مصوبه دولت برای مرخصی زایمان زنان : با تصویب هیات دولت مدت مرخصی زایمان زنان ...


با تصویب هیات دولت مدت مرخصی زایمان زنان شاغل ۹ ماه تعیین شد. پایگاه اطلاع رسانی دولت: با تصویب هیات دولت مدت مرخصی زایمان زنان شاغل ۹ ماه تعیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،هیات دولت در جلسه 16/4/1392 به استناد تبصره (2)ماده واحده قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت وخانواده مصوب 1392 مدت مرخصی زایمان (یک قلو و دوقلو )زنان شاغل در بخش های دولتی وغیر دولتی را نه ماه تمام با پرداخت حقوق و فوق العاده های مربوط تعیین کرد.همچنین بر اساس این مصوبه همسران افراد یاد شده هم از دو هفته مرخصی اجباری (تشویقی) برخوردار می شوند.در این مصوبه تصریح شده است مفاد این تصویب نامه به مادرانی که سن فرزندان آنان به نه ماهگی نرسیده است تسری می یابد و مدت مرخصی آنان تا نه ماهگی نوزاد افزایش می یابد .تاریخ اجرای این مصوبه هم از زمان لازم الاجرا شدن قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت وخانواده مصوب 1392 تعیین شده است .

این مصوبه با امضای محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است .

در تبصره دو ماده واحده قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت وخانواده آمده است :به دولت اجازه داده می شود، مرخصی زایمان مادران را به 9 ماه افزایش دهد و همسر آنان نیز از دو هفته مرخصی اجباری(تشویقی) برخوردار شوند.


ویدیو : مصوبه دولت برای مرخصی زایمان زنان