مطالب جالب از قدیمی ترین شبکه اجتماعی : محققان دانشگاه هلسینکی فنلاند با بررسی ...


محققان دانشگاه هلسینکی فنلاند با بررسی دیوارنویسی‌های شهر باستانی پمپی، موفق به شناسایی شکل نخستین شبکه‌های اجتماعی شدند. ایسنا: محققان دانشگاه هلسینکی فنلاند با بررسی دیوارنویسی‌های شهر باستانی پمپی، موفق به شناسایی شکل نخستین شبکه‌های اجتماعی شدند.

شهر باستانی پمپی (Pompeii) در آگوست سال 79 میلادی به واسطه فوران آتشفشان وزوو (Vesuvius) زیر خروارها خاکستر مدفون شد و ساکنان آن جان خود را از دست دادند.

تیم تحقیقاتی باستان‌شناسی دانشگاه هلسینکی به سرپرستی «اوا ماریا ویتانین»، نقاشی‌ها و دیوارنویسی‌های شهر باستانی پمپی را مورد مطالعه قرار دادند.

جذاب ترین مطالب امروز شبکه های اجتماعی , محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران , محبوب ترین شبکه های اجتماعی

باستان شناسان با شناسایی صدها شعار تبلیغاتی بر روی دیوارهای این شهر رم باستان معتقدند که دیوار نویسی ها به عنوان ابزار تبلیغاتی برای انتخابات مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

مکان های عمومی شهر مانند مغازه ها و میادین اصلی در کنار دیوارهای بزرگ منازل اشرافی بهترین فضاهای تبلیغاتی بوده اند و این سبک، نمونه باستانی اجاره فضای تبلیغاتی و نمونه اولیه ای از گذاشتن پیام در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

همچنین هنرمندان حرفه ای برای نوشتن این شعارهای تبلیغاتی فعالیت داشته اند که این مسئله را می توان از تنوع نوشتاری دیوار نویسی ها تشخیص داد.

شوخی های جالب شبکه های اجتماعی 250 , شوخی های جالب شبکه های اجتماعی , محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان

«ویتانین» تأکید می کند: شعارهای تبلیغاتی و دیوار نویسی ها بسیار ساده و ابتدایی بوده و شامل نام کاندیدا یا محل کسب و کار وی بوده است؛ علاوه بر مکان های عمومی، دیوارهای بزرگ خانه های اشرافی بیشتر مورد اقبال واقع می شدند، به طوریکه از هر پنج تبلیغ سیاسی، دو نمونه بر روی دیوار منازل ثروتمندان نوشته شده است.

حذف مطالب دلخواه از شبکه‌های اجتماعی , جالب ترین مطالب علمی دنیا , نا امن ترین شبکه اجتماعی

نتایج این مطالعه اخیرا در نشست موسسه باستان شناسی آمریکا در سیاتل ارائه شده است.


ویدیو : مطالب جالب از قدیمی ترین شبکه اجتماعی