معرفی لکسوس CT200h : لکسوس CT200 پیشتر در تعداد محدودی وارد کشور شده بود، اما ...


لکسوس CT200 پیشتر در تعداد محدودی وارد کشور شده بود، اما امروزه با فراگیرتر شدن خودروهای هیبریدی در کشور، وضعیت مناسبی میان‌هاچ‌بک‌های هم کلاسش دارد و نسبت به قبل شناخته شده‌تر و در دسترس‌تر است. مجله تخت گاز: لکسوس CT200 پیشتر در تعداد محدودی وارد کشور شده بود، اما امروزه با فراگیرتر شدن خودروهای هیبریدی در کشور، وضعیت مناسبی میان‌هاچ‌بک‌های هم کلاسش دارد و نسبت به قبل شناخته شده‌تر و در دسترس‌تر است. CT200 H نخستین بار در سال ۲۰۱۱ به عنوان مدل ۲۰۱۲ معرفی شد و حالا ایرتویا فیس‌لیفت ۲۰۱۴ آن را به فروش می‌رساند.

جالب است بدانید ۲۴ درصد از محصولات هیبریدی لکسوس شامل CT200Hمی‌شوند. خودروی هیبریدی یعنی خودرویی که از 2 نوع پیشرانه بهره می‌برد. یک پیشرانه برقی و یک پیشرانه بنزینی یا گازوییلی. برخلاف بعضی خودروهای هیبریدی که 2 پیشرانه به صورت موازی کار می‌کنند، در لکسوس CT200 H پیشرانه بنزینی در کنار کارکرد مستقل خود، موتور برقی را نیز شارژ می‌کند.

بررسی خطاهای سیستم هیبرید لکسوس ct200h , معرفی سایت به گوگل , معرفی سایت

لکسوس CT200 H از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری برخوردار است. این پیشرانه به تنهایی قادر است ۹۸ اسب‌بخار قدرت تولید کند که با اضافه شدن توان موتور برقی، این قدرت به ۱۳۴ اسب‌بخار می‌رسد.

مصرف سوخت CT200 H بسیار پایین است و در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها حدود ۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند. ‌هم‌چنین در صورت تمام شده سوخت می‌توان ۱.۹ کیلومتر با سقف سرعت ۵۰ کیلومتر با آن رانندگی کرد.
 
هندلینگ و فرمان پذیری CT200 بسیار مناسب است و سیستم  تعلیق و کمک فنرهای نرم آن ناهمواری‌های مسیر را به خوبی فیلتر می‌کنند. تعلیق این مدل از تویوتا کرولا الهام گرفته شده است. هنگام حرکت و یا در لحظه استارت خوردن، این خودرو  به قدری بی صدا کار می‌کند، که لحظه‌ای شک کردم خودرو خاموش است! همین بی صدا بودن خودروهای برقی باعث می‌شود تا بعضی وقت‌ها عابرین پیاده متوجه حضور آنها نشوند و برای جلوگیری از وقوع حادثه، معمولا از هشدار دهنده‌های صوتی در این خودروها استفاده می‌شود. در زیر کاپوت لکسوس CT200 H نیز تعدادی بلندگو جهت هشدار به عابرین پیاده نصب شده است.

CT200 H جدید، از سبک مخصوص لکسوس در طراحی جلو پنجره و چراغ‌های جلو پیروی می‌کند. پایین چراغ‌های جلو یک نوار LED قرار داده شده که در کنار جلو پنجره بزرگ‌نمایی زیبا خلق می‌کند. یکی از جالب‌ترین نکات ظاهری این خودروی هیبریدی، آرم شبرنگ لکسوس در جلو و عقب است. ‌هم‌چنین در مدل‌های مجهز به پکیج اسپرت F، جذابیت‌های ظاهری نسبت به مدل عادی دوچندان می‌شود. جلو پنجره این مدل اسپرت از نوع مشبک است و از رینگ‌های اسپرت و سپرهای اسپرت و باله اسپرت عقب بهره می‌برد.

 طراحی چراغ‌های عقب نیز بسیار اسپرت و جذاب است و فرم خاص شیشه عقب جلب توجه می‌کند. فضای صندوق بار با توجه به فرم‌هاچ‌بک بدنه، جادار است. ‌هم‌چنین طاقچه عقب حالت کشویی دارد تا برای قرار دادن بارهای حجیم جمع شود و فضا را باز کند. البته در این خودرو نکاتی نظیر دکمه بسته شدن اتوماتیک در صندوق عقب و یا نبود جک هیدرولیکی برای کاپوت کمی‌ توی ذوق می‌زند.

معرفی سایت به موتورهای جستجو , لکسوس , معرفی به گوگل

با قرار گرفتن داخل کابین CT200 H، نخستین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، کیفیت بسیار بالای متریال کابین و طراحی خاص اتاق است. هنگام وارد شدن به کابین، فرم خاص دسته دنده و محل قرار گیری آن انقدر توجه را به خود جلب می‌کند که مدتی از سایر نکات کابین غافل می‌شوید. کنسول جلو به صورت شیب دار طراحی شده و دسته دنده در بالاترین نقطه این شیب قرار دارد. در مدل F اسپرت شاهد ماوس متفاوت و فرمان اسپرت منقش به لوگوی F در کنار روکش استیل پدال‌ها هستیم. ‌هم‌چنین در این مدل از تریم داخلی اسپرت و چرم مشکی برای صندلی‌ها استفاده شده است.

 البته لکسوس با به کارگیری دریچه‌های هوای پلاستیکی به جای مدل استیل و یا عدم نصب ساعت آنالوگ روی کنسول جلو، این ‌هاچ‌بک کوچک را از سدان‌های لوکس و گران‌قیمتش متمایز کرده است. سیستم صوتی CT200 H بسیار پرقدرت است، صندلی‌های جلو به صورت برقی تنظیم می‌شوند و تنظیمات صندلی راننده به لطف وجود سیستم حافظه قابل ذخیره است. فضای کابین CT200 H نسبت به یک‌ هاچ‌بک جمع‌وجور قابل قبول است. فضای ردیف عقب برای 2 سرنشین در نظر گرفته شده و با اضافه شدن نفر سوم، از راحتی سرنشینان کاسته می‌شود.

 فضای پای سرنشینان ردیف عقب نیز محدود است و اگر صندلی جلو را تا انتها به عقب بکشیم، نشستن روی صندلی‌های عقب عملا غیر ممکن می‌شود. صندلی‌های جلو اما راحتی بسیار مناسبی دارند و تنظیمات برقی برای آنها در نظر گرفته شده است. یکی از جالب ترین سامانه‌های ایمنی در CT200 H، سامانه WIL است که هنگام تصادف، صندلی‌های جلو را به عقب می‌کشد. این سامانه ناخودآگاه انسان را به یاد اپل‌های دهه نودی می‌اندازد!

در صحبتی که با یکی از تکنسین‌های شرکت ایرتویا داشتیم، در خصوص خدمات پس از فروش و وضعیت تعمیرات و تامین قطعات خودروهای هیبریدی گفت، از آنجایی که بخش قابل توجهی از موتور خودروهای هیبریدی با خودروهای بنزینی مشترک است، از نظر تعمیرات خودروهای پیچیده‌ای نیستند. لکسوس CT200 H خودرو بسیار کم‌استهلاکی است و از نظر تعمیرات به خوبی در کشور پشتیبانی می‌شود. قسمت اصلی موتور برقی این خودرو را باطری‌های مخصوص تشکیل می‌دهند که قیمت چندان بالایی ندارند.

 پیشنهاد نهایی

CT200h به عنوان اولین خودرو هیبریدی کشور، موقعیت استراتژیکی دارد. از رقبای‌این‌ هاچ‌بک جمع و جور می‌توان به ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا اشاره کرد. اگر از مبلغ بالای این هاچ‌بک هیبریدی صرف‌نظر کنیم، انتخابی استثنایی به شمار می‌رود، مخصوصا در شرایط فعلی که صرفه جویی در مصرف سوخت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معرفی کتاب , معرفی انجمن آلوپسی , معرفی وبلاگ به گوگل

کتاب معرفی ایده , معرفی سایت به موتورهای جستجوگر , معرفی

معرفی سایت به موتور جستجو , معرفی وبلاگ به موتورهای جستجوگر , معرفی اپلیکیشن


ویدیو : معرفی لکسوس CT200h