مصاحبه کاری را چگونه پاس کنیم؟! : مصاحبه کاری همچون قرارهای آنلاین است. شما ...


مصاحبه کاری همچون قرارهای آنلاین است. شما پروفایل یا رزومه کاری طرف را می خوانید، می بینید آیا مناسب و مورد علاقه شما هست؟ و قرار می گذارید تا با فرد از نزدیک صحبت و توانایی های او را بررسی کنید.



پادشا: مصاحبه کاری همچون قرارهای آنلاین است. شما پروفایل یا رزومه کاری طرف را می خوانید، می بینید آیا مناسب و مورد علاقه شما هست؟ و قرار می گذارید تا با فرد از نزدیک صحبت و توانایی های او را بررسی کنید. اما گاهی پیش می آید در میانه مصاحبه متوجه می شوید او مناسب کار شما نیست.

مصاحبه کاری یک خیابان دو طرفه است. فقط این کارفرما نیست که باید تشخیص دهد متقاضی مناسب کار در شرکت آنها هست یا خیر! متقاضی نیز باید توجه کند آیا شرکت مقصد همان چیزی هست که او برای کار دایم می خواهد؟ گاهی هر دو طرف از مصاحبه راضی هستند و گاهی متقاضی متوجه می شود این شرکت جایی نیست که او بخواهد برای آنها کار کند. 

اگر دومین حالت برای شما پیش آمد احتمالا تمایلی ندارید از خواب بیدار شوید و برای مصاحبه دوم به شرکت مقصد بروید. اما کارشناسان برعکس این را توصیه می کنند. یکی از کارشناسان برتر مشاغل در آمریکا به نام آنیتا آتریج می گوید مهم ترین فاکتور مصاحبه ایجاد رابطه خوب است. حتی اگر احساس کردید شغل موردنظر برای شما مناسب نیست، بهتر است مصاحبه را تکمیل و در مراحل مختلف آن شرکت کنید و خودتان را به خوبی به آنها نشان دهید. بهتر است سوالات خود را در مورد کار و شرکت از آنها بپرسید تا متوجه شوید آیا پیش داوری و حدس شما درست بوده است یا خیر. شاید در این پروسه غافلگیر شوید.

چگونه مصاحبه کنیم , چگونه کاری کنیم که دیگران دوستمان داشته باشند , چگونه برای استخدام مصاحبه کنیم

هنگامی که در میانه مصاحبه متوجه شدید شغل موردنظر مناسب شما نیست، باید برخی کارها را انجام و برخی دیگر را انجام ندهید که ما آنها را در پایین نام برده ایم.

•    سوال بپرسید

هنگامی که تشخیص می دهید شغلی مناسب شما نیست، بهتر است از مصاحبه کننده سوال هایی که در ذهن دارید را بپرسید تا ببینید آیا حدستان درست بوده است یا خیر. گاهی برخی از مشکلاتی که تصور می کنید را می توان به سادگی حل و برطرف کرد.

•    مودب باشید

در طول مصاحبه کاری که به نظرتان جالب نیست، سعی کنید خودتان را بی علاقه نشان ندهید. حتی اگر مطمئن بودید این شغل برای شما مناسب نیست باز برای مصاحبه کننده ارزش قائل باشید و بی احترامی نکنید.

•    صادق باشید

به عنوان یک حرفه ای بسیار مهم است که صادق و روراست باشید. حتی اگر بر فرض تصور کردید این کار برای شما مناسب است و آنها نیز شما را انتخاب کردند در مورد اینکه واقعا برای این کار مناسب هستید یا خیر باید صادق باشید. حتما به خاطر داشته باشید با احترام کامل صحبت کنید. قرار نیست کسی یا کاری را زیر سوال ببرید.

•    در مورد موقعیت های دیگر سوال کنید

اگر از خود کمپانی خوشتان آمد اما شغل پیشنهادی را دوست نداشتید، اشکالی ندارد که در مورد شغل های دیگر آنها سوال بپرسید. شاید برای موقعیت دیگری نیز استخدام داشته باشند و آن موقعیت با روحیه و تجربه شما بیشتر مرتبط باشد.

•    همیشه مثبت باشید

از طعنه زدن یا بیان نظراتی که بار منفی دارند، پرهیز کنید.

چگونه کاری را که دوست داریم پیدا کنیم , چگونه کاری کنیم که برف بیاد , چگونه کاری کنیم که هندفری گره نخورد؟

•    صحنه سازی نکنید

افرادی جویای کار ممکن است در یک مصاحبه کاری قبول نشوند و در مصاحبه بعدی مدیر از آنها بپرسد که کجاها برای مصاحبه رفته است و چرا استخدام نشده است. در این حالت نباید خیلی مساله را بزرگ کنید و شلوغ جلوه دهید. فقط کافی است بگویید مصاحبه خوب پیش نرفت و همین جا صحبت را فیصله بدهید. به بیان تعجب و ناراحتی شما نیازی نیست.

•    مصاحبه را همچون بازاریابی ببینید

شاید کار یا شرکت موردنظر برای شما مناسب نباشد اما شاید مصاحبه کننده مدیران دیگری که در این زمینه استخدام دارند را بشناسد و بتواند آنها را به شما معرفی کند. به همین منظور، بهتر است با مصاحبه کننده رفیق شوید تا اگر موقعیت شغلی مناسبی برایتان پیدا شد، با شما تماس بگیرد و شما را در جریان بگذارد.

•    اجازه دهید مصاحبه به روش نرمال تمام شود

اگر شغل پیشنهادی شرکت مقصد مناسب شما و توانایی های شما نبود و موقعیت مناسب شما در بخش های دیگر هم نداشتند، اجازه دهید مصاحبه بسیار نرمال تا انتها پیش برود. سپس، از وقت آنها تشکر کنید و از آنها بخواهید اگر در آینده موقعیت مناسبی داشتند حتما با شما تماس بگیرند. هنگامی که می خواهید در مورد غیرمرتبط بودن توان شما و شغل آنها صحبت کنید، حتما همه مراتب احترام و ادب را به جا بیاورید.

•    نیازی به عذرخواهی نیست

همیشه پس از مصاحبه کاری به آنها لطف کنید و واقعیت را بگویید. پس از تشکر از زمانی که برای مصاحبه ترتیب داده اند، تاکید کنید که می دانید این روند برای آنها نیز دشوار است.

چگونه خودارضایی کنیم , چگونه از یوتیوب دانلود کنیم , کتاب چگونه دیگران را عاشق خود کنیم

•    در دنیای مجازی از شرکت موردنظر بدگویی نکنید

لازم نیست اگر شرکتی رفتید و شغل مناسب خود را نیافتید، در شبکه های اجتماعی از آن شرکت بدگویی کنید. این کار بسیار غیر حرفه ای و به دور از ادب است.


ویدیو : مصاحبه کاری را چگونه پاس کنیم؟!