تهران، یكشنبه شب درست چند دقیقه بعد از توفان مهیب و سیل در تهران، یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت و آنچه او باعث و بانی حادثه فوت 14 نفر در سیل محله كن و سولقان عنوان می‌كند را تشریح كرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، عصر یكشنبه گذشته، آسمان غبارآلود تهران كه شرایط هوا را در وضعیت كاملا ناسالم قرار داده بود، ناگهان مملو از ابرهای تیره‌رنگ شد و توفانی تقریبا شبیه آنچه 12 خرداد ماه سال گذشته رخ داد، پایتخت را در نوردید.

توفان دو روز پیش به قدری آغشته به ریزگرد و توده‌های شن و خاك بود كه هوای روشن و نیمه‌آفتابی تهران را در حوالی ساعت 19 و 15 دقیقه، در فاصله چندثانیه تاریك كرد.

سرعت توفان عصر یكشنبه بین 75 تا 80 كیلومتر بر ساعت بود كه در مقایسه با توفان 119 كیلومتری خرداد سال گذشته، از شدت كمتری برخوردار بوده است.

در پی توفان و بارندگی شدید در تهران، وقوع سیل در محله كن باعث فوت افراد حاضر در این محله می‌شود.

شهردار منطقه 18 كه پیش‌تر درخواست تعطیلی معادن شن و ماسه اطراف رودخانه كن را به دولت مطرح كرده بود تا از برداشت بی‌رویه كف رودخانه كن جلوگیری شود، یكشنبه شب در صفحه اینستاگرام خود، تعلل در تعطیلی معادن شن و ماسه را به نوعی عامل بروز سیل معرفی كرد. متن كامل یادداشت وحید نوروزی به شرح زیر است:
 

مقصر اصلی انفجار شهران معرفی شد , معرفی کافه های تهران , معرفی رستوران های تهران


این رودخانه آرام و زیبا می‌تواند چنان وحشی شود كه ده‌ها انسان و... را در خود ببلعد. به قانون طبیعت احترام بگذاریم تا از خشم طبیعت در امان باشیم. متاسف شدم كه سیل اخیر در تهران و البرز؛ چند نفر شهروند نگون‌بخت را به كام مرگ فرو برد. آنها كشته‌هایی هستند كه هیچ تقصیری در مرگشان نداشتند شاید صاحبان چند رستوران كنار رودخانه؛ شاید برداشت‌كنندگان شن و ماسه از كف رودخانه؛ شاید اهمال چند اداره و مدیر دولتی و ده‌ها شاید دیگر در مرگ آنها نقش داشتند كه هیچ كس سراغشان هم نمی‌رود و آنها را بازخواست نمی‌كند. اینجاست كه در قیامت وقتی پرونده اعمال مان را دست مان می‌دهند و چند قتل در آن نوشته شده متحیر می‌شویم بله خیلی از ما خواسته و ناخواسته شریك قتل همنوعان خود هستیم و خیلی اوقات روحمان هم خبردار نمی‌شود. پدری را با طمع و بی‌تدبیری در خسارت به رودخانه‌ها بی‌فرزند می‌كنیم؛ چراغ زندگی خانواده‌ای را خاموش می‌كنیم و عین خیالمان هم نیست.

آقای مسوول دولتی كه در جلسه تعیین تكلیف معادن چهارصد هكتاری شن و ماسه اطراف رودخانه كن در منطقه هجده آنقدر تابلو از ادامه كار این معادن دفاع كردی كه من مجبور به فریاد بر سرتان شدم و رئیس جلسه هم به شما حق نداد، چه جوابی می‌دهی؟ آقایی كه مجری قانون هستی و رای دیوان عدالت مبنی بر تعطیلی معادن شن و ماسه را اجرا نمی‌كنی و ما را تنها می‌گذاری چه جوابی می‌دهی؟ آقایانی كه بیش از چهل سال است شیره رودخانه را مكیدید و مجوز برداشت ماسه‌تان تمام شده است، چه جوابی می‌دهید؟ شما طبق قانون باید معدن شن و ماسه را به حالت اول دربیاورید اما با نهایت بی‌شرمی كماكان رودخانه را نابود می‌كنید.

آقایان به طبیعت ظلم نكنید چون طبیعت عصبانی می‌شود و آن وقت شما را توان مقابله با طبیعت نیست. ساده و روشن بگویم شماها در برابر خشم طبیعت؛ خس و خاشاك هستید پس هشدارها را جدی بگیرید. به والله حق‌الناس‌تر از این نمی‌توانید پیدا كنید. چرا به خاطر دو ریال منافع مادی، خودتان را شریك قتل می‌كنید؟!


اخبار  اجتماعی  -  دنیای اقتصاد 
 


ویدیو : معرفی مقصر اصلی سیل یکشنبه شب تهران