مظلومی: برای استقلال من شایسته ترین هستم : در نخستین روزهای سال 94، در شرایطی ...



در نخستین روزهای سال 94، در شرایطی که هیچ کس تصورش را نمی کرد، پرویز مظلومی بار دیگر سکاندار تیم استقلال شد.

در نخستین روزهای سال 94، در شرایطی که هیچ کس تصورش را نمی کرد، پرویز مظلومی بار دیگر سکاندار تیم استقلال شد. از آن روز تا به حال تحلیل های متفاوتی درباره بازگشت مظلومی به استقلال مطرح شده است. خیلی ها هنوز هم این تصمیم را اشتباه می دانند و برخی نیز این جایگاه را حق سرمربی کنونی آبی پوشان می دانند. جالب اینکه خود او نیز جزو دسته دوم است.

 

مظلومی از اینکه در نوروز 95 در کنار خانواده است، ابراز خوشحالی می کند و به هواداران استقلال قول می دهد تیم تحت هدایتش در سال 95 طوری بازی کند که هواداران لذت ببرند. وقتی حرف از پرویز مظلومی است، نمی شود یاد دربی پایتخت نیفتاد. خالق نماد 4 استقلالی ها ادعا می کند یک دربی باز قهار است و برای دربی اوایل بهار سال جدید هم از حالا برنامه ریزی کرده است. گفتگو با پرویز مظلومی در ادامه از نظرتان می گذرد.

 

آسان ترین روس برای استقلال مالی , راحت ترین کشور برای مهاجرت , راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت

 

پرویز مظلومی در سال 94 دوباره روی نیمکت استقلال نشست. خودتان تصور این موضوع را داشتید؟

 - زیبایی فوتبال به همین چیزها است. شما از فردای خود در این فوتبال خبر ندارید. شاید چند روز بعد هم روی نیمکت استقلال اتفاقی بیفتد که خودتان فکر نمی کنید. ما دیگر به این چیزهای فوتبال عادت کرده ایم.

 

شما در شرایطی به استقلال آمدید که تجربه قبلی تان چندان موفق نبود؛ شاید به همین خاطر بازگشت تان کمی عجیب بود.

 - شما نمی توانید بگویید در دوره قبلی موفق نبودم. من با برنامه سه ساله به استقلال آمده بودم. سال اول در شرایطی که فقط دو هفته قبل از مسابقات تیم ما کامل شده بود، نتایج بدی نگرفتیم. دربی ها را بردیم و سال دوم در جام حذفی قهرمان و با یک امتیاز اختلاف نایب قهرمان لیگ شدیم. این نتایج بد نبود. تغییراتی که انجام شد ما را از تیم جدا کرد. من اهدافی را برای تیم در سال سوم ترسیم کرده بودم که نگذاشتند بمانم و کار کنم. با این رزومه قبلی من به استقلال برگشتم.

 

اما برخی اعتقاد دارند نیمکت استقلال در این برهه حق شما نبوده است.

 - این نظر همان مخالفان است و من احترام می گذارم ولی نمی توانم چنین چیزی را قبول کنم. اتفاقا اگر بخواهید از روی منطق و با توجه به کارنامه و سابقه نگاه کنید، من شایسته ترین فرد برای نیمکت استقلال بودم.

 

منطق شما برای بیان این حرف چیست؟

 - سال ها بازی در استقلال، سال ها فعالیت و آموزش زیر دست منصور پورحیدری، دوران موفق سرمربیگری، رکورددار پیروزی های متوالی در دربی، حضور در کلاس های مربیگری روز دنیا و ... به نظر شما این مسائل، کارنامه موفقی را نمی سازند؟ 

 

خنک ترین نقاط دیدنی ایران برای سفرهای تابستانی  , جذاب ترین آرایش برای خانم ها , دانلود ترسناک ترین بازی جهان برای کامپیوتر

 

اما در کارنامه سرمربیگری شما نقاط تاریک زیادی هم وجود دارد.

 - هر مربی فراز و فرود دارد. بزرگترین مربیان جهان هم دوران بد دارند.

 

با این تفاسیر قبول کنید هواداران استقلال نمی توانند افتخارات امیر قلعه نویی را از یاد ببرند؟

 - من درباره اشخاص حرف نمی زنم. صحبتم درباره خودم است و بس. هر کسی در دوران فعالیتش در استقلال زحمت کشیده و تلاش کرده تا موفق باشد. شما گفتید من شایسته این جایگاه نبودم و من جواب شما را درباره خودم دادم.

 

ولی خیلی بر این باورند اگر قرار بود پرویز مظلومی بیاید، همان بهتر که امیر قلعه نویی می ماند.

 - این را دیگر باشگاه تعیین می کند. می خواهی ما را وارد حاشیه کنی، اما من آبادانی ام و حواسم به این چیزها هست. (می خندد)

 

بگذریم، از زادگاه تان گفتید. چند وقت است آبادان نرفته اید؟

 - راستش را بخواهید یک سال، بیشتر است به آبادان نرفته ام. درگیری های کار در استقلال باعث شده نتوانم به شاه عبدالعظیم هم بروم چه برسد به آبادان. دلم واقعا برای بچه های باصفا و هم محلی مان تنگ شده است.

 

چقدر دل تان برای غلامحسین، برادر مرحوم تان تنگ شده است؟

 - نه خیر، تو امروز می خواهی ما را برآشفته کنی. (می خندد) داغ برادر خیلی سخت است. خدا نصیب هیچ کس نکند. غلامحسین یک مرد واقعی بود. هر کاری داشته باشم، حداقل هفته ای یک بار باید به بهشت زهرا (س) و سر مزارش بروم. بنده خدا چقدر دلش پر بود از فوتبال و فوتبالی ها. زمانی که مریض بود هیچ حمایتی نشد، نه فقط مالی؛ خیلی ها که منتظرشان بود حتی یک تماس هم با او نگرفتند اما وقتی به رحمت خدا رفت، همه شان در مراسم تشییع اشک تمساح می ریختند. خدا بیامرزدش.

 

امن ترین کشورهای دنیا برای زندگی , راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت , کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

 

امسال دومین نوروز بدون برادرتان را سپری می کنید؛ چه احساسی دارید؟

 - زندگی همین است. همه ما رفتنی هستیم ولی اعتراف می کنم الان که غلامحسین دیگر کنارم نیست، قدرش را خیلی بیشتر می دانم. البته همه ما همین هستیم. وقتی یک نفر هست قدرش را آنطور که باید نمی دانیم، وقتی فوت می کند می فهمیم چه کسی از بین مان رفته است. سوال های خوب بپرس.

 

امسال عید برنامه تان چیست؟

 -  احتمالا چند روز استراحت می کنیم و بعد هم مشغول تمرینات می شویم. خوشبختانه امسال نوروز مسابقه خاصی نداریم و می توانیم در کنار خانواده باشیم.

 

شما همیشه یکی از مخالفان برگزاری مسابقات در نوروز بودید.

 - بله، چون واقعا نتیجه ای که باید حاصل نمی شود. همه بازیکنان و اعضای تیم فکرشان جای دیگری است. البته مسابقات بین المللی را کاری نمی توان کرد چون آنها با تقویم میلادی مسابقات را تنظیم می کنند اما خوشحالم که حداقل چند سالی است سازمان لیگ در نوروز مسابقات داخلی برگزار نمی کند.

 

از حال و هوای نوروز در دوران کودکی و جوانی خاطره ای در ذهن تان مانده است؟

 - آن روزها که همه اش خاطره بود... چیز خاصی در ذهنم نیست اما همیشه دم عید که می شد خوشحال بودیم از اینکه مدارس چند روز تعطیل می شود و به خانه اقوام می رویم. روزهای خوبی بود که هرگز تکرار نمی شود؛ نه برای ما و نه برای کودکان و نوجوانان امروز.

 

نوروز 95 خانواده را کجا می برید؟

 - نمی دانم برنامه سفر بچینم یا خیر. راستش را بخواهید خیلی خسته ام و به سفر نیاز دارم ولی از طرفی حیف است روزهای خلوت تهران را در نوروز از دست بدهیم. واقعا عید هیچ جا بهتر از تهران نیست. من واقعا در این ایام لذت می برم.

 

برگردیم به موضوع استقلال؛ چرا تیم تان زیبا بازی نمی کند؟

 - شما نمی توانید بدون در نظر گرفتن همه مسائل بگویید استقلال زیبا بازی نمی کند. امسال تمام اعضای کادر فنی تغییر کردند و آدم های جدیدی مشغول به فعالیت هستند. از سوی دیگر ترکیب تیم نیز دچار تغییرات زیادی شده است. محدودیت هایی نیز داریم که باید لحاظ شود. کار خوب انجام دادن و دیده شدن نیازمند زمان است. باید صبر کنید تا استقلالی که مد نظرم هست را ببینید. البته این را هم بگویم که برخی افراد مدام انتقاد می کنند. من از انتقاد سازنده استفاده می کنم اما یکسری حرف ها نزدنش بهتر از زدنش است. با این وجود من دست مخالفانم را هم به گرمی می فشارم.

 

پر خواص ترین سنگ برای انگشتر , پرخواص ترین سنگ برای انگشتر , نکاتی برای خوشمزه ترین شدن غذاهای نذری

 

فکر می کنید این بار زمان کافی به شما داده می شود؟

 - نمی دانم. البته بعید می دانم باز هم تا زمانی که برنامه هایم را به طور کامل اجرایی کنم در استقلال بمانم. در فوتبال ما تجربه ثابت کرده به هیچ کس زمان کافی داده نمی شود. با این وجود توکلم به خداست و با امید به آینده کارم را دنبال می کنم.هر چه خدا بخواهد همان می شود.

 

پرویز مظلومی اولین جام قهرمانی لیگ برتر را با استقلال به دست می آورد؟

 - امیدوارم. من اهل قول دادن و این جور مسائل نیستم ولی دلم روشن است که بتوانیم هواداران را خوشحال کنیم. فرصت هایی را تاکنون از دست داده ایم ولی به هر حال هر چیزی امکان دارد. من یک دلخوری از هواداران دارم و آن هم این است که به ورزشگاه نمی آیند. زمانی که ما در آزادی بازی می کردیم، استادیوم لب به لب پر بود اما حالا پنج جایگاه هم به زور پر می شود. این مسئله اصلا برای تیم بزرگی مثل استقلال خوب نیست. من از همه هواداران خوب مان می خواهم حمایت کنند تا بتوانیم با کسب جایگاه خوب خوشحال شان کنیم.

 

شما هنوز هم از دید هواداران استقلال «سوبله، چوبله» هستید؛ هنوز هم خواب دربی را می بینید؟

 - (می خندد) خواب دربی دیدن که برای جوانی های مان بود، الان بلدیم دربی را ببریم.

 

امن ترین ولتاژ برای گوشی , مناسب‌ترین لباس برای افراد بلند قد , طبیعی ترین درمان برای سیاهی دور چشم

 

 پس به دربی فکر می کنید؟

 - خدا را شکر فکر می کنم که توانسته ام یک رکورد بر جای بگذارم و یک نماد برای استقلالی ها درست کنم تا بتوانند در جواب کری 6 پرسپولیسی ها از آن استفاده کنند. واقعیت این است من به واسطه حضور در دربی های مختلف به عنوان بازیکن، مربی و سرمربی تجربه بالایی از این بازی دارم و همین مسئله در جریان بازی کمک می کند تا تیمم را به بهترین شکل هدایت کنهم.

 

حتما می دانید در نخستین ماه از سال 95 باید دربی را برگزار کنید؟

 - از حالا که خیلی زود است به دربی فکر کنیم اما امیدوارم در ابتدای سال خاطره خوبی را برای هواداران رقم بزنیم. ما هر کاری می کنیم برای خوشحالی هواداران است.

 

 

به هواداران استقلال چه قولی می دهید که در سال 95 اجرایش کنید؟

 - قول می دهم استقلال طوری بازی کند که آنها خوشحال شوند.

 

این جواب از محتاط بودن تان نشأت می گیرد؟

 - نه، من باید قولی بدهم که بتوانم به آن عمل کنم؛ اگر اینطور نشود دروغگو هستم.

 

حرف خاصی باقی مانده است؟

 - برای هموطنانم سالی پر از برکت را آرزومندم و امیدوارم زندگی اقتصادی مردم رونق بگیرد. جا دارد از سیاسیون کشورمان هم تشکر کنم که در سال 94 زحمات زیادی را برای توافق هسته ای کشیدند. واقعا کارهای بزرگی در این حوزه انجام شد که بی تردید مردم تاثیراتش را در زندگی روزمره خود می بینند.

 

اخبار ورزشی - روزنامه فرهیختگان،برترین ها


ویدیو : مظلومی: برای استقلال من شایسته ترین هستم