معرفی سرویس جستجوی آکادمیک مایکروسافت : Microsoft Academic Search یک سرویس ...


Microsoft Academic Search یک سرویس رایگان توسعه داده شده توسط Microsoft Research برای کمک به جامعه آکادمیک و محققان است تا بتوانند به‌راحتی و به سرعت، به جستجو در محتواهای آکادمیک، تحقیقاتی، موسسات و فعالیت آموزشی بپردازند. وبلاگینا: هنگامی‌که برای مدتی از ابزار و یا خدماتی استفاده می‌نمایید، به صورت ناخودآگاه فکر می‌کنید که حتما سایرین هم درباره آن ابزار و یا خدمات چیزی شنیده‌اند و گاها پیش می‌آید که متوجه می‌شوید آن ابزار به اندازه‌ای که فکر می‌کردید شناخته شده نیست.

به عنوان مثال من به‌دلیل استفاده مکرر، فکر می‌کردم که همه کاربران ویندوز ۸ باید بدانند که میانبر Windows+I صفحه جستجوی ویندوز را نمایش می‌دهد! در ادامه به معرفی سرویسی می‌پردازیم که مدت‌هاست وجود دارد، اما ظاهرا شامل قاعده فوق می‌شود و بسیاری، حداقل در کشور ما، از وجود آن بی اطلاع هستند.

معرفی سایت به موتور جستجوی گوگل , معرفی سایت به 3 موتور جستجوی برتر دنیا , خرید سرویس ابری مایکروسافت

Microsoft Academic Search

Microsoft Academic Search یک سرویس رایگان توسعه داده شده توسط Microsoft Research برای کمک به جامعه آکادمیک و محققان است تا بتوانند به‌راحتی و به سرعت، به جستجو در محتواهای آکادمیک، تحقیقاتی، موسسات و فعالیت آموزشی بپردازند. Microsoft Academic Search تنها به فهرست کردن میلیون ها برگه تحقیقاتی بسنده نکرده، بلکه ارتباطی کلیدی بین موضوعات، محتواها، نویسندگان و محققان را به گونه‌ای که مناسب عملیات تحقیقاتی باشد برجسته سازی نموده است.

با استفاده از خدمات این سرویس رایگان، می‌توانید جستجوی خود را به مسیر دلخواه هدایت کنید و با امکانات منحصر به‌فرد و بصری کردن نتایج جستجو، به داده‌های ارزشمندی دسترسی پیدا کنید.

تفاوت این سرویس با موتورهای جستجوی عادی مانند Bing و یا گوگل، محدود سازی نتایج جستجوی این موتور به محتوای آکادمیک است و در نتیجه تولید و ایجاد نتایج مرتبط‌تر، مهم‌ترین مزیت استفاده از آن به شمار می‌آید. این سرویس فوق‌العاده کاربردی و عملیاتی بیش از ۳۵ میلیون مطلب را از بیش از ۱۹ میلیون محقق و نویسنده ایندکس کرده است.

معرفی سرویس های خبرنامه , سرویس گوگل یا مایکروسافت , معرفی سرویس های گوگل

بصری سازی در جستجوی آکادمیک

مجموعه سرویس‌های بصری سازی جستجو در این موتور جستجو به شرح زیر هستند:

Academic Map: به صورت جغرافیایی بین موسسات آموزشی و نویسندگان و محققان یک دامنه خاص حرکت نمایید.

CFP Calendar: بر اساس دامنه، زمان و محل برگزاری،  کنفرانس‌های علمی مورد علاقه‌تان را جستجو نمایید.

Domain Trend: روند تحقیقات در علوم کامپیوتر را با استفاده  از یک نمودار انباشه، بصری سازی می‌نماید.

Organization Comparison: دو موسسه آموزشی را با یکدیگر مقایسه نمایید و تعداد محتوای ایندکس شده آن‌ها، کلمات کلیدی، نویسندگان برتر و ... را با یکدیگر مقایسه نمایید.

Co-author Graph: نشان می‌دهد کدام محققان بیشتر با یک نویسنده خاص همکاری داشته‌اند.

سرویس تشخیص سن مایکروسافت , معرفی سایت به گوگل , سرویس خواب

Co-author Path: نشان می‌دهد چگونه دو محقق با یکدیگر ارتباط پیدا می‌کنند.

Genealogy Graph: ارتباط مشاور دهنده و مشاور گیرنده در خصوص یک موضوع تحقیقاتی خاص را نشان می دهد.

Paper Citation Graph:
با این قابلیت می‌توانید، محتواهای ارجاع داده شده در یک محتوای خاص را مشاهده نمایید.

و نهایتا با استقاده از برنامه اختصاصی Academic Search برای ویندوز فون، قارد خواهید بود قابلیت جستجو بر اساس نویسنده، عنوان، کلمات کلیدی و ... را به گوشی خود بیاورید.

در نهایت ذکر این نکته الزامی به نظر می‌رسد که این سرویس تنها در خدمت اهداف آکادمیک طراحی و پیاده سازی شده است و به عنوان مثال یک استاد دانشگاه و یا دانشجو می‌تواند از آخرین مقالات نگارش شده در حوزه تخصصی خود آگاه شود و در آن‌ها به جستجو بپردازد و این سرویس عملا نمی‌تواند شما در پیدا کردن فول آلبوم رضا یزدانی یاری دهد!


ویدیو : معرفی سرویس جستجوی آکادمیک مایکروسافت