مطهری دیروز در دانشگاه‌ قزوین درباره حصر بدون محاکمه چه گفت؟ :   اخبار سیاسی ...



دانشگاه آزاد قزوین , دانشگاه قزوین , رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

اخبار سیاسی - حصر بدون محاکمه، نه شرعی است و نه قانونی
مطهری دیروز در دانشگاه‌ قزوین چه گفت؟

علی مطهری دیروز (دوشنبه) در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: ادامه حصر موسوی و کروبی با گذشت مدتی طولانی از این موضوع دیگر منطقی و معقول نیست و سودی برای نظام ندارد.

فرزند شهید مطهری در پاسخ به سوالات مکرر دانشجویانی که خواستار رفع حصر بودند، گفت: ادامه این وضعیت معقول نیست و اینکه نزدیک به سه سال و نیم کسی را در حصر قرار بدهیم، منطقی نیست. درخواست توبه هم از کسی که کارش را قبول دارد و به آن اعتقاد دارد، منطقی نیست. یا باید دو طرف از خطاها بگذرند یا اینکه باز هم دو طرف مجازات شوند.

مطهری در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در این باره که با تشویق گسترده حاضران و شعارهایی در حمایت از موسوی، کروبی، خاتمی و روحانی همراه شد، گفت: ادامه رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی منطقی و معقول نبوده و فایده‌ای بر آن مترتب نیست.

 

در سال ۸۸ که حصر شروع شد اگر برای ۱۰ روز یا حداکثر یک ماه این موضوع ادامه پیدا می‌کرد می‌شد پذیرفت اما ادامه آن سودی نداشت. وی با تاکید بر اینکه موسوی و کروبی چهره های معتقد به انقلاب و نظام و قانون هستند که انتقادهایی هم دارند، تصریح کرد: در اسلام هم نداریم که مجرمان را محصور کنیم مادامی که توبه کنند پس خوب است متهمان حرف‌هایشان را در دادگاه علنی بزنند و مردم بشنوند تا هر حکمی دادگاه صادر کرد مردم چیزی نگویند.

علی مطهری با توصیف کردن حصر به عنوان «نقطه چرکینی در انقلاب» باقی بگذاریم، اضافه کرد: چون هر دوی این افراد پیرمرد هستند و شرایط جسمانی خوبی ندارند اگر یکی از این دو نفر خدای ناکرده در حبس از دنیا برود در این صورت جواب سئوال‌کنندگان را باید چه کسی بدهد. وی همچنین با بیان اینکه موسوی در سال ۸۸ اشتباه کرد که مانند امام علی (ع) حاضر نشد از حق خود بگذرد، در ادامه در خصوص موضوعیت قانونی جرم سیاسی نیز گفت: این مسئله در مجلس در حال بررسی است اما نباید در این قانون انتقاد از مسئولین جرم شناخته شود، بلکه باید بین مجرم عادی و سیاسی تفاوت قائل شد، برای مثال این مجرمان باید هیئت منصفه سیاسی داشته باشند و قانون باید امتیازاتی برای آنان قائل شود چرا که مجرم سیاسی به فکر اصلاح امور جامعه است.

وی همچنین خواستار آزادی برای منتقدان شد و گفت: ما همیشه به جنبش دانشجویی احتیاج داریم چرا که نقد ضروری است و هیچ حکومتی از نقد بی نیاز نیست، حتی حضرت علی(ع) نیز مردم را دعوت به نقد می‌کردند و شهید مطهری هم می‌گوید هر مقام غیرمعصومی که در مقام غیر قابل نقد قرار گیرد خود و جامعه را فاسد می‌کند.

اخبار سیاسی - بهار

 


ویدیو : مطهری دیروز در دانشگاه‌ قزوین درباره حصر بدون محاکمه چه گفت؟