مظلومی: من ژنرال دربی ها هستم! : پرویز مظلومی 48 ساعت بعد از پیروزی چهارمش ...


پرویز مظلومی 48 ساعت بعد از پیروزی چهارمش در دربی به خبرگزاری فارس رفت و یک گفت و گوی تقریبا مفصل با آنها انجام داد.مظلومی از ناراحتی هایش گفته، به جباری و رفتار به خصوصش اشاره کرده، مدعی شده پرسپولیسی ها دنبال بهانه برای توجیه باخت هستند. تماشا : پرویز مظلومی 48 ساعت بعد از پیروزی چهارمش در دربی به خبرگزاری فارس رفت و یک گفت و گوی تقریبا مفصل با آنها انجام داد. مظلومی از ناراحتی هایش گفته، به جباری و رفتار به خصوصش اشاره کرده، مدعی شده پرسپولیسی ها دنبال بهانه برای توجیه باخت هستند و درنهایت هم گفته که از اول هم قول قهرمانی نداده. مظلومی گفته خط پایان حضور در استقلال را خودش تعیین می کند.

*در این مدتی که در استقلال بودید چه چیزی شما را ناراحت کرده؟

سال گذشته شرایط سخت بود. امسال بازی با شاهین که آندو را تعویض کردم هم اذیت شدم چون فکر کردم مردم خیلی زود همه چیز را فراموش می کنند و به خود اجازه می دهند در کار مربی ای که با تیم زندگی می کند، دخالت کنند و این طور قدرنشناسی می کنند بعضی از هواداران هم هستند که همیشه معترضند. این عده در سمت راست جایگاه می نشینند و هر موقع که از آنجا رد می شویم انواع و اقسام متلک ها را به ما می گویند. هرکسی هم که سرمربی باشد، آنها شعار خود را می دهند. فکر می کنم آنها یا خیلی متعصب هستند یا خط می گیرند.

*استقلال هم مثل پرسپولیس به زمان بازی انتقاد داشت؟

زمان بازی چه فرقی دارد؟ ما هم نگران برخی از مهره هایمان بودیم و می دانستیم نمی توانیم از حیدری استفاده کنیم. کرار هم که محروم بود. مجیدی و حنیف با آمپول به این مسابقه رسیدند. جباری تا قبل از مسابقه دچار کشیدگی بود و حتی دکترهای تیم به جباری اجازه بازی نمی دادند چون ممکن بود کشیدگی او به پارکی برسد. این حرف ها بهانه است. قبل از همین بازی روز جمعه مدیرعامل پرسپولیس، همه نوع کری برای ما خواند. در برنامه ورزش و مردم صحبت از پاداش پژو و هر نوع پاداشی انجام داد و می گفت این قدر باانگیزه هستیم که استقلال را شکست می دهیم اما اکنون که باخته اند چیز دیگری می گویند. اینها حرف های بعد از با زی است که زیاد ارزش ندارد.

*اگر شما جای استیلی بودید، زودتر می رفتید؟

زودتر می رفتم چون تحمل ندارم. چون فوتبال تمام می شود و می رود.

*هواداران استقلال بعد از این پیروزی چه لقبی به شما دادند؟ می گویند پرویز سوبله، چوبله؟

لقب سوبله، چوبله به من نمی دهند هواداران استقلال برایم sms می زنند که من ژنرال دربی ها هستم.

*جباری مصاحبه ای علیه شما انجام داد اما شما او را بخشیدید.

نباید مسئله جباری را زیاد بزرگ کرد. جباری یکسری خصوصیات اخلاقی دارد که بیرونی ها از آن اطلاع ندارند. فقط آنها که با او زندگی می کنند این اخلاق را می شناسند. این ایرادها را فط از من مربی نمی گیرد. گاهی حرف هایش هم بحق است. مثل امکاناتی که در فوتبال ایران موجود نیست. جباری آدم به خصوصی است و روی او شناخت دارم. اگر فرد دیگری بود چنین گذشتی نمی کردم. ضرب المثل «عدو شود سبب خیر» درمورد جباری مصداق پیدا کرد و این کار خیری بود که انجام دادیم.

*محرومیت جاسم کرار چقدر به صحبت های جباری ارتباط داشت؟

اصلا ربطی به صحبت های او ندارد چون جباری به عنوان بازیکن نمی تواند برای ما تعیین تکلی کند. جاسم کرار از یک تیم خارجی پیشنهاد دارد اما او را به هیچ تیم داخلی نمی دهیم و اگر با تیم خارجی به توافق نرسد، بازیکن استقلال است و باید برای او تصمیم گیری کنیم. این من هستم که باید در این باره نظرم را بدهم.

*اگر دربی نبود، بازهم جباری را یک جلسه محروم می کردید؟

صددرصد یک جلسه محروم می شد. گذشت درمورد جباری ربطبی به دربی نداشت. سال گذشته هم برای دربی برگشت خیلی ها به من فشار آوردند که از جباری استفاده کنم و تازه سال گذشته این قدر هم بد صحبت نکرده بود اما او را بازی ندادم.

*پس قهرمانی در آسیا چه می شود؟

ما امسال به قرعه بدی خورده ایم. استقلال مدعی است و اگر از پلی آف به سلامت رد شود، همچنان مدعی خواهد بود. البته در پلی آف مقابل ذوب آهن کار سختی داریم.

*عده ای معتقدند این بازیکنان هستند که موفقیت ها را برای استقلال کسب می کنند؟

امکان ندارد یک لشکر زبده و خیلی وارد بدون فرمانده به نتیجه برسد کما اینکه خیلی از تیم ها پرستاره بوده اند اما نتوانسته اند به نتیجه ای برسند.

*شما معتقد به خوش شانسی هستید؟

شانس هم جزئی از زندگی است. بعضی مربیان اعتقاد به شانس ندارند و می گویند باید از فرصت ها استفاده کنیم. هرکسی یک طرز تفکری دارد. موقعی که بازیکن توپ را از دوقدمی وارد دروازه نمی کند بدشانسی نیست، بی تمرکزی و بی دقتی است.

*بعد از گلزنی شریفات، مجیدی بازوبند کاپیتانی را به او داد.

این مسئله رفاقت و صمیمیت را در تیم ما نشان می دهد و نشان می دهد بازیکن بزرگی مثل مجیدی به بازیکن جوان تری مثل شریفات چه انگیزه ای می دهد. در تمرینات شریفات با اشک از مجیدی تشکر کرد. این کارها در تیم قشنگ است. در فوتبال رفاقت، صمیمیت و صداقت یک اصل است و باید برای موفقیت، این سه فاکتر را داشته باشیم.

*می خواهید با قهرمانی بروید؟

می خواهم دینی که به این تیم دارم را ادا کنم و بروم که بخشی از این دین را تا حدودی انجام داده ام. یک قهرمانی کم دارم و تا پایان فصل امسال طبق مفاد قراردادم در این تیم هستم. دوست دارم در اوج از استقلال بروم. من یک خط پایان در استقلال دارم که خودم تعینش می کنم. اگر می خواستم سقف برای دینم در نظر بگیرم باید از همان ابتدا می گفتم می خواهم قرارداد سه ساله با استقلال ببندم اما از همان اول گفتم دوساله قرارداد می بندم. چون گفتم در این دو سال می توانم به اهدافم برسم که همان هدفم بردن در دربی ها و قهرمانی در لیگ برتر است.

*قول قهرمانی می دهید؟

از اول هم قول قهرمانی نداده بودم، فقط گفتم همه تلاشم را می کنم که یک قهرمانی را بیاورم و یک یادگاری از خود به جای بگذارم.


ویدیو : مظلومی: من ژنرال دربی ها هستم!