معاون روحانی: حضور خانواده ها و زنان در سالن والیبال تایید نهایی شد : پس از ...



حضور زنان ورزشگاه والیبال , حضور بانوان در سالن والیبال , حضور زنان در مسابقه والیبال

پس از بررسی فراوان، این نتیجه حاصل شد که ورود زنان به ورزشگاه ها هیچ اشکالی از نظر شرعی ندارد ...

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: حضور خانواده ها و زنان در مسابقات والیبال در سالن های ورزشی این رشته تایید نهایی شده است.


  شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این تصمیم در کمیته مشترکی که با حضور نمایندگان وزارت ورزش، معاونت امورزنان ریاست جمهوری و وزارت کشور در وزارت کشور برگزار شد، اتخاذ شده است.

وی افزود: در این کمیته آیین نامه جامعی در باره نحوه حضور زنان و خانواده ها در سالن های ورزشی تدوین شده، ولی هنوز به تصویب نهایی نرسیده است و این آیین نامه دستورالعملی را برای بسیاری از رشته های ورزشی و نحوه حضور زنان و دختران و خانواده ها در ورزشگاهها و سالن های ورزشی مشخص کرده است.

معاون رییس جمهوری درامور زنان و خانواده ادامه داد: جلسات متعددی در وزارت کشور در خصوص حضور تماشاگران در مسابقات والیبال برگزار و به تایید نهایی هم رسید، اما هنوز ابلاغ نشده است.

به گفته وی، معاون آموزشی، فرهنگی وپژوهش وزیر ورزش و جوانان هم صحبتی که در باره تایید حضورخانواده ها در سالن های ورزشی کرده است، به این موضوع باز می گردد.

مولاوردی در باره آیین نامه جامع حضورخانواده ها در سالن های ورزشی ادامه داد: باید نحوه اجرای این آیین نامه مشخص شده و ساز و کار دقیق و مدیریت آن مشخص شود تا امکان اجرایی شدنش را فراهم کنیم.

وی در باره اینکه آیا در این آیین نامه رشته های مختلف اولویت بندی شده اند، گفت: این آیین نامه با یک چشم به همه رشته ها نگاه نمی کند، چون رشته ها متفاوت بوده و در برخی ازآنها حضور زنان ضروری نیست، بنابر این اولویت بندی شده است.

مولاوردی دیروز نیز در مصاحبه ای با یکی از روزنامه های صبح اعلام کرده بود که شورای امنیت ملی با بسته پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان ومعاونت زنان ریاست جمهوری برای ورود زنان به سالن های ورزشی موافقت کرده است.

وی افزوده بود: «نمی توان برای تمام ورزش ها حکم کلی صادر کرد، در حال حاضر ورود زنان به سالن های ورزشی شامل شنا، بوکس و فوتبال نمی شود، اما شامل والیبال، هندبال، بسکتبال، تنیس و... می شود. ورزش ها طبقه بندی شده و ملاحظات مختلف درنظرگرفته شده است. پس از بررسی فراوان، این نتیجه حاصل شد که ورود زنان به ورزشگاه ها هیچ اشکالی از نظر شرعی ندارد و باید سازوکار لازم برای حضور زنان فراهم شود.»


 اخبار اجتماعی   - ایرنا 


ویدیو : معاون روحانی: حضور خانواده ها و زنان در سالن والیبال تایید نهایی شد