مصاحبه با آدورا اسویتاک نویسنده 12 ساله : آدورا تنها چهار سال داشت که نوشتن ...


آدورا تنها چهار سال داشت که نوشتن را آغاز کرد و حالا در سن 12 سالگی یک سخنران و معلم موفق است. وقتی آدورا شش ساله بود مادرش لپ تاپی به او هدیه داد و آدورا ظرف مدتی بسیار کوتاه آن را پر از داستان های کوتاه و نوشته های مختلف کرد    

پادشا: آدورا تنها چهار سال داشت که نوشتن را آغاز کرد و حالا در سن 12 سالگی یک سخنران و معلم موفق است. وقتی آدورا شش ساله بود مادرش لپ تاپی به او هدیه داد و آدورا ظرف مدتی بسیار کوتاه آن را پر از داستان های کوتاه و نوشته های مختلف کرد - سرعت تایپ او 70 کلمه در دقیقه بود.

مصاحبه , نویسنده , مصاحبه شغلی

به گزارش پادشا ؛  Flying Fingers نام اولین کتاب آدورا است که شامل داستان های کوتاه، نکاتی در مورد نوشتن و تایپ،و توصیه های مادر اوست. آدورا 11 ساله بود که دومین کتاب خود را تحت عنوان Fingers dancig به چاپ رساند.

آدورا اکنون 12سال دارد و تا به حال در 400 مدرسه و کنفرانس سخنرانی کرده است. آدورا تصمیم دارد کنفرانسی را برای کودکان و توسط کودکان با مسئولیت خود برگزار کند. شبکه CNN و صبح به خیر آمریکا با این نویسنده جوان مصاحبه کرده اند و در زیر یکی از این مصاحبه ها را می خوانید.

تا به حال به خاطر سِنَت با چه مشکلاتی روبرو بوده ای؟ چگونه سن تو به موفقیتت کمک کرده است؟

بعضی وقت ها مردم بر اساس سن من، قد من یا حتی طرز صحبت کردن من قضاوت می کنند. این یکی از مشکلاتی است که واقعاً دوست دارم برطرف شود.

وقتی مردم من را می بینند فکر می کنند من فقط یک بچه کوچک هستم که هنوز به پدر و مادرم وابسته ام. اما پدر و مادر من به من و خواهرم به چشم کسانی نگاه می کنند که می توانند کارهای بزرگ انجام بدهند و افتخارآفرین باشند.

سوالات مصاحبه استخدامی , سوالات مصاحبه , پسر 13 ساله

با این حال وقتی فقط دوازده سال داشته باشی و دو کتاب منتشر کرده باشی مردم واقعاً تحت تاثیر قرار می گیرند. البته این برای من کافی نیست چون دوست دارم به خاطر کارهایم مورد توجه قرار بگیرم نه به خاطر سنم.

همین طور من به خاطر سن کمی که دارم ارتباط بهتری با بچه ها برقرار می کنم. کاری که بزرگترها نمی توانند انجام بدهند. من به عنوان یک معلم می توانم نسل خودم را درک کنم و با آنها با زبان خودشان صحبت کنم.

فکر می کنی کار آفرینی چه تاثیری بر اوضاع جهان دارد؟

همه ما با بیل گیتس و موفقیت های او آشنا هستیم. اما نوجوانان هم می توانند کارهای بزرگ انجام دهند. مثلاً الکس اسکات دختر چهار ساله ای بود که سرطان داشت اما با فروش لیموناد هزاران دلار به دست آورد و صرف تحقیقات در مورد سرطان کرد.

فروش اولین کتاب من در ویتنام 30000 دلار درآمد داشت که آن را به حمایت از مدارس اختصاص دادم. همه می توانند در جهان مهم باشند. این کار فقط مخصوص رئیس جمهور ها و رهبران دینی و افراد مسن نیست. در هر سنی می توان به موفقیت رسید.

مصاحبه استخدامی , مصاحبه با صدف طاهریان , سوالات روانشناسی در مصاحبه استخدامی

چیز دیگری هست که دوست داشته باشی بگویی؟

بچه ها باید همیشه به خودشان بگویند "من می توانم. من قدرتش را دارم." برای کارآفرین شدن تنها چیزی که نیاز داریم یک ذهن فعال است.


ویدیو : مصاحبه با آدورا اسویتاک نویسنده 12 ساله