معرفی بزرگ‌ترین حافظه SSD دنیا : سامسونگ بزرگ‌ترین SSD دنیا را در دو ظرفیت ...


سامسونگ بزرگ‌ترین SSD دنیا را در دو ظرفیت ۱۳ و ۱۰ ترابایت در سایز ۲.۵ اینچ معرفی کرده است. zoomit.ir - مسعود یوسف نژاد: هر چند SSDها از نظر سرعت انتقال اطلاعات به مراتب بهتر از دیسک‌های سخت هستند، اما ظرفیت به مراتب کمتری دارند و قیمت آن‌ها نیز بالاتر از HDDها است. حال سامسونگ یک داریو ۱۳ ترابایتی SSD معرفی کرده است که مشکل ظرفیت را حل می‌کند.

بزرگ ترین سگ دنیا , تصاویر بزرگ ترین پل طبیعی دنیا , بزرگ‌ترین جامعه جنسی دنیا

سامسونگ بزرگ‌ترین SSD دنیا را در دو ظرفیت ۱۳ و ۱۰ ترابایت در سایز ۲.۵ اینچ معرفی کرده است. این درایوها به راحتی در انواع مختلف کامپیوترها و حتی لپ‌تاپ‌ها جای داده می‌شوند.

سامسونگ سال گذشته نیز یک داریو حالت جامد با ظرفیت ۶ ترابایت رونمایی کرده بود و حالا فناوری خود را گسترش داده و ظرفیت این درایوها را به ۱۳ ترابایت رسانده است. به این ترتیب دیگر مشکل ظرفیت حافظه در SSDها وجود ندارد.

اما سرعت انتقال اطلاعات در این درایوهای حجیم چقدر است؟ سامسونگ سرعت ۵۴۰ مگابایت در ثانیه را برای خواندن اطلاعات و ۵۲۰ مگابایت در ثانیه را برای نوشتن اطلاعات در این درایو اعلام کرده است.

از آنجایی که قیمت این SSDها فوق‌العاده گران است و احتمالا از آن‌ها برای ذخیره‌ی اطلاعات مهمی استفاده خواهد شد، سامسونگ یک سیستم کنترل دمای داخلی را در آن‌ها تعبیه کرده تا مانع از آسیب دیدن آن‌ها شود.

درایو ۱۳ ترابایتی SSD سامسونگ با قیمت ۱۳ هزار دلار وارد بازار می‌شود و احتمالا کمتر کاربر خانگی می‌تواند چنین محصولی را به این زودی‌ها در اختیار بگیرد.


ویدیو : معرفی بزرگ‌ترین حافظه SSD دنیا