مشکلان کودک 15 ماهه 42 کیلویی (+عکس) : محمد خواب راحتی ندارد. شب‌ها تا نزدیک ...



محمد خواب راحتی ندارد. شب‌ها تا نزدیک صبح بیدار است و بعد از سه - چهار ساعت، بیدار می‌شود درخواست خوراک می‌کند. محمد دائم گرسنه است.

محمد، پسربچه 15 ماهه بجنوردی با 42 کیلوگرم وزن، روز به روز وزنش زیاد می‌شود. وزن زیاد، محمد را دچار بیماری آسم و تنفس را برای او مشکل کرده است. محمد عاشق شکلات و شیرینی‌جات است و روزی پنج وعده خوراک به اندازه یک بزرگسال می‌خورد.

به گزارش اترک‌نیوز، در ادامه آورده است: محمد وقتی به دنیا آمد حدود 4 کیلو بود که وزنی عادی است. تا دو ماهگی هم، این وزن ثابت ماند. اما بعد از دو ماه، اتفاقی باورنکردنی رخ ‌داد. بعد از دو ماهگی، چاق شدن روز به روز محمد را می‌شد با چشم دید. این چاقی محمد، تنفس را برایش سخت کرده است.

او همراه با پدر، مادر و برادرش در یکی از خیابان‌های شهر بجنورد در استان خراسان شمالی زندگی می‌کند. محمد خواب راحتی ندارد. شب‌ها تا نزدیک صبح بیدار است و بعد از سه - چهار ساعت، بیدار می‌شود درخواست خوراک می‌کند. محمد دائم گرسنه است.

پدر محمد یک کارگر ساده است ولی به خاطر نگهداری از محمد و اینکه مادر محمد نمی‌تواند به تنهایی این بچه را‌ تر و خشک کند مجبور است بیشتر اوقات را در خانه بگذراند و به دلیل مشکلات مالی و هزینه‌های سنگین درمان محمد در خانه‌ پدری‌اش زندگی می‌کند.

عبدالهادی کوهی، پدر محمد می‌گوید به تنهایی نمی‌تواند از عهده هزینه‌های سنگین درمان، خوراک و هزینه‌های جانبی پسرش برآید.

متن زیر، گفت‌وگویی کوتاه با پدر و مادر این پسر 42 کیلویی بجنوردی است:

محمد تنها فرزند شماست؟
نه؛ دو فرزند پسر دارم. محمد دومین فرزندم است.

از چه زمانی متوجه بیماری محمد شدید؟
محمد تا دو ماهگی از نظر بدنی وضعیت مناسبی داشت. بعد از دو ماهگی متوجه شدیم محمد روز به روز بدنش در حال چاق‌تر شدن است به طوری که با چشم هم می‌شد تغییرات اضافه وزن محمد را دید.

پزشکان چه تشخیصی درباره نوع بیماری محمد دادند؟
از همان ماه‌های اول به دنبال این موضوع بودیم و محمد دائم تحت آزمایش‌های مختلف قرار گرفت. هر کدام از پزشکان نظری می‌دادند ولی هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است. آخرین بار هم کم‌کاری تیروئید تشخیص دادند. حالا هم بیماری آسم به بیماری محمد اضافه شده است.

آیا در خانواده پدری خودتان یا همسرتان سابقه این نوع بیماری را داشتید؟
هیچ‌گونه سابقه‌ای در خانواده خودم و همسرم نداشتیم. پزشکان در ابتدا اضافه وزن پسرم را شیر پرچرب مادرش اعلام کردند ولی طی آزمایش برروی شیر مادرش هیچ گونه علایمی تشخیص ندادند.

برای درمان محمد چه کارهایی کردید؟
بعد از اینکه متوجه شدیم بدن محمد روز به روز چاق می‌شود سریعا به چند دکتر در شهر بجنورد مراجعه کردم و با معرفی پزشکان برای درمان پسرم به مشهد و تهران نیز رفتم. پزشکان با تجویز برخی داروها توانستند فقط 4 و 5 کیلو وزن محمد را کم کنند ولی با قطع داروها دوباره اضافه وزن محمد بیشتر می‌شد. متاسفانه با مراجعه به پزشکان متعدد و اظهارات متفاوت پزشکان راه حل قطعی برای درمان محمد تاکنون پیدا نشده است.

هزینه درمان محمد چگونه است؟
برای هر وعده دارویی محمد باید هزینه‌های بالایی پرداخت کنیم که باتوجه به نداشتن شغل ثابت از عهده مخارج درمان پسرم بر نمی آیم این باعث می شود درمان محمد به خوبی انجام نشود وبیماری پسرم موفقیتی نداشته است.پوشک محمد سایز 7 است. این پوشک هم کمیاب است و هم برای اینکه پوست حساسش آسیب نبیند باید مرغوب‌ترین جنس را خریداری کنیم.

وعده‌های خوراک محمد چگونه است؟
محمد روزی 5 وعده غذا به همراه خوراک کمکی می خورد علاوه بر شیر، برایش فرنی درست می‌کنم. بیشتر شب‌ها گرسنه می‌شود، محمد خواب راحتی ندارد هر سه و چهار ساعت به دلیل گرسنگی از خواب بیدار می شود و درخواست خوراک می کند. محمد عاشق شکلات و شیریجات است و دائم برای خوردن شیرینی و شکلات گریه می‌کند.

حمام کردن محمد باوزن سنگینش احتمالا کار ساده‌ای نیست ؟محمد علاقه زیادی به حمام و بازی با آب را دارد ولی بدلیل وزن سنگینش جابه جایی او به سختی انجام می شود یکی ،دو بار درحمام پایم سرخورده ومنجر به شکستکی پا وکمردرد شدید شدم.

بیشترین تفریح و بازی محمد چیست؟
محمد دائم درخانه با من و پدر، برادر و عروسک هایش همبازی است، نمی‌توانم به تنهایی تکانش بدهم. حتی پدرش هم وقتی می‌خواهد بلندش کند من باید به او کمک کنم. از موقعی که محمد وزنش زیاد شده از خانه خارج نمی‌شویم. تا به حال حتی به یک میهمانی هم نرفته‌ایم. اضافه وزنش از یک طرف، بازیگوشی‌اش هم از طرف دیگر.

همیشه برای نظافت و جابه‌جایی محمد با مشکل مواجه هستم و این یک دغدغه بزرگ برای ما تبدیل شده که برای هر کار پسرم باید با شوهرم تماس بگیریم و درخواست کمک کنم.

محمد از لحاظ تکلم و شنوایی هیچ گونه مشکلی ندارد. او هوش بالایی دارد و با کوچکترین رفتار عکس‌العمل نشان می‌دهد، اما با توجه به وزن سنگین محمد متوجه شدیم به راحتی نمی‌تواند روی پاهایش بایستد و دائم به زمین می‌افتد.

محمد تحت پوشش بهزیستی هست؟
چندین بار اقدام کردیم تا محمد را تحت پوشش بهزیستی قرار دهیم ولی متاسفانه هر بار با وعده‌های بی‌سرانجام مواجه شدیم.

آروزی شما برای فرزندان؟
تنها آرزو و خواسته‌مان سلامتی محمد و پیدا شدن پزشکان متخصص برای درمانش است. آرزو دارم وزن فرزندم کم شود و سلامتی‌اش را به دست آورد.

خانواده کوهی از همه کسانی که به نحوی بتوانند به این خانواده کمک کنند، درخواست همیاری کردند. 

 

مدفوع نکردن کودک 6 ماهه , وزن نرمال کودک 10 ماهه , سرماخوردگی کودک شش ماهه

 

خواب کودک 9 ماهه , کودک هفت ماهه شیر مادر نمیخورد , میزان خواب کودک 14 ماهه

 

اسباب بازی کودک 5 ماهه , روانشناسی کودک 9 ماهه , lمیزان خواب کودک شش ماهه

 

مقدار غذای کودک 14 ماهه , علت اسهال کودک 6 ماهه , کودک هجده ماهه

 

سرفه کودک 4 ماهه , استامینیوفن برای کودک دو ماهه , بازیهای مناسب کودک هفت ماهه

 

اسباب بازی کودک 7 ماهه , قد و وزن نرمال کودک یک سال و نه ماهه , بهترین اسباب بازی برای کودک 6 ماهه

 

سیر تکاملی کودک 15 تا 18 ماهه , علت راه نرفتن کودک یک سال و هشت ماهه , کودک 6 ماهه

 

اخبار اجتماعی - اترک‌نیوز

 


ویدیو : مشکلان کودک 15 ماهه 42 کیلویی (+عکس)