مصرف الکل، دانش آموزان دبیرستانی آلمان : مصرف الکل، کشیدن سیگار و سردرد در ...




مصرف الکل، کشیدن سیگار و سردرد در دانش آموزان دبیرستانی آلمان


 

ایجاد انگیزه در دانش آموزان دبیرستانی , افت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی , دانش آموزان

 

 

تحقیقات جدید محققان آلمانی نشان می‌ دهد که مصرف الکل و کشیدن سیگار با افزایش حملات میگرنی و سردردهای تنشی در دانش آموزان دبیرستانی در ارتباط است.


به نقل از Science Daily، سردرد یکی از شایع ترین مشکلاتی است که از سوی نوجوانان در سنین دبیرستان مطرح می‌شود به طوری که ۵ تا ۱۵ درصد از میگرن و ۱۵ تا ۲۵ درصد از آن ها از سردردهای تنشی رنج می‌برند.


عوامل خطرساز تغییر کننده ای همچون مصرف الکل، کشیدن سیگار و مصرف قهوه با سردرد در افراد بزرگسال در ارتباط است ولی در جوانان به طور کامل به اثبات نرسیده است.


محققان آلمانی ۱۲۶۰ دانش آموز را بین سنین ۱۴ تا ۲۰ سال مورد بررسی قرار دادند و به آن ها سؤالاتی در خصوص سبک زندگی و میزان سردردهای داده شد تا به آن ها پاسخ دهند.


نتایج به دست آمده نشان داد که حدود ۱/۸۳ درصد از دانش آموزان حداقل یک بار طی ۶ ماه گذشته سردرد را تجربه کرده اند، ۲/۱۰ درصد میگرن و ۷/۴۸ درصد سردرد تنشی و ۸/۱۹ درصد میگرن به همراه سردرد تنشی داشته اند. ۴/۲۸ درصد صبح ها صبحانه نمی خورند، ۵/۱۶ درصد از میان وعده ها استفاده نمی‌کنند، و تنها ۲۴ درصد روزانه از نهار گرم استفاده می‌کنند.


محققان با این تحقیقات دریافتند که ۳/۲۲ درصد از دانش آموزان کم تر از ۱ لیتر نوشیدنی غیر الکلی در روز مصرف می کنند.


و با توجه به نتایج به دست آمده متوجه شدند که مصرف بالای نوشیدنی های‌ الکلی و قهوه، کشیدن سیگار، و فعالیت بدنی کم با بروز توأم میگرن و سردردهای میگرنی در ارتباط است.


محققان بر این امر تأکید دارند که داشتن فعالیت بدنی منظم و کاهش مصرف نوشیدنی‌های الکلی در نوجوانان و با هر نوع سردردی مفید خواهد بود.


طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ‌آلمان، ۷۵ درصد از نوجوانان آلمانی از نوشیدنی‌های الکلی مصرف می کنند که همین امر آمار بالای سردرد را در میان این گروه سنی ‌بالا می‌ برد.... /  خبرگزاری ایسکانیوز

 



ویدیو : مصرف الکل، دانش آموزان دبیرستانی آلمان