معرفی برترین شرکتهای اینترنتی اسفند 90 : فهرست برترین شرکتهای ارائه دهنده سرویس ...


فهرست برترین شرکتهای ارائه دهنده سرویس اینترنت در اسفندماه سال 90 و براساس تست سنجش سرعت که از سوی کاربران اینترنتی انجام شده است در 3 بازه زمانی و 4 گروه اعلام شد. خبرگزاری مهر: فهرست برترین شرکتهای ارائه دهنده سرویس اینترنت در اسفندماه سال 90 و براساس تست سنجش سرعت که از سوی کاربران اینترنتی انجام شده است در 3 بازه زمانی و 4 گروه اعلام شد.

با راه اندازی سرویس سنجش سرعت اینترنت از سوی مرکز توسعه مدیریت اینترنت –متما- هرماه شرکتهای برتر ارائه دهنده خدمات اینترنت از لحاظ متوسط سرعت و کیفیت ارسال اینترنت به کاربران ارزیابی می شوند که در این زمینه از تستی که از سوی کاربران انجام می شود، نیز کمک گرفته می شود.

به نحوی که کاربران اینترنت با تست و اطلاع از سرعت واقعی اینترنت خود که از طریق دانلود نرم افزار ایرانی سنجش سرعت اینترنت امکان پذیر است در این ارزیابی شرکت می کنند.
 
در این نوع آزمایش کاربر با استفاده از مرورگر خود به سرور سنجش متصل شده و 2 طرف نرم افزار سنجش با تبادل بسته های مشخصی از اطلاعات و زمانبندی ارسال و دریافت بسته‌ها، متوسط سرعت اتصال کاربر را محاسبه می‌کند که سرعت محاسبه شده در این حالت، میزان پهنای باند استفاده نشده (ظرفیت خالی خط) در طول زمان آزمایش است.
 
تست سنجش سرعت اینترنت از آن جهت حائز اهمیت است که چنانچه بخشی از پهنای باند ارائه شده به کاربر توسط کاربر دیگری اشغال شده باشد میزان سرعت محاسبه شده کمتر از ظرفیت واقعی خط خواهد بود و به این ترتیب کم فروشی شرکتها در ارائه اینترنت واقعی به مشترکانشان مشخص می شود.
 
کاربران از نرم افزار سنجش سرعت اینترنت استقبال کردند

افزایش نتایج تستهای کاربران اینترنت از نرم افزار سنجش سرعت در طول یکسال گذشته نسبت به شش ماهه دوم سال 89 که این طرح اجرایی شد میزان استقبال کاربران از این طرح را نشان می دهد؛ به نحوی که این موضوع باعث شده تا شرکتهای ارائه دهنده خدمات به این کاربران، به دلیل افزایش تعداد تستها با تفاوت چشمگیری نسبت به دیگر شرکتها در صدر برترین ارائه دهندگان جای گیرند و کیفیت سرویس های خود را بهبود بخشند.
 
در جداول برترین ارائه دهندگان اینترنت در اسفندماه سالی که گذشت اگرچه تعداد تستهایی که از سوی کاربران انجام گرفت به مراتب کمتر از دیگر ماههای سال بود اما با این حال شرکت شاتل توانست در تمامی بازه های زمانی و در تمامی پارامترهای دسترسی مانند ماههای گذشته در برترین شرکت اینترنتی از نگاه کاربران باشد.
 
سرویس دهندگان برتر اینترنتی در اسفندماه
 
در اسفندماه سال 90 مرکز متما تست سنجش سرعت کاربران اینترنت را در 3 بازه زمانی و 4 گروه با توجه به پارامتر دسترسی به سرعت 64 کیلوبیت، 128 کیلوبیت، 256 کیلوبیت و 512 کیلوبیت بر ثانیه تقسیم کرده و براساس آن برترین سرویس دهنده های اینترنتی دایل آپ، ADSL و وایمکس را اعلام کرد.
 
براین اساس شرکتهای شاتل، پارس آنلاین و نداگستر صبا سرویس دهندگان برتر برای سرعت دسترسی 64 کیلوبیت برثانیه و در بازه های زمانی مختلف شناخته شدند و برای سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه نیز عصر انتقال داده ها، شاتل، پارس آنلاین و نداگستر صبا در بازه زمانی 1 تا 8 صبح، شاتل،عصرانتقال داده ها، ایرانسل و نداگسترصبا در بازه زمانی 8 تا 16 و عصر انتقال داده ها، شاتل، ایرانسل، داده پردازی فناوا و نداگسترصبا سرویس دهندگان برتر در بازه زمانی 16 تا 24 شناخته شدند.
 
علاوه بر این شرکتهای شاتل، پارس آنلاین و نداگستر صبا در بازه زمانی 1 تا 8 صبح ، شاتل ، توسعه رسان پاسارگاد ، ایرانسل ، نداگستر صبا، آریاناگستر اسپادانا و ارتباطات مبین نت برای بازه زمانی 8 تا 16 و شاتل ، ایرانسل و نداگستر صبا به عنوان برترین ارائه دهندگان اینترنت به کاربران در بازه زمانی 16 تا 24 با سرعت دسترسی 256 کیلوبیت بر ثانیه معرفی شدند.
 
مرکز متما شرکتهای عصر انتقال داده ها، شاتل، داده پردازی فناوا، پارس آنلاین و نداگسترصبا را برای بازه زمانی 1 تا 8 صبح، عصر انتقال داده ها، شاتل، پارس آنلاین، داده پردازی فناوا، آریاناگستراسپادانا و نداگستر صبا را برای بازه زمانی 8 تا 16 وعصر انتقال داده ها، شاتل، داده پردازی فناوا، ارتباطات مبین نت، ایرانسل، نداگستر صبا و پارس آنلاین را در بازه زمانی 16 تا 24 نیز به عنوان سرویس دهنده های برتر به کاربران با سرعت 512 کیلوبیت برثانیه انتخاب کرد.
 
جداول معرفی شرکتهای برتر ارائه دهنده اینترنت
 
 نتایج به دست آمده از تستهای کاربران اینترنت از اول تا 29 اسفندماه 90 به ترتیب در بازه های زمانی 1 تا 8 صبح، 8 تا 4 بعدازظهر و 4 بعدازظهر تا 12 شب و به نسبت سرعت دسترسی 64 کیلوبیت، 128 کیلوبیت، 256 . 512 کیلوبیت بر ثانیه به شرح زیر است.

پادشای 64 کیلوبیت

معرفی برترین کسب و کارهای اینترنتی , مجله اینترنتی برترین ها , شرکتهای ارایه دهنده خدمات اینترنتی چه نام دارند؟  

پادشای 128 کیلوبیت

بهترین شرکتهای اینترنتی , برترین اشتباهات اینترنتی , معرفی برترین لپ تاپ های مخصوص بازی

پادشای 256 کیلوبیت

برترین بیزینس های اینترنتی , معرفی برترین هتل های ایران , معرفی برترین استارت آپ های ایرانی

پادشای 512 کیلوبیت

معرفی برترین برند ساعت , معرفی برترین کتاب ها برای پاییز امسال , معرفی مجله اینترنتی


ویدیو : معرفی برترین شرکتهای اینترنتی اسفند 90